Jump to content


Photo

VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 shadi1989

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2018 - 12:43

Hallo,

 

Ik heb een Vu+ Ultimo 4k gekocht om mijn Mutant hd51 te vervangen.

Er zit een DVB-C FBC tuner in. (andere tuners heb ik er uit gehaald)

 

OpenPLi 6.2 geflashed en ingesteld zoals de hd51 ook ingesteld stond.

Datzelfde geldt voor OpenWebif en oscam.

 

Nu is het zo dat de Ultimo bij een zender wissel spontaan gaat herstarten.

 

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?



Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 9 September 2018 - 14:19

Nee, geen idee. Nog nooit eerder gezien of over gehoord.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 September 2018 - 15:11

Ik heb eerder wel herstarts van Enigma ervaren maar dat is sinds een paar dagen gelukkig weer verleden tijd a.g.v. een verse flash.

Bij mij zal er wellicht sprake zijn geweest van vervuiling van de image a.g.v. het uitgebreide testen wat ik doe. Nu is het weer stabiel ook bij meerdere gelijktijdige opnames.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #4 shadi1989

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2018 - 08:46

Het lijkt inmiddels opgelost te zijn.

 

Heb het idee dat het kwam doordat ik teveel instellingen achter elkaar gewijzigd had via OpenWebIf.

Na een "Fabrieksreset" langzaam aan weer de settings aangepast en het gaat nu een heel stuk beter.

 

Eerst TV gedeelte gedaan, kanalen goed gezet etc

Daarna packages, mountpoints

Daarna pas hdd overgezet vanuit hd51 en ingesteld.

 

Tussendoor wel vaak de box herstart om te kijken of alles bleef werken.



Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #5 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 10 September 2018 - 15:49

Hallo,

Ik heb een Vu+ Ultimo 4k gekocht om mijn Mutant hd51 te vervangen.
Er zit een DVB-C FBC tuner in. (andere tuners heb ik er uit gehaald)

OpenPLi 6.2 geflashed en ingesteld zoals de hd51 ook ingesteld stond.
Datzelfde geldt voor OpenWebif en oscam.

Nu is het zo dat de Ultimo bij een zender wissel spontaan gaat herstarten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


Toevallig die op marktplaats van 400eu?

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 September 2018 - 16:33

Misschien moet je even de laatste bootloader erin zetten, ik meen dat de vorige versie bootloader(s) ook voor spontane reboots en vastlopers kon zorgen.

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #7 shadi1989

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 11 September 2018 - 18:00

 

Hallo,

Ik heb een Vu+ Ultimo 4k gekocht om mijn Mutant hd51 te vervangen.
Er zit een DVB-C FBC tuner in. (andere tuners heb ik er uit gehaald)

OpenPLi 6.2 geflashed en ingesteld zoals de hd51 ook ingesteld stond.
Datzelfde geldt voor OpenWebif en oscam.

Nu is het zo dat de Ultimo bij een zender wissel spontaan gaat herstarten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


Toevallig die op marktplaats van 400eu?

 

 

Want?

 

 

Misschien moet je even de laatste bootloader erin zetten, ik meen dat de vorige versie bootloader(s) ook voor spontane reboots en vastlopers kon zorgen.

 

Het lijkt nu bij fysiek gebruik opgelost. OpenWebif loopt nog wel eens vast als ik vanaf afstand bedien. Eens kijken wat dat kan zijn.



Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #8 shadi1989

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 12 September 2018 - 07:10

Misschien moet je even de laatste bootloader erin zetten, ik meen dat de vorige versie bootloader(s) ook voor spontane reboots en vastlopers kon zorgen.

 

Zojuist geinstalleerd. 

 

Via OpenWebIf wat menu opties doorlopen (niks aangepast) en geprobeerd te updaten (geen updates). Na meerdere  keren "exit" drukken om menu te sluiten herstart de box wederom.



Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 12 September 2018 - 09:51

Herstart de box, of herstart Enigma?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #10 shadi1989

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 13 September 2018 - 18:43

Herstart de box, of herstart Enigma?

 

Ik zie het bootlogo volgens mij (Vi+ Tuner. exacte foto kan ik zo snel niet vinden).

Na de herstart duurt het eventjes voordat de tijd goed staat en hij de zenders weer laadt. Lijkt dus echt op een volledige herstart.



Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 September 2018 - 22:55

Dan moet het haast wel een driver probleem zijn, maar waarom dat verder niemand er over klaagt? Er zijn genoeg Ultimo 4K gebruikers, en ik neem aan dat die ook wel een zappen?

 

Niet stiekem verkeerde tuners in unsupported slots zitten (geen idee of dat een issue kan zijn, ik heb geen Ultimo)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 14 September 2018 - 02:40

Ik zie het bootlogo volgens mij (Vi+ Tuner. exacte foto kan ik zo snel niet vinden).

Een bootlogo met ‘Vi+ tuner’?
Het splashscreen is normaliter Vu+ in verschillende blauwtinten en ons bootlogo is ook duidelijk geen tuner.
Is het flashen met een originele OpenPLi image überhaupt wel gelukt?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 14 September 2018 - 05:26

 

Ik zie het bootlogo volgens mij (Vi+ Tuner. exacte foto kan ik zo snel niet vinden).

Een bootlogo met ‘Vi+ tuner’?
Het splashscreen is normaliter Vu+ in verschillende blauwtinten en ons bootlogo is ook duidelijk geen tuner.
Is het flashen met een originele OpenPLi image überhaupt wel gelukt?

 

Ik denk dat we mogen aannemen dat de i een u moet zijn, op het toetsenbord zitten die letters naast elkaar dus is een tikfout zo gemaakt. ;)

 

Ik heb begrepen dat met een schoon geïnstalleerde image de box na een zap ook spontaan herstart en de bootloader ook naar de laatste stand is gezet dus is het een raadsel waarom dit gebeurt, ik kan dan alleen nog maar bedenken dat het dan een hardwarematig probleem kan zijn.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 14 September 2018 - 07:53

Het lijkt inmiddels opgelost te zijn.
 
Heb het idee dat het kwam doordat ik teveel instellingen achter elkaar gewijzigd had via OpenWebIf.
Na een "Fabrieksreset" langzaam aan weer de settings aangepast en het gaat nu een heel stuk beter.
 
Eerst TV gedeelte gedaan, kanalen goed gezet etc
Daarna packages, mountpoints
Daarna pas hdd overgezet vanuit hd51 en ingesteld.
 
Tussendoor wel vaak de box herstart om te kijken of alles bleef werken.

Wat voor packages heb je geinstalleerd?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ Ultimo 4k restart bij zenderwissel #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 14 September 2018 - 08:16

Ik kan niet helemaal inschatten wat er gebeurd bij een herstart, maar je kunt ook een debug laten lopen met een usb stick erin, dan de handelingen herhalen die leiden tot een herstart en de log hier plaatsen.

ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2 | tee /media/usb/enigma.log

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users