Springen naar inhoud


Foto

Joyne CI-module


  • Please log in to reply
Er zijn 12 reacties in dit onderwerp

#1 aknot

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 september 2018 - 16:20

Geacht forum,
 
2 vragen:    1) gaat Joyne werken in de Xsarius Revo 4k met OpenPli 6.2 ?
                   2) weet iemand op welk moment de Preview periode van 5 dagen ingaan ?
 
Zojuist voor het eerst succesvol op Joyne afgestemd. De module wordt correct herkend echter enige actie na afstemmen op NPO1 blijft uit. 'Afstemmen mislukt' blijft eeuwig staan.
 
Zou OpenPli dwarsliggen of zou het kunnen zijn dat mijn contract eerst in oktober ingaat. Volgens de verkoper van de module zou dat niet uitmaken.
 
De subscription Status in de module is "01 Jan 90 = 01 Jan 90 010FFFF" en dat zou "Zone 1010" moeten zijn als de '5 Previewdagen activatiepuls' correct doorkomt...
 
Er is geen softcam actief...


Re: Joyne CI-module #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 16 september 2018 - 16:36

Afstemmen mislukt heeft niets met een CI of subscription te maken maar puur met de ontvangst van het signaal.

 

2 antwoorden

1)  Ja, die werkt in de Revo 4k

2)  Op het moment dat de module geactiveerd wordt in de receiver.

 

 

Zolang er geen sprake is van een correcte ontvangst zal de module zijn configuratie niet krijgen, die wordt namelijk via de satelliet meegestuurd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne CI-module #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27381 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 16 september 2018 - 16:50

Zie bijgaande info.

Belangrijk: Eerste gebruik JOYNE CI+ module!
Het is essentieel dat de JOYNE CI+ module bij het eerste gebruik een activatie-puls ontvangt! Hiermee wordt de “Preview-periode” van 5 dagen geactiveerd, tevens ontvangt de module informatie m.b.t. gebruikersrechten! Let op: Wanneer de CI+ module tijdens dit proces uit de ontvanger of televisie wordt verwijderd, bestaat de kans dat de module uit veiligheidsoverweging “op slot” gaat waardoor deze geen gecodeerde kanalen (meer) zal decoderen en dient te worden geretourneerd naar uw leverancier!

Ga bij het eerste gebruik van de CI+ module als volgt te werk:
1. Richt de installatie eerst uit met behulp van het JOYNE testkanaal (zonder CI module)
2. Schakel na ontvangst van het JOYNE testbeeld over naar een gecodeerd kanaal, bijv.NPO1 3. Steek de CI module in het CI-slot van de ontvanger of televisie en wacht enkele seconden 4. De module synchroniseert nu met de ontvanger/televisie (“pairing”) en na circa 15 sec verschijnt de zender in beeld
5. Laat nu de ontvanger/TV met de ingestoken module gedurende 1 minuut op dit kanaal staan zodat de module de informatie kan ontvangen! Tijdens dit proces dus niet overschakelen naar een ander kanaal! Na 1 minuut is de module volledig geactiveerd en kan indien gewenst worden uitgenomen.

Hoe weet ik of de CI module goed werkt en de activatiepuls heeft ontvangen?
1. Ga via de instellingen van de TV/ontvanger naar het Common Interface (CI) menu
2. Kies “Conax Contego Information”
3. Kies “Subscription status” > De eerste regel geeft aan “Zone 1010”: De module is o.k.

Waar vind ik het (VSC) nummer van de module terug in de TV / ontvanger?
1. Ga via de instellingen van de TV/ontvanger naar het Common Interface (CI) menu 2. Kies “Conax Contego Information”
3. Kies “About Conax”
4. In de tweede regel staat het VSC nummer vermeld > Security ID: 025 xxxx xxxx-x

Vaak wordt een Joyne pakket aangeschaft via een niet ter zake kundige partij. De gemiddelde caravanboer heeft geen kaas gegeten van satellietontvangst in het algemeen. Zij verkopen iets en doei.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne CI-module #4 aknot

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 september 2018 - 21:11

Dank. Dit is inderdaad info waarover ik graag vooraf had willen beschikken.
 
Het signaal lijkt mij niet het probleem: 
 
19949uI.jpg
 
Overigens met een B&R 43 schotel en een Inverto Black Ultra Twin.
 
Mogelijk dat de module 'op slot' is gegaan. Dat ga ik uitzoeken...


Re: Joyne CI-module #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68312 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 16 september 2018 - 21:18

Wel een idiote hoeveelheid BER, daar kom je niet ver mee vreeg is, die moet echt 0 zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Joyne CI-module #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27381 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 16 september 2018 - 22:58

Het eerste lijkt mij om beeld te krijgen op één van de FTA zenders van Joyne. En bij BER is nooit sprake van een ‘goed’ signaal.
In dit geval deze transponder. 12073 V 30000 3/4 8PSK.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne CI-module #7 aknot

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 17 september 2018 - 18:22

Het is idd een kwestie van een slecht signaal.
 
De BER is op trp 12074 de ene keer nul en de andere keer zie je een countdown van een immense waarde naar nul, eerst in grote stappen
en allengs trager. De transponders 11727 en 11747 geven helemaal niet thuis. 
 
De module heeft bij de satboer zijn preview activatiepuls gehad en werkt perfect !
Hier nog maar eens fine tunen zodat ook 11747 doorkomt.


Re: Joyne CI-module #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 17 september 2018 - 19:13

Zo te zijn staat je schotel dan niet helemaal 100% of er straalt iets in (Dect telefoon of zo)

Veranderd door littlesat, 17 september 2018 - 19:13

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne CI-module #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 18 september 2018 - 18:46

BER gaat altijd van 0 meteen naar "veel". Sommige implementaties laten de 2log van de BER zien, dat is eigenlijk beter.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Joyne CI-module #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 18 september 2018 - 21:46

Eigenlijk wil je het meer zien in een getal van een 10 log... e.g. 1:10e6 zo 10e-6 of meer is zeer goed... zo wordt het meestal ook op meetaperatuur zichtbaar gemaakt...

Veranderd door littlesat, 18 september 2018 - 21:46

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne CI-module #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 19 september 2018 - 10:31

Ja, maar dat is de BER voor foutcorrectie. Een sat ontvanger laat i.h.a. de BER na correctie zien en die moet gewoon nul zijn, want elke bit error die er na correctie nog is heeft merkbaar invloed op beeld en geluid.



Re: Joyne CI-module #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 19 september 2018 - 10:49

Die maag iets verhoogd zijn want op de sat heb je meestal nog een tweede foutcorrectie laag...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne CI-module #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 19 september 2018 - 15:43

M.a.w. het ligt er aan welke BER er getoond wordt. Op alle enigma2 ontvangers wordt de BER-na-FEC getoond en die moet gewoon 0 zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers