Springen naar inhoud


Foto

edimax wifi module valt uit


  • Please log in to reply
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 kamei10

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 08:07

Ik gebruik op mijn vu zero een edimax wifi module maar het is precies of de module soms uitgeschakeld word, de blauwe led van de wifi stick gaat dan uit. Moet ik een aparte driver installeren voor de module of zou dit plug & play moeten werken op de vu zero ?

Wifi stick en vu zero zijn nieuw



Re: edimax wifi module valt uit #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5790 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 08:41

Als er verbinding is met je AP of WiFi router is er mbt de drivers geen probleem, maar hoe kom je tot de conclusie (afgezien van het ledje) dat er geen meer verbinding zou zijn?

Veranderd door 40H3X, 11 oktober 2018 - 08:41

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: edimax wifi module valt uit #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 10:54

Kan ook gewoon zijn dat hij de verbinding verliest en niet meer terug op bouwt?

 

Ik heb aan mijn VU Zero, die ik overal mee naar toe sleep om remote TV te kunnen kijken, al jaren een Belkin 150Mbps stick zitten (met 5 meter USB verleng kabel zodat ik de stick goed kan positioneren voor optimale ontvangst), nooit problemen mee gehad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: edimax wifi module valt uit #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 11:13

WiFi drivers voor de STB's zijn ook niet super stabiel. Waarschijnlijk valt de verbinding gewoon weg en kent de driver geen reconnect. Stick eruit en er weer in is dan meestal voldoende (of de box herstarten). Hier zijn al vele topics over geweest en je mag gerust stellen dat als je WiFi stabiel blijft werken je je mag rekenen tot de 'happy few'. Heel vroeguh had ik op mijn DM800HD-PVR een WiFi stick van Netgear. Ook spontaan uit terwijl de afstand nog geen 5 meter tot de router was. LAN kabel ertussen en geen omkijken meer naar..
Als het écht wireless móet kun je beter naar een WiFi Bridge uitkijken. Deze werken in elk geval op ieder image en iedere kernel én je kunt de LAN kabel zo lang maken als je wil zodat je de WiFi antenne zo gunstig mogelijk kunt plaatsen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: edimax wifi module valt uit #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 11:47

Als het écht wireless móet kun je beter naar een WiFi Bridge uitkijken. Deze werken in elk geval op ieder image en iedere kernel én je kunt de LAN kabel zo lang maken als je wil zodat je de WiFi antenne zo gunstig mogelijk kunt plaatsen...

 

+1

 

Alleen wat lastig als je "on the move" bent, dus ik houdt het zelf toch maar bij mijn stick.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: edimax wifi module valt uit #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5461 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 12:25

Er zijn ook versies van Vonets die heel klein zijn. En die gaan prima on the move.. VAP-11G of VAP11N zijn goed te doen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: edimax wifi module valt uit #7 kamei10

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 12:58

De wifi en de router staan nog geen 5 meter uit elkaar dus dat zou allemaal moeten werken. Ook had ik een raar probleem mee de zero. Had deze achter aan de tv-beugel gehangen zoals ik gewoonlijk doe maar dan wou zelfs de afstandsbediening niet werken, ook als ik de ir-extender kabel gebruikte bleef alles geblokkeerd. Zero verder van de tv gezet en dan werkte het wel, heel bizar want gebruik zo meerdere setups alleen bij deze tv deed hij raar.



Re: edimax wifi module valt uit #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68559 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 11 oktober 2018 - 13:26

Dat suggereert toch iets van een storingsbron?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: edimax wifi module valt uit #9 kamei10

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 12 oktober 2018 - 22:14

Vandaag getest met een Amiko wifi dongle en probleem opgelost, blijkbaar is er toch een probleem met de edimax drivers ofzo. De Amiko dongle werkt op beide boxen perfect en de edimax werkt op beide boxen maar de helft van de tijd of hij vind geen netwerk




1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers