←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

VU+ geluid bij overgang reclame valt weg

stoffers's Photo stoffers 9 Nov 2018

Ik heb een vu+ uno 4k met open PLI image. 

 

al een poosje valt het geluid tijdelijk (ca 2 seconden oid) weg bij overgang tussen reclames. Omdat het reclame is, is het niet echt heel storend, maar ik begin me er nu toch wel wat meer aan te irriteren..

 

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Quote

stoffers's Photo stoffers 9 Nov 2018

Ik gebruik hem overigens voor Ziggo....

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 9 Nov 2018

Ik denk dat de ontvanger zich ook stoort aan getetter van de reclame ;)

Quote

stoffers's Photo stoffers 10 Nov 2018

Ik denk dat de ontvanger zich ook stoort aan getetter van de reclame ;)

Evenals ik.... Begrijpelijk... Maar toch wel beetje irritant nu.. Ben ik echt de enige die dit heeft?

Quote

littlesat's Photo littlesat 10 Nov 2018

Eens herstarten kan helpen...
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 10 Nov 2018

Ik herken het in ieder geval niet nee. Nou heb ik een solo4k en een ultimo4k, geen uno4k. HDMI kabel vervangen?

Quote

carlo666's Photo carlo666 11 Nov 2018

Ik herken het ook niet op een Uno4k


Edited by carlo666, 11 November 2018 - 10:07.
Quote

40H3X's Photo 40H3X 11 Nov 2018

Sommige TV's hebben een "auto volume" instelling, misschien heb je deze of iets dergelijks aanstaan? Dit "zou" nl. verschillende volume overgangen kunnen (onder)/(op)vangen, normaal gebeurd dat bij wisseling van zenders cq. tussen reclame blokken. Echter mijn ervaring is dat het ook gebeurd tijdens het kijken naar één en dezelfde uitzending en dan hinderlijke volume veranderingen veroorzaakt.

 

BTW In mijn geval gaat het om een TV van het type LG OLED65C7V.

Quote

dukdalf's Photo dukdalf 11 Nov 2018

Mijn Vu+ Ultimo 4K heb ik via een optische kabel aangesloten op een soundbar.

 

Het komt voor dat het geluid spontaan enige stappen minder wordt niet alleen bij reclame, maar ook tijdens een lopend programma.

 

Auto volume staat uit, maar heb wel de stap grootte van 5 naar 4 gezet.

 

Ik heb er verder geen moeite mee, maar het is wel een raar verschijnsel.

Quote

40H3X's Photo 40H3X 11 Nov 2018

Mijn Vu+ Ultimo 4K heb ik via een optische kabel aangesloten op een soundbar.

 

Het komt voor dat het geluid spontaan enige stappen minder wordt niet alleen bij reclame, maar ook tijdens een lopend programma.

 

Auto volume staat uit, maar heb wel de stap grootte van 5 naar 4 gezet.

 

Ik heb er verder geen moeite mee, maar het is wel een raar verschijnsel.

 

Toch nog even voor de zekerheid, omdat je autovolume in 1 adem noemt met de stap grootte, Ik bedoelde met mij reactie m.b.t.  "auto volume" niet die in de A/V settings van OpenPLi (staat ook uit trouwens), maar een dergelijke setting op je TV

Quote

littlesat's Photo littlesat 11 Nov 2018

Ik heb wel eens als ik aan het coderen ben op de Ultimo4K dat het geluid vreemd gaat doen na herhaaldelijk herstarten van E2 en dan ook vaak niet op een normale manier uiteraard... Dan krijg je als je bijvoorbeeld na het menu beeld helemaal of echt hakkelend geluid en heel soms ook bij 'normaal' kijken... Dan doe ik ff een full reboot en vervolgens heb ik nergens geen last meer van. Met normaal kijken zonder met de box te 'spelen' heb ik er nog nooit last van gehad...

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 11 Nov 2018

Ik heb gisteren toevallig wel gemerkt (tijdens de F1 reclame op Ziggo Select dacht ik) dat het volume ineens een paar trapjes harder ging, was me eerder nooit opgevallen. Met een Solo 4K.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 11 Nov 2018

Op een solo4k ook nooit wat van gemerkt.

 

Maar wat Littlesat zegt zit zeker wat in. Meerdere keren enigma herstarten zonder een complete herstart gaat meestal niet goed.

 

De volume-stappen staan hier overigens compleet los van.


Edited by Erik Slagter, 11 November 2018 - 15:52.
Quote

Crumby's Photo Crumby 15 Nov 2018

Ook ik heb dit probleem. Op mijn TV (Samsung QLED QE55Q9F (2018) en de Ultimo 4K staat het autovolume uit. Ook verschillende versies van Openpli gebruikt. TV een paar keer naar fabrieksinstellingn teruggezet. 

Quote

littlesat's Photo littlesat 15 Nov 2018

Misschien de tv ook eens updaten?
Quote

Crumby's Photo Crumby 15 Nov 2018

Misschien de tv ook eens updaten?

die heeft ook de laatste update

Quote

Crumby's Photo Crumby 18 Nov 2018

Van het weekend nog maar een gecheckt. Sommige zenders lijken er meer last van te hebben dan andere, Bijvoorbeeld Comedy Central Extra, geluid tijdens Southpark gaat steeds van hard naar zacht. 

Quote

satjunk's Photo satjunk 21 Nov 2018

De mediaboxen van Ziggo hebben er ook last van.

Bron:  Tweakers

Quote

Crumby's Photo Crumby 21 Nov 2018

De mediaboxen van Ziggo hebben er ook last van.

Bron:  Tweakers

 

OK,goed om te weten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laatste 2 dagen geen problemen meer heb gehad met het geluid,

Quote