Springen naar inhoud


Foto

Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal

VU+ Solo 4K Canal Digitaal CI Module geen beeld

  • Please log in to reply
Er zijn 16 reacties in dit onderwerp

#1 Montauk-Chris

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 17 november 2018 - 12:22

Hallo, recentelijk OpenPli op mijn nieuwe Vu+Solo 4K geinstalleerd omdat de orginele VU+software Canaldigitaal niet kan ontvangen.

Nieuwe sateliet met rotor goed uitgelijnd en ik kan alle FTA zenders ontvangen (BVN op Hotbird en andere zenders om Astra 23.5.

 

De CI module wordt herkend met de kaart. Ik krijg alle informatie van de nederlandse zenders + EPG maar geen beeld en geluid. Tv blijft zwart.

Als ik de CI module met kaart in mijn oude Topfield TF7750 met orginele software plaats heb ik alle zenders zonder problemen.

 

De service dienst van Canaldigitaal hebben geadviseerd de kaart opnieuw te activeren echter zonder resultaat.

Ik gebruik nog een oude CI module. Kan het probleem daaraan liggen?
Wat kan ik nog meer doen om een oplossing voor dit probleem te vinden?

Bij voorbaat dank voor jullie support

 



Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 17 november 2018 - 12:27

Gewoon Oscam installeren en de kaart rechtstreeks in een reader stoppen. Dat werkt veel prettiger en de CI biedt nu geen voordelen maar enkel maar nadelen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 17 november 2018 - 16:13

De Solo 4K heeft ook wat problemen met CI modules. Mijne doet het nooit na een (her)start van de box of Enigma, dan moet ik hem er uit halen en opnieuw instoppen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #4 Montauk-Chris

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 november 2018 - 15:08

Hallo Frenske,

Dank voor je antwoord. Ik heb Oscam geactiveerd/geinstalleerd, maar nu. Het is niet 1-2-3 duidelijk wat daarna moet gebeuren.

Ik heb toegang tot de webinterface (OSCam r11420). Ook vind ik op "Streamboard" een ECM Header Whitelist.

Waar vind ik een korte handleiding om de stappen in de juiste volgorde uit te voeren?

 

@WanWizard: het opnieuw erin en eruit halen heeft geen resultaat.



Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 19 november 2018 - 15:13

Zie je de module in het CI menu? En zo ja, kun je zijn kaartgegevens opvragen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 19 november 2018 - 15:24

Met oscam uit onze feeds is het voor een canaldigitaal kaart plug and play...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 19 november 2018 - 15:41

Hallo Frenske,
Dank voor je antwoord. Ik heb Oscam geactiveerd/geinstalleerd, maar nu. Het is niet 1-2-3 duidelijk wat daarna moet gebeuren.
Ik heb toegang tot de webinterface (OSCam r11420). Ook vind ik op "Streamboard" een ECM Header Whitelist.
Waar vind ik een korte handleiding om de stappen in de juiste volgorde uit te voeren?

@WanWizard: het opnieuw erin en eruit halen heeft geen resultaat.

Lees nu eens gewoon wat ik eerder schreef. ;)
Kaart uit de module halen, module in de kast gooien en de kaart rechtstreeks in oscam gebruiken. Werkt out of the box. Oscam is klaar voor de CD kaart.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #8 Montauk-Chris

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 december 2018 - 16:44

Hallo,

Ik heb echt alles geprobeerd wat jullie me hebben aangeraden maar ik krijg geen zenders van canal digitaal. De FTA zenders op andere satelieten, zoals BVN is geen probleem.

Ik kan alle instellingen zien op mijn PC en daar ook bijvoorbeeld BVN afspelen. De webinterface geeft ook info over OSCam r11420 en daar wordt de kaart wel gezien.

Als ik de kaart in mijn oude TOPFIELD TF7750 plaats, heb ik wel alle zenders.

Ik woon in Zwitserland en kan niet bij een dealer langs gaan om het een en ander te testen.

Wel zou ik met de expertise van een van jullie de settings kunnen doorlopen. Is dat een optie?

met vriendelijke groet.



Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 7 december 2018 - 17:29

Dus heb je ook, zoals Frenske schrijft, de kaart uit de CI module gehaald en direct in de kaartlezer geplaatst? Het is een beetje moeilijk voor ons raden als je dat soort feedback niet geeft. "Het werkt niet" hebben we niet zoveel aan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 7 december 2018 - 17:55

Hij schrijft: "De webinterface geeft ook info over OSCam r11420 en daar wordt de kaart wel gezien" .

Dan is het nog een kwestie van de livelog van Oscam bekijken om te zien wat er fout gaat.



Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 7 december 2018 - 17:59

En praten we over een losse oranje Seca3 kaart? Of een CI Module met ingebouwde kaart?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 7 december 2018 - 19:16

En praten we over een losse oranje Seca3 kaart? Of een CI Module met ingebouwde kaart?

Als jij die kaart (die hij benoemt) in oscam aan de gang kan krijgen (want dat zegt hij) ben je een knappe kerel :)

 

Ik denk dat je zelf wel een antwoord op jouw vraag kunt geven.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 8 december 2018 - 11:12

Laten we maar geen aannames doen ;)

 

Ik zou graag even een lijstje zien met dingen die volgens ons uitgeprobeerd moeten worden en wat het (exacte) resultaat daarvan is. Anders blijven we gissen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #14 Montauk-Chris

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 1 februari 2019 - 10:55

Hallo iedereen die op deze feed geantwoord hebben.

De oranje smartcard van canaldigitaal was defect. Hij werkte ook niet meer in mijn Topfield TF7750HDPVR ontvanger met de Mediaguard CI module.

Canaldigitaal heeft mij daarop een CI+ module gestuurd met ingebouwde decoder die prima werkt op deze Topfield maar niet in de VU+ solo 4k.

Dat dit een probleem kon zijn werd ook bevestigd door Canaldigitaal en als courtesy hebben ze mij een nieuwe oranje smartcard gestuurd.

Omdat ik niet in Nederland woon, duurde het allemaal wat langer voordat ik het kon uit proberen.

Vandaag de Pli update geinstalleerd en de tuner gereset. Oscam geinstalleerd en de zenders opnieuw gezocht. BVN op Astra 13 is goed te ontvangen maar de gecodeerde zenders op Astra 23 willen zich niet presenteren. de radiozenders werken prima.

Littlesat geeft als commentaar: Met oscam uit onze feeds is het voor een canaldigitaal kaart plug and play. Zijn er verschillende oscam configuraties omdat er gesproken wordt uit "onze feeds"?  Waar kan ik deze vinden?

 

Ik ben veel op reis en heb niet veel tijd om hieraan te besteden. Vandaar mijn late reactie. Maar voor elke suggestie ben ik dankbaar.



Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 1 februari 2019 - 11:21

Mijn ervaring met de M7 CI is inderdaad ook teleurstellend, met name in de VU+ duo4k. In de solo4k gaat het nog wel. Als hij niet werkt, even er uit trekken en er weer in en dan werkt-ie weer.

 

Kaart moet gewoon werken met een complete (!) standaard config van oscam.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #16 RonaldJan

  • Senior Member
  • 38 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 1 februari 2019 - 12:07

Dit topic even gelezen.
Het lijkt mij nog steeds niet duidelijk of de kaart goed geplaatst is.

In laatste bericht is er sprake van een nieuwe "oranje" CD kaart.

Deze moet dus in een card reader slot gestoken worden, met de chip in de goede positie, bij mij omlaag (VU+ Duo4K).

Dus de vraag is, is hij in een card reader slot gestoken en met de chip in de goede positie en dus niet met CI module in het CI slot.

Het lijkt er veel op dat de kaart er niet goed inzit, je hebt dan n.l. wel FTA zenders en geluid, maar je kaart doet dus nix.



Re: Vu+ Solo 4K: Geen beeld en geluid Canal-digitaal #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 1 februari 2019 - 12:14

Littlesat geeft als commentaar: Met oscam uit onze feeds is het voor een canaldigitaal kaart plug and play. Zijn er verschillende oscam configuraties omdat er gesproken wordt uit "onze feeds"?  Waar kan ik deze vinden?

 

"onze feeds" = hetgeen je installeert vanuit Plugins, groene knop. In tegenstelling tot alles wat je elders vind en handmatig op je box zet.

 

Als je op die manier Oscam installeert, en de kaart er op de juiste manier in steekt, dan moet de kaart het in een keer doen, zonder bijkomende configuratie. Wellicht ook nog even checken via Menu - Setup - Softcams of Oscam is geinstalleerd, en ook staat geselecteerd.

 

Oscam heeft een eigen webinterface, die je kunt bereiken via de webinterface van de box, gewoon in je browser het IP van de box in tikken, je vind Oscam links beneden in het menu (als deze is geinstalleerd). Daar kun je direct in zien of de kaart wordt gezien, wordt gelezen, en of deze het ook doet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: VU+ Solo 4K, Canal Digitaal, CI Module, geen beeld

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers