Jump to content


Photo

Flash probleem

Flashen

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 27 November 2018 - 00:07

Ik heb een 16 GB SanDisk USB stick die ik altijd gebruik voor het flashen van ontvangers.

Nooit problemen gehad met Mutant HD500, Zgemma H2H en Mutant HD51 en plotseling werkt het niet meer, met geen enkele box.

Een heel oude oude, merkloze USB stick gevonden waarmee het wel lukt, hoe kan dat zo plotseling?

Voor jullie info, ik heb tientallen ontvangers van software voorzien, dus ik weet hoe het moet.

De stick is natuurlijk FAT32 geformatteerd, dat heb ik gedaan met windows en paragon, geen verschil.


Edited by hausi, 27 November 2018 - 00:08.

Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Flash probleem #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 27 November 2018 - 07:43

Iets defect op die stick... opnieuw formatteren?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Flash probleem #3 pe0mot

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2018 - 08:23

Inderdaad defecte tabellen,

of extra onzichtbare partities,

of per ongeluk ntfs geformatteerd?



Re: Flash probleem #4 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 27 November 2018 - 10:43

Nee, ik vergat te vertellen dat ik twee dezelfde sticks van SanDisk heb gebruikt, beiden hetzelfde probleem.

En hierboven zei ik al dat ik Paragon heb gebruikt om te formatteren, eerst de partitie verwijderd en daarna FAT32 geformatteerd

Het kán natuurlijk zijn de ze zomaar gelijktijdig een defect hebben.... we zullen zien


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Flash probleem #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 November 2018 - 15:01

Het probleem bij USB sticks is detectie door de bootloader, daar zitten twee punten van aandacht in:

  1. de snelheid waarmee een stick zich kan aanmelden. Dit omdat de bootloader maar een korte timeout heeft, om het opstarten niet nodeloos te vertragen
  2. de volgorde waarin USB devices worden gedetecteerd, alleen van belang als er meer dan 1 USB device is aangesloten.

Aannemende dat niet al die boxen ineens een nieuwe bootloader hebben gehad waarin iets is verandert moet het een van deze twee zijn.

 

In het algemeen is de ervaring dat USB3 sticks in veel boxen zo wie zo problematisch zijn, en ouder en kleiner beter werkt dan nieuwer en groter.  Ik heb speciaal voor dit doel nog een 128MB stick liggen, die doet het eigenlijk overal wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Flash probleem #6 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 28 November 2018 - 08:19

Heb nog een originele van DMM liggen welke bij de DM8000 zat toen ik die kocht.
Stick is 256 mb en werkt nog prima

Re: Flash probleem #7 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 28 November 2018 - 16:30

@ WanWizard

Blijft de vraag waarom het zo plotseling niet meer werkt. Ik lees toch wel meer over problemen met USB sticks.
En nogmaals, ik heb er een waarmee het wel lukt, maar ik vind het zo raar.

Ik ben nu op zoek naar een merk waarmee ik geen problemen hoef te verwachten, SanDisk hoort daar dus voor wat mij betreft niet bij.

 

Iemand ideeën?


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Flash probleem #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 November 2018 - 16:41

Het is niet merk gerelateerd. Het is voor elke box anders, voor elke stick anders, en het kan in de loop der tijd ook nog veranderen. Dat maakt het nu juist zo vervelend.

 

Het enige algemene advies dat we kunnen geven is USB2, niet USB3, niet te groot, en vers geformateerd (er zijn boxen die de stick na gebruik het FAT formaat om zeep helpen door de stick niet netjes af te sluiten).

 

Wij gebruiken intern no-name USB sticks van 1GB van een paar euro, van dit type:

51Q565fOJLL._SX355_.jpg

en even afgezien van de uitval door "dubieuze kwaliteit" heb ik nog geen box gevonden die niet flasht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Flash probleem #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 November 2018 - 17:21

Mijn ervaring is dat de Kingston Traveller G3 USB2 stickjes in alle boxen werken.



Re: Flash probleem #10 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 28 November 2018 - 18:54

Bedankt voor jullie advies, ik zal er eens een paar proberen.


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 




Also tagged with one or more of these keywords: Flashen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users