Jump to content


Photo

Test NPO SD kwaliteit.


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 6 December 2018 - 09:51

Ten eerste bestaan de Digitale NPO SD zenders nog bij Liberty Global?

 

IK zou graag willen testen wat betere kwaliteit geeft in volgorde. Graag niet beginnen over het nut van dit onderzoek.

 

Liberty Global HD naar MPEG2 SD DVD (9000kbps)

Digitenne MPEG2

NPO Start (Gratis)

 

De kwaliteit is als volgt.

 

Liberty Global HD naar MPEG2 SD DVD 9000 kbps geeft de beste kwaliteit (afgezien van veel kartelranden door het schalen)

Daarnaar Digitenne MPEG2, NPO Start Gratis geeft over het algemeen de slechtste kwaliteit.

 

Hier wil ik nog aan toevoegen Liberty Global MPEG2 SD. Alleen heb ik dus enkel Digitenne. (De Liberty Global HD opname heb ik bij iemand anders gemaakt, maar deze persoon is nogal overspannen geworden van Rocco99, dus wil ik hier liever niet mee lastig vallen)

 

Kan iemand dit weekend een opname maken van een Digitaal NPO SD zender en naar mij sturen? Indien laat mij weten welk programma, door middel van prive bericht.

Programma maakt mij niet zo uit zolang het maar niet over muziek gaat, en zeker geen Top 2000. Een programma met veel snelle beelden heeft de voorkeur. Een jeugdprogramma (Zapp) is opzich prima, zolang het maar niet over muziek gaat.

Een sample is uiteraard OK (wel minimaal 1 minuut), het hele programma heb ik niet nodig, maar laat het wel nij tijd weten want ik moet het zelf ook opnemen/inplannen uiteraard.

Alvast bedankt!  


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Test NPO SD kwaliteit. #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 6 December 2018 - 10:01

Ten eerste zal ik even reageren met het feit Liberty Global hier (in Nederland) gewoon Ziggo is, dus noem het beestje dan ook even gewoon bij zijn naam.

 

Ik weet dat je geen vragen wilt hebben naar het eventuele nut van deze vraag maar ik neem aan dat je gewoon naar een bevestiging zoekt van de foute keuze die je hebt moeten doen door voor Digitenne te gaan en nu naar een plausibele reden zoekt om te gaan verhuizen naar een gebied waar je wel kunt kiezen...... een andere reden kan ik me namelijk niet voorstellen. ;)

 

Ik hoop dat je iemand kunt vinden die de opname's voor je wil maken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Test NPO SD kwaliteit. #3 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 6 December 2018 - 11:02

Jij niet? Een sample van 1 minuut is ook goed. Dus als je toevallig een opname deed, hoefte je alleen maar een uitsnede (Dat  kan met MKVmerge) te maken van 1 minuut.

 

Wat betreft de naam Ziggo bestaat niet meer maar UPC mag ik vreemd genoeg niet zeggen op de meeste forums, dus dan noem ik het maar Liberty Global. (wat de eigenaar is van UPC) Z*ggo zeggen/schrijven doet mij bovendien pijn.

 

Nee ik ben gewoon benieuwd naar de kwaliteit.

 

Ik denk dat het tussen Digitenne en de HD stream naar SD inzit.

 

Ik verbaas mij er trouwens wel over dat NPO gemist nog steeds slechtere kwaliteit heeft dan Digitenne ondanks H264 en de hogere resolutie.


Edited by rocco99, 6 December 2018 - 11:06.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Test NPO SD kwaliteit. #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 6 December 2018 - 11:13

NPO gemist is toch een service welke via het internet wordt geboden?

 

Wat betreft de naam heb je het net verkeerd om, de naam UPC bestaat niet meer en heeft (ook al is het hetzelfde bedrijf) de naam 'Ziggo' overgenomen om een beetje van het negatieve imago af te komen.

Ziggo bestaat niet meer en UPC is Ziggo geworden. (vat je het nog?)

 

Overigens zijn wij niet zo'n zeik site als andere fora waar men het beestje niet gewoon bij de naam mag noemen, Ziggo/UPC/M7/Digitenne, het maakt ons geen zak uit, je hoeft dus ook geen * in de naam te gebruiken, dat hypocriete gedoe doen wij niet aan.

Links naar reclame sites is een hele andere discussie....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Test NPO SD kwaliteit. #5 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 6 December 2018 - 13:17

Wat bedoel je nou eigenlijk? Ik begrijp er niks meer van. Hoezo beestje? Ik krijg nog steeds gewoon de website van UPC in ieder geval:

Attached Files

  • Attached File  upc2.PNG   949.14KB   5 downloads

Edited by rocco99, 6 December 2018 - 13:19.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Test NPO SD kwaliteit. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 6 December 2018 - 13:24

Ik krijg nog steeds gewoon de website van UPC in ieder geval:

 

Ik weet niet hoe blind jij bent, maar ik zie daar op die website geen UPC maar Ziggo staan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #7 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 6 December 2018 - 13:29

Huh? Geen UPC maar UPC staan? Huh? Ja en op die website lees ik ook UPC ja.


Edited by rocco99, 6 December 2018 - 13:31.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Test NPO SD kwaliteit. #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 6 December 2018 - 14:02

 

Ik krijg nog steeds gewoon de website van UPC in ieder geval:

 

Ik weet niet hoe blind jij bent, maar ik zie daar op die website geen UPC maar Ziggo staan?

 

Laat maar [ rocco99] alfabet gaat niet verder dan de U van UPC terwijl die van ons gewoon tot Z gaat van Ziggo :D


Edited by Loui (PD1LOI), 6 December 2018 - 14:03.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 6 December 2018 - 14:09

Huh? Geen UPC maar UPC staan? Huh? Ja en op die website lees ik ook UPC ja.

 

Inderdaad, blind dus, want je leest blijkbaar iets anders dan ik schrijf...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 December 2018 - 14:11

Digitenne kun je zelf testen want dat heb je (nog)...
Gezien jouw situatie is de test ook nutteloos. Je woont in een verzorgingshuis zónder keuze (heb je me ooit verteld). IPTV via KPN en internet was niet beschikbaar. Je gaat dus noodgedwongen over op Digitenne V2 met een gesloten bakje en/of een Linux ontvanger met DVB-T2 tuner die dan H.265 /HEVC moet ondersteunen. Uiteraard dan alleen de ongecodeerde kanalen.. Dat is het..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Test NPO SD kwaliteit. #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 December 2018 - 14:50

Jij niet? Een sample van 1 minuut is ook goed. Dus als je toevallig een opname deed, hoefte je alleen maar een uitsnede (Dat  kan met MKVmerge) te maken van 1 minuut.

 

Wat betreft de naam Ziggo bestaat niet meer maar UPC mag ik vreemd genoeg niet zeggen op de meeste forums, dus dan noem ik het maar Liberty Global. (wat de eigenaar is van UPC) Z*ggo zeggen/schrijven doet mij bovendien pijn.

 

Nee ik ben gewoon benieuwd naar de kwaliteit.

 

Ik denk dat het tussen Digitenne en de HD stream naar SD inzit.

 

Ik verbaas mij er trouwens wel over dat NPO gemist nog steeds slechtere kwaliteit heeft dan Digitenne ondanks H264 en de hogere resolutie.

Wat een lul koek, als jij UPC wil schrijven mag dat natuurlijk alleen bestaat UPC niet meer in de praktijk, alles is Vodafone/Ziggo geworden. Bij Ziggo hoef je niet eens voor de sd versie te kiezen wat de 3 NPO's betreft, die zijn altijd in HD, zelfs in het ongecodeerde pakket, dat is dus altijd beter dan dat lamme digitenne.

En de bitrate is gemiddeld dik 11-12mbps bij de hd zenders.


Edited by Sagitarius, 6 December 2018 - 14:52.

73's

PE1AQZ


Re: Test NPO SD kwaliteit. #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2018 - 17:02

Bit rate op de kabel is niet te vergelijken met bitrate op de satelliet. Maar daar heb ik al "eens" wat over geschreven.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 6 December 2018 - 19:49

@rocco99 misschien moet je de cache van je browser even legen, de UPC site is al meer dan anderhalf jaar volledig omgebouwd, of de bitjes die over het netwerk van jouw provider gaan zijn zo traag op de plek waar jij ergens zit.....

 

 

Overigens is het domein upc.nl nog wel in de lucht, misschien ben je daarmee in de war?.......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Test NPO SD kwaliteit. #14 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 6 December 2018 - 19:54

Volgens mij maakt hij gebruik van een lasbril of WC bril in plaats van zijn gewone bril er staat toch echt Ziggo  ???


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Test NPO SD kwaliteit. #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 December 2018 - 08:57

Da's denk ik dezelfde bril waarmee hij TV kijkt  :D

 

Normaal is het niet mijn gewoonte om te reageren op topics van trollen, maar ik kon het nu toch even niet laten  :P


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 December 2018 - 15:41

Bit rate op de kabel is niet te vergelijken met bitrate op de satelliet. Maar daar heb ik al "eens" wat over geschreven.

Dat klopt wat je schrijft, zie hier het verschil tussen Ziggo NPO1sd en Ziggo NPO1hd, daar kan de satelliet of Digiellende niet aan tippen.

 

Attached File  NPO1sd.png   448.29KB   4 downloads

 

Attached File  NPO1hd.png   426.26KB   3 downloads


73's

PE1AQZ


Re: Test NPO SD kwaliteit. #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 December 2018 - 15:49

Je weet best wat ik bedoel en ik vind het niet zo leuk dat je mijn woorden hier verdraait.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 December 2018 - 17:04

Je weet best wat ik bedoel en ik vind het niet zo leuk dat je mijn woorden hier verdraait.

Ik verdraai helemaal niks, dit schreef je niet meer en niet minder,

Bit rate op de kabel is niet te vergelijken met bitrate op de satelliet

En ik verduidelijkte dat met screenshots, iets waar vriend Rocco99 om vroeg, ik kan niet tussen de regels doorlezen jij misschien wel.


Edited by Sagitarius, 7 December 2018 - 17:06.

73's

PE1AQZ


Re: Test NPO SD kwaliteit. #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 December 2018 - 17:27

Jij voert met mijn woorden op dat de kwaliteit op de kabel beter is dan op de satelliet. En dat is iets wat mijn woorden juist tegenspreken, met enkel naar de bitrate te kijken. De bitrate van de Ziggo is hoger dan van M7, maar dat kan geen kwaliteitsverschil verklaren. Veel duidelijker kan ik het niet formuleren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Test NPO SD kwaliteit. #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 7 December 2018 - 17:46

Met andere woorden, een hogere bitrate houdt niet in dat het eindresultaat beter moet zijn dan eenzelfde uitzending met een lagere bitrate, uiteindelijk zijn het de encoders die de kwaliteit bepalen.

Op de kabel worden oudere encoders gebruikt die gewoonweg meer bandbreedte nodig hebben dan de encoders welke door bijvoorbeeld door M7 worden gebruikt.

De kabelaar zat het een biet zijn, die heeft ruimte genoeg op de kabel (alhoewel dat nu anders wordt).

 

De nieuwe encoders van M7 kunnen dus in theorie, met een lagere bitrate uiteindelijk een beter/mooier plaatje tonen de de verouderde encoders van Ziggo.

 

Een hogere bitrate is dus niet automatisch een beter beeld.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users