Springen naar inhoud


Foto

EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten?

EIT

  • Please log in to reply
Er zijn 39 reacties in dit onderwerp

#1 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 16 december 2018 - 15:22

Ik heb een VU+ Duo 4K, en gebruik op dit moment OpenATV, maar ik overweeg ook OpenPLi.

Een probleem dat ik vroeger ook had blijft nog altijd aanwezig : het niet ideaal kunnen instellen van de EPG opties, en ik vermoed dat dat op alle images zo is.

Maar vermits er nu zoveel jaar tussenzit dat die vraag nog eens gesteld is vroeg ik mij af of daar nog iets aan geëvolueerd is.

 

Het probleem is als volgt :

 

1) De standaard DVB EIT EPG is zeer variabel qua kwaliteit.

Zo zijn er zenders die totaal geen EPG meeleveren (RTP internacional bijv.), zo zijn er andere die 1-2 dagen meeleveren, en nog andere die makkelijk 1-2 weken meeleveren (de Duitse publieke zenders bijv.).

 

2) De RYTEC EPG is best goed voor veel kanalen en biedt vaak langere tijdsspannes aan (EPG voor 1 a 2 weken), maar soms klopt die niet, of is die niet beschikbaar voor een bepaald kanaal.

Ik merk bijv. verschillen bij zenders als Arte Belgique (DVB-C).

 

 

Probleem is dat je de setting hebt : EIT EPG aan of uit.

Zet ik die aan, en gebruik daarna Rytec EPG om extra EPG te hebben, dan zit ik met dubbele tijden bij veel kanalen, meestal met 5 minuten verschil.

Zet ik die uit, dan heb ik op heel wat kanalen geen EPG, en op bepaalde kanalen (op sommige tijdstippen) verkeerde EPG.

 

Dus de optie die ik mis is om EIT EPG aan of uit te zetten per kanaal.

Indertijd maakte ik die EPG zelf, maar dat was gigantisch veel werk, omdat als je de meest correcte info wilt, je van heel veel verschillende websites moet grabben, die dan allemaal regelmatig veranderen qua layout.

 

Ik weet ook niet of de verschillende images (OpenPLi / VTi / OpenATV, ...) hier qua mogelijkheden verschillen of dat ze allemaal die ene mogelijkheid bieden?

 

Anders moet ik ergens voor mezelf een combinatie maken, waarbij ik de EIT EPG van bepaalde kanalen exporteer naar een XMLTV file, en die dan weer apart ga importeren, en dat dan samen met de Rytec EPG, waar ik dan bepaalde kanalen wel of niet gebruik.

Het zal dan weer een heel stuk ingewikkelder worden.

 

Alle appreciatie voor de ontwikkelaars van OpenPli en Rytec, ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te krijgen.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68677 berichten

+1740
Excellent

Geplaatst op 17 december 2018 - 14:22

Ad 2: Dat is een kwestie van melden in het Rytec forum hier, met vermelding van service reference ( zie menu - info - service als je op die zender staat) en zender naam, en dan wordt hij toegevoegd.

 

Per service reference EPG settings is erg complex.

 

Ten eerste moet je een mechanisme hebben om die zaken op de slaan. Momenteel staan dit soort vlaggetjes in de lamedb bij de zender informatie, en als je die overschrijft (bv via een zenderlijst update of manipulatie) dan ben je die kwijt. Ten tweede wordt de EPG out of band verstuurd, je moet dus bij het binnenkomen de boel ontrafelen, en per record vlaggetjes gaan checken.

 

Ik zie dat niet 1-2-3 geimplementeerd worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #3 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 berichten

+28
Good

Geplaatst op 17 december 2018 - 18:59

ik snap de vraagsteller wel, EPG wordt in het geheugen geladen en wat je niet nodig hebt neemt nu nodeloos geheugen in. Bij de Rytec plugin staat een schakelaar "Load EPG only services in bouquets" - maar volgens doglover werkt die optie niet goed. Het princiepe is echter niet verkeerd : enkel EPG van zenders die in de boeketten staan worden opgeladen.

in de praktijk komt dit er echter op neer dat alles opgeladen wordt, omdat alle zenders wel in één of ander boeket is terug te vinden. Dus daarom een voorstel : indien deze schakelaar wordt opgezet, vraag dan naar één specifiek gebruikersboeket dat als basis moet dienen voor de EPG filtering. Enkel de EPG van die zenders die in het aangeduide boeket zitten worden behouden, de rest wordt eruit gefilterd.

gebruikers die meerdere boeketten gebruiken moeten dan wel een nieuw boeket aanmaken waar alle zenders moeten in geplaatst worden waarvan men de EPG wenst te behouden.

ik denk bvb ook aan de '+1' zenders die niet in mijn basis-boeket zitten maar waarvan ik de EPG wel wens te behouden, want als ik geen timer kan zetten op een bepaalde zender dan kan ik naar de '+1' zender gaan en het daar nog eens proberen maar dat lukt maar als ook die '+1' zenders hun EPG hebben.

mogelijk ?


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68677 berichten

+1740
Excellent

Geplaatst op 17 december 2018 - 19:21

Boxen vandaag de dag hebben meer dan geheugen genoeg, je moet als het over EIT gaan echt wild tekeer gaan wil je boven de 50MB uit komen, mij is dat nog nooit gelukt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #5 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 18 december 2018 - 01:58

Ik heb niets gezegd over geheugengebruik, daar is het mij niet om te doen.

Het gaat ook niet over wel of niet in het boeket.

Misschien moet ik het wat concreter maken.

 

Ik heb in mijn boeket bijv. één HD (kabel, ongecodeerd), Arte Belgique (kabel, ongecodeerd), RTP internacional (sat, ongecodeerd) en ZDF HD (sat, ongecodeerd).

 

De EIT EPG op ZDF HD zou ik uitstekend noemen, voor die zender zou ik dus eigenlijk EIT willen gebruiken.

RTP internacional heeft zonder Rytec EPG gewoon geen enkele EPG, zelfs geen now/next, dus daarvoor wil ik zeker wél Rytec EPG gebruiken.

één HD heeft een redelijk goede EIT EPG, maar die loopt maar 2 dagen ver.

Arte Belgique heeft ook maar een paar dagen EIT EPG, maar die is vaak correcter tov. die van Rytec.

 

Zet ik dus EIT EPG uit, en gebruik ik Rytec, dan heb ik regelmatig foute EPG op Arte Belgique.

Ik moet dan ook zien dat ik Rytec EPG heb voor alle zenders die ik bekijk, want via EIT komt er dan niets meer binnen.

Zet ik EIT EPG aan, en importeer ik de boeketten die ik wil hebben, dan zal ik dubbele EPG hebben op één HD (bijv. : 10:25 Lentebeelden, en 10:30 Lentebeelden).

Sommige kabelkanalen worden ook verkeerd gemapd omdat de Vlaamse kabelkanalen toevallig samenvallen met die van een Nederlands kabelkanaal, maar wel over een andere inhoud gaan.

 

De beste oplossing vanuit gebruikersstandpunt is dus dat je per kanaal zou kunnen kiezen welke EPG je gebruikt (eventueel met een default optie, en dan een uitzondering voor bepaalde kanalen).

Ik had die wens al jaren geleden, maar ik had toen begrepen dat het nogal zwaar zou zijn voor de boxen van toen (Dreambox 8000 bijv.).

Nu de boxen ondertussen veel sneller geworden zijn, vroeg ik mij af of dit niet toch op de een of andere manier kan geïmplementeerd worden.

 

Ik stelde mijn vraag hier, en niet in het Rytec forum omdat ik dacht dat het om functionaliteit van het systeem zelf ging.

En nog eens, alle lof voor de makers van de Rytec EPG.

De makers van Rytec EPG kunnen natuurlijk proberen nog betere sources te vinden


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68677 berichten

+1740
Excellent

Geplaatst op 18 december 2018 - 02:23

Ik snap je prima, mijn reactie was op de post van JeanClaude.

 

Je kunt voor Rytec een custom.xml maken (zie het Rytec forum, misschien even zoeken) met alleen de zenders die jij wilt importeren, je hoeft de bijgeleverde lijsten niet te gebruiken. Als de informatie ontbreekt, of als deze niet correct is, dan kun je dat ook in dat forum laten weten, eventueel met verwijzing naar een website waarop wel de juiste informatie te vinden is. Je moet daarbij dus niet wachten tot Rytec het zelf een keer doet, negen van de tien zenders waarvoor ze EPG leveren kunnen ze niet eens zelf ontvangen.

 

Het grote verschil is dat EIT van de provider zelf komt, en ala minute kan worden aangepast (bij programma wijzigingen en/of tijd wijzigingen), terwijl Rytec maar eens per dag update, met data van website die niet altijd dit soort wijzigingen doorvoeren. Daarbij heb jij nog het probleem van er in Vlaanderen zelden of nooit iets van klopt, zelfs een publieke provider als de VRT slaagt er in om gedurende de avond makkelijk een half uur uit te lopen op de programmering. Als dat bij de BBC meer is dan een paar minuten, dan krijg je daar al een verontschuldiging voor ("programme is later than billed") ;)

 

Ik heb al eerder aangegeven waarom een implementatie lastig en complex is, dat heeft verder niks met de snelheid van de hardware te maken, maar met het ondertussen antieke design van Enigma (wat dan weer wel zijn oorzaak vind in voor hedendaagse begrippen trage hardware, het is ontworpen op de DM7020, voor de DM7025, in 2005).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #7 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 18 december 2018 - 20:00

Ik snap je prima, mijn reactie was op de post van JeanClaude.

 

Je kunt voor Rytec een custom.xml maken (zie het Rytec forum, misschien even zoeken) met alleen de zenders die jij wilt importeren, je hoeft de bijgeleverde lijsten niet te gebruiken. Als de informatie ontbreekt, of als deze niet correct is, dan kun je dat ook in dat forum laten weten, eventueel met verwijzing naar een website waarop wel de juiste informatie te vinden is. Je moet daarbij dus niet wachten tot Rytec het zelf een keer doet, negen van de tien zenders waarvoor ze EPG leveren kunnen ze niet eens zelf ontvangen.

OK, maar dan blijf ik met het probleem van de dubbele uitzendingen zitten, omdat de EPG van EIT een paar minuten scheelt met die van Rytec.

Eén HD is een mooi voorbeeld daarvan.

Dat wil niet zeggen dat de Rytec EPG fout is in dit geval.

Dus ik mis nog altijd de mogelijkheid om EIT af te zetten per kanaal.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68677 berichten

+1740
Excellent

Geplaatst op 18 december 2018 - 22:57

Yup, daar valt niet aan te ontkomen.

 

Zoals ik al schreef, ik snap je helemaal, maar ik schreef ook al dat ik het door de complexiteit niet snel zie gebeuren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 19 december 2018 - 20:56

... en ook de zeer wisselende kwaliteit van de aangeboden EPG. Daar zit de bron van het probleem en daar zou het eigenlijk opgelost moeten worden. Maar EPG is altijd een ondergeschoven kindje. Bij EIT EPG (= wordt uitgezonden bij de zender) wil de aanbieder zo goedkoop mogelijk uit zijn en dat zie je. Bij Rytec EPG heb je een ander probleem, de jongens doen heel hard hun best om het voor heel veel zenders zo betrouwbaar mogelijk aan te leveren, maar zijn afhankelijk van publieke bronnen. Die publieke bronnen zijn "niet bedoeld" om als EPG opgenomen te worden. Die zijn bedoeld als dienst aan een bepaalde website of gids, waar die site of gids voor betaalt. Die zitten helemaal niet te wachten op dat dat even "gratis" overgenomen wordt naar iets anders en daarom zullen ze dat vaak actief tegenwerken. Mooi initiatief dus, op zich, maar 100% betrouwbaar kan het inherent nooit worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #10 tweety

  • Senior Member
  • 149 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 19 december 2018 - 22:29

Maar hoe kan het dan dat de Duitsers de epg over het algemeen wel goed aan de gang hebben? Is dit geld of een bepaalde techniek?

Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68677 berichten

+1740
Excellent

Geplaatst op 19 december 2018 - 22:40

Geld.

 

Het is prima mogelijk om EIT continue up to date te houden, maar dat vereist dat er continue iemand achter de knoppen zit, dingen aan kan passen, en ook lijntjes heeft naar de verschillende zenders, bv bij live uitzendingen of prgramma wijzigingen.

 

Een Provider als M7 heeft gewoon een contract met een leverancier van EPG data (daar moet je in Nederland grof voor betalen, dat is met al die programma gidsen van omroepen een flinke ellende geweest, die gingen er op zitten), die krijgen op gezette tijden een bestand aangeleverd, en die gooien ze er gewoon in. En websites als TVgids en die van providers als Ziggo moeten daar ook gewoon voor betalen. Hoe hoger de accuraatheid, hoe hoger de frequentie van updates moet zijn, en hoe duurder de data is.

 

En dit laatste is ook de reden dat Rytec niet veel beter meer kan worden, de kwaliteit van de data op de websites zijn de beperkende factor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 20 december 2018 - 04:40

... en ook de zeer wisselende kwaliteit van de aangeboden EPG. Daar zit de bron van het probleem en daar zou het eigenlijk opgelost moeten worden. Maar EPG is altijd een ondergeschoven kindje. Bij EIT EPG (= wordt uitgezonden bij de zender) wil de aanbieder zo goedkoop mogelijk uit zijn en dat zie je.

Dat ligt er maar aan over welke provider je het hebt; kijk eens naar de Duitse kanalen, Joyne en Freesat; allemaal zenden zij een uitstekende EPG uit. CDS daarentegen maakt er echt een zootje van; dat moet wel een zeer goedkope bron zijn.



Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 21 december 2018 - 11:04

Of goedkoop of gewoon "miskoop" ;)

 

Duitse zenders heb ik geen ervaring mee, maar in Engeland heeft men alles ook prima op orde. Daar zijn de gegevens van, in ieder geval de publieke zenders, gewoon publiek beschikbaar, daar hoeft geen geld aan verdiend te worden, dat is imho het grote verschil.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #14 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 21 december 2018 - 14:31

Tja, dan zie ik als enige mogelijkheid om het voor mezelf beter te krijgen :

 

1) op de VU+ afzetten van de EIT EPG, en clearen van de huidige data

2) op mijn PC importeren van EIT data via EPG Collector voor alle kanalen waar EIT EPG de voorkeur geniet, en deze files importeren met de EPG Importer plugin

3) de Rytec EPG downloaden voor die kanalen waar iets inzit dat mij interesseert, er enkel de kanalen uitfilteren die ik wil hebben, daar een nieuw XMLTV bestand van maken, en dat importeren.

 

2) en 3) moet ik dan zien te automatiseren.

 

Het zal wat werk vergen, maar dan heb ik een werkbare situatie.

Misschien schrijf ik dan wel weer een grabber voor een paar sites, maar daar kruipt veel tijd in om dat up to date te houden.

 

Ik snap de problemen van de Rytec EPG wel, ik hoop dat mijn probleem niet als kritiek gezien werd, want zo is het niet bedoeld.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68677 berichten

+1740
Excellent

Geplaatst op 21 december 2018 - 16:04

Grabbers voor sites schrijven lijkt me zonde van de tijd, daar heeft Rytec er honderden van, en Willy is daar heel goed in geworden. ;)

 

Het probleem is zelden het niet kunnen grabben (hoewel javascript handel vaak lastig is), maar meer het vinden van een site met correcte en up to date informatie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 december 2018 - 09:50

Het probleem is zelden het niet kunnen grabben (hoewel javascript handel vaak lastig is), maar meer het vinden van een site met correcte en up to date informatie.

En dan vervolgens alle constructies zien te workarounden die ervoor gemaakt zijn om precies dit, grabbing, te voorkomen.

 

Wat ik al de hele tijd zeg (maar komt nog niet zo aan geloof ik), dat er hier helemaal geen sprake is van een technisch probleem wat technisch opgelost kan worden.


Veranderd door Erik Slagter, 22 december 2018 - 09:50

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #17 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 december 2018 - 10:17

 

Het probleem is zelden het niet kunnen grabben (hoewel javascript handel vaak lastig is), maar meer het vinden van een site met correcte en up to date informatie.

En dan vervolgens alle constructies zien te workarounden die ervoor gemaakt zijn om precies dit, grabbing, te voorkomen.

 

Wat ik al de hele tijd zeg (maar komt nog niet zo aan geloof ik), dat er hier helemaal geen sprake is van een technisch probleem wat technisch opgelost kan worden.

 

Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

't Is te zeggen, ik zou een workaround hebben als ik de EIT EPG kanaal per kanaal kan aan- of uitzetten.

Dan zou ik nadien enkel nog moeten een eigen selectie van kanalen maken die ik wél uit de Rytec EPG haal.

Hetgeen dat ik voor mezelf als oplossing ga doen, komt ongeveer op hetzelfde neer, behalve dat ik dan nog eens extra de EIT EPG moet gaan uitlezen en dumpen in een XMLTV.

Op het moment dat ik dat doe kan ik de algemene EIT EPG setting afzetten.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 december 2018 - 11:29

Je begrijpt het nog steeds niet.

 

De grondoorzaak van wat jij de hele tijd probeert te workarounden, is dat de EPG niet altijd goed is. En dát heeft niet-technische oorzaken, lees in eerdere posts van mij wat precies.

 

Want als de EPG gewoon "goed" zou zijn, zou je dit allemaal niet hoeven doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #19 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 december 2018 - 12:19

Je begrijpt het nog steeds niet.

 

De grondoorzaak van wat jij de hele tijd probeert te workarounden, is dat de EPG niet altijd goed is. En dát heeft niet-technische oorzaken, lees in eerdere posts van mij wat precies.

 

Want als de EPG gewoon "goed" zou zijn, zou je dit allemaal niet hoeven doen.

Ik begrijp het wel helemaal goed.

Mocht de grondoorzaak er niet zijn, mocht de EPG dus altijd goed zijn, dan zou er geen Rytec EPG nodig zijn, want die lost net een probleem van de EPG op.

Nog een betere oplossing zou zijn dat je voor elk kanaal kan instellen welke EPG je wilt : de EIT, de Rytec EPG, of bijv. de Freesat EPG.

Maar als ik daarover begin, wordt dat precies altijd als kritiek gezien op Rytecs werk, en zo bedoel ik het helemaal niet.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: EIT EPG kanaal per kanaal aan/afzetten? #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 december 2018 - 12:50

Rytec levert puik werk, alleen binnen de mogelijkheiden die er zijn, en die zijn beperkt. En daardoor heb je ook de situatie dat de EPG van bepaalde zender op het ene moment goed kan zijn en een week later waardeloos. En dat kan voor zowel EIT als xml-epg gelden, met verschillende oorzaken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: EIT

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers