Jump to content


Photo

het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar.


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 17 December 2018 - 15:51

Bij een VU+Ultimate 4k met OpenPli V6.2 het volgende probleem.

 

Ik laad de nieuwe kanalenlijst van Hans.
Omdat ik in een ander Ziggo gebied woon dan Hans, laat ik de VU+ opnieuw de DVB_C af scannen. Het scannen gaat prima en de zenderlijst van Hans (boeket 'Ziggo volledig') werkt ook weer.

 

Maar ... ik zie dat er helemaal bovenin de kanalenlijst van Hans er een nieuw boeket is bijgekomen en wel 'Ziggo'.

 

Nu heb ik dat boeket 'Ziggo' op meerdere manieren proberen te verwijderen. In eerste instantie lukt dat steeds en is dat boeket weg. Maar na enige tijd (een tot enkele dagen) is spontaan het boeket 'Ziggo' weer terug. :-(

 

Uitgeprobeerde methodes om 'definitief' te verwijderen:

1) via het menu in de kanalenlijst in OpenPli;

2) via FTP programma (DCC) dat verwijderd;

3) in een kanalenlijst editor (laatste versie van DreamSet).

 

Ik snap er niets van :-(
Weet iemand een reden  / een oplossing?

 

 



Re: het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar. #2 HJS

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 17 December 2018 - 16:09

Heb je toevallig de functie;

Activeer de automatische kabelscan.

Op aan staan?

Staat bij menu -> instellingen -> zenders zoeken -> kabelscan -> Activeer de automatische kabelscan
Vu+ Ultimo 4K 2* fbc dvb-c, 1*dvb s rotor Triax 110, en diverse single tuner ontvangers middels fallback tuner

Re: het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar. #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 December 2018 - 16:26

Zekers te weten....als je de ziggo lijst wel gewoon aan laten staan en Will je dat niet zet je de auto cablrscan uit!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar. #4 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 17 December 2018 - 16:30

Heb je toevallig de functie;

Activeer de automatische kabelscan.

Op aan staan?

Staat bij menu -> instellingen -> zenders zoeken -> kabelscan -> Activeer de automatische kabelscan

@ HJS en LittleSat:

 

Bedankt,

Inderdaad staat deze op Aan (groen).

Deze nu op UIT (grijs) gezet en dus zal nu het probleem wel over zijn :-)



Re: het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar. #5 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 February 2019 - 15:43

Inderdaad werkt deze optie prima. Maar ....

 

Als ik OpenPli 7.0 update dan verschijnt het boeket "Ziggo" toch weer bovenaa en moet ik steeds weer "Activeer de automatische kabelscan" op UIT zetten.

 

Vraag: Is er een mogelijkheid dat deze UIT blijft staan na een update?



Re: het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar. #6 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 February 2019 - 15:56

Oeps ... Sorry.

 

Ik heb sinds gisteren twee sat ontvangers met OpenPli en heb vermoedelijk op de nieuwe ontvanger deze nog niet uitgezet.

 

Dus ... bovenstaande melding kan vervallen. <_<



Re: het boeket 'Ziggo' komt spontaan weer (bovenaan) terug. Heel raar. #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 12 February 2019 - 19:29

Gewoon het boeket naar beneden verplaatsen, dan heb je er geen last meer van dat deze bij een scan weer bovenaan staat.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users