Springen naar inhoud


Foto

Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in)

HDMI in apple tv netflix

  • Please log in to reply
Er zijn 16 reacties in dit onderwerp

#1 rob001

  • Senior Member
  • 48 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 december 2018 - 13:50

Ik heb een VU Ultimo 4K en een VU uno 4K se. Ik heb op de HDMI poort een apple TV aangesloten. Ik kan deze gewoon bekijken. Duurde even voordat het goed werkte maar dit heeft geholpen:

https://forums.openp...-10000-hdmi-in/

 

Maar goed nu het probleem: Als de ontvanger op HDMI IN staat kan ik gewoon de apple TV bekijken. Youtube werkt goed. Netflix kan ik ook opstarten. Maar zodra ik via netflix een serie/film start dan krijg ik zwart beeld (soms wel geluid). Waar kan dit aan liggen. Is het beeldformaat/kwaliteit te hoog voor de VU dat hij dit niet kan weergeven? Of is er iets anders aan de hand?


  • VU Ultimo 4K, 1TB Harddisk en gekoppeld aan synology NAS
  • VU Uno 4K SE

Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 20 december 2018 - 13:51

Input gelimiteerd tot 720p?

 

Ik heb begrepen dat er een binary hack rondzwerft die dat zou opheffen op de VU+, maar ik heb die nog niet gevonden (en dus ook niet kunnen testen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #3 erwinde

  • Senior Member
  • 32 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 20 december 2018 - 14:16

Is het een Apple TV 4K? Die kan ook chroma 4:2:2 uitsturen ipv het meer gebruikelijke 4:2:0. Gecombineerd met Dolby Vision (HDR) levert dat bitrates over de HDMI kabel op die erg hoog kunnen oplopen (tot 40 Gb/s). In het instellingen menu 'video en audio' op de Apple TV kan je dat allemaal terugzetten naar lagere kwaliteit/resolutie en meteen testen of het werkt.

 

In eerste instantie kreeg ik die hoge kwaliteit signalen ook niet door mijn receiver heen (na een software update van de receiver gelukkig wel). Ik kan me voorstellen dat de VU+ er dan ook moeite mee heeft en dat een resolutie boven de 720P niet het enige is dat te veel van goede is voor de VU+



Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 20 december 2018 - 16:27

De beperking is ook de HDMI spec van zowel de input als de kabel.

 

VU+ zegt dat zowel de HDMI-in als de HDMI-out de HDMI-2.0 specificatie volgen. Vooor HDR heb je minstens 2.0a nodig. Zie https://en.wikipedia...DMI#Version_2.0


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #5 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 20 december 2018 - 17:08

En hoe zit het met drm dan ? dat was toen ook een probleem en daarom had ik er een (chinese) splitter tussen zitten (bij de et10K)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 20 december 2018 - 17:11

http://code.vuplus.c...1dd3777f226deba

 

Die beperking zit in de drivers (zie link)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 20 december 2018 - 17:15

En hoe zit het met drm dan ? dat was toen ook een probleem en daarom had ik er een (chinese) splitter tussen zitten (bij de et10K)

 

De box doet niet aan HDCP (ik neem aan dat je dat bedoeld), dus alle devices die dat vereisen werken niet op de HDMI-in zonder zo'n splitter-filter.

 

Die beperking zit in de drivers (zie link)

 

Het gerucht is dat er een binary is die dat (weer) op heft. Een beetje als de PAU extensie voor de zappers. ATV schijnt dat in de image hebben zitten... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #8 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 20 december 2018 - 17:27

Sorry dat bedoelde ik idd :ph34r:


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 21 december 2018 - 10:51

Maar wat WW al zegt, volgens mij loop je gewoon tegen DRM aan -> HDCP. Ze zijn niet gek bij Netflix.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #10 rob001

  • Senior Member
  • 48 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 december 2018 - 11:50

Bedankt voor jullie reactie's. Ik begrijp dat het iets te maken heeft met HDCP? En dat er (Chinese) splitters zijn die dat signaal eruit halen (niet doorgeven). 

 

Ik heb dus een apple TV (4de gen) aangesloten op een vu ultimo 4K en een apple TV (3de gen) aangesloten op een vu uni 4K se. Op beide systemen werkt netflix afspelen niet. Ik gebruik hoge kwaliteit HDMI kabels.

 

Spelen met de HDMI uitvoer (720p) maakt niets uit. Is zo'n (Chinese) splitter een oplossing of gaat het dan nog niet werken?


  • VU Ultimo 4K, 1TB Harddisk en gekoppeld aan synology NAS
  • VU Uno 4K SE

Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 december 2018 - 13:02

Als je het HDCP signaal er uit haalt, dan werkt het helemaal niet meer. Anders zou het wel erg simpel zijn...

 

Wat zo'n HDMI splitter doet, is aan de HDMI interface van het aangesloten apparaat, zich voordoen als een "goedgekeurd" apparaat. Het gebruikt daarvoor een gestolen/illegaal HDCP certificaat. Daarna doet het decryptie van het signaal en voert het signaal zonder encryptie aan op de uitgang.

 

HDCP is precies bedoeld om exact dit te voorkomen.

 

En eerlijk gezegd, het is óók precies bedoeld om te voorkomen dat je opnames gaat maken van de content en dat is eigenlijk ook wat jij wilt... Dus niet de techniek de schuld geven, maar de aanbieders van de content (en al die lui die illegaal kopiëren en daar vet winst mee maken).


Veranderd door Erik Slagter, 22 december 2018 - 13:02

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #12 rob001

  • Senior Member
  • 48 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 december 2018 - 14:52

Als je het HDCP signaal er uit haalt, dan werkt het helemaal niet meer. Anders zou het wel erg simpel zijn...

 

Wat zo'n HDMI splitter doet, is aan de HDMI interface van het aangesloten apparaat, zich voordoen als een "goedgekeurd" apparaat. Het gebruikt daarvoor een gestolen/illegaal HDCP certificaat. Daarna doet het decryptie van het signaal en voert het signaal zonder encryptie aan op de uitgang.

 

HDCP is precies bedoeld om exact dit te voorkomen.

 

En eerlijk gezegd, het is óók precies bedoeld om te voorkomen dat je opnames gaat maken van de content en dat is eigenlijk ook wat jij wilt... Dus niet de techniek de schuld geven, maar de aanbieders van de content (en al die lui die illegaal kopiëren en daar vet winst mee maken).

 

Ik wil het ook niet gaan gebruiken om netflix op te nemen ofzo. Ik heb de HDMI IN van de VU onderdeel gemaakt van de zenderlijst. Één van mijn zenders heet dus nu "Apple TV". Het leek me wel makkelijk omdat ik dan de TV niet hoef over te schakelen naar een andere input. Maar als netflix dan niet gaat werken heb ik er nog niets aan.

 

Kortom kan het op één of andere manier gaan werken of kan ik beter de apple TV weer gewoon rechtstreeks aansluiten op een HDMI ingang van de TV?


  • VU Ultimo 4K, 1TB Harddisk en gekoppeld aan synology NAS
  • VU Uno 4K SE

Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 22 december 2018 - 16:48

Los van dit al blijf je voorlopig toch vast zitten aan de 720p restrictie van de HDMI-in van alle boxen die zo'n input hebben. Die "hack" voor de VU+ is voorlopig een gerucht, totdat we dat ding werkelijk in de feed hebben en hij ook blijkt te werken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 23 december 2018 - 10:05

Kortom kan het op één of andere manier gaan werken of kan ik beter de apple TV weer gewoon rechtstreeks aansluiten op een HDMI ingang van de TV?

Ja.

 

Er zijn maar weinig mensen die op die manier hun spullen "doorlussen", gewoon omdat het niet / niet goed werkt, vanwege DRM / kopieerbeveiliging. Helaas, het is niet anders.

 

Het enige nut wat ik me kan bedenken is filmpjes maken van een computergame, sommigen schijnen dat te doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #15 rob001

  • Senior Member
  • 48 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 december 2018 - 12:43

Oké bedankt voor jullie info, dan is dat in ieder geval duidelijk.


  • VU Ultimo 4K, 1TB Harddisk en gekoppeld aan synology NAS
  • VU Uno 4K SE

Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 23 december 2018 - 12:44

Het enige nut wat ik me kan bedenken is filmpjes maken van een computergame, sommigen schijnen dat te doen.

 

Dat moet dan niet van een PS4 zijn, die doet ook HDCP.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu Ultimo 4K / Uno 4K SE --> geen Netflix (apple TV via HDMI in) #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 23 december 2018 - 13:13

 

Het enige nut wat ik me kan bedenken is filmpjes maken van een computergame, sommigen schijnen dat te doen.

Dat moet dan niet van een PS4 zijn, die doet ook HDCP.

Je kunt het beperkt uitzetten. Maar op de PS4 heeft het sowieso weinig zin, want die heeft een ingebouwde "game recorder".


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: HDMI in, apple tv, netflix

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers