Jump to content


Photo

Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo

Geen beeld Canal Digitaal

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Guido

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2018 - 22:49

Ik heb een VU+ Duo2 ontvanger met Canal Digitaal abonnement. Ik krijg geen beeld en geluid meer op de zenders van Canal Digitaal meer, ook de provinciale zenders als TV Gelderland niet. Andere buitenlandse zenders zoals de Duitse, geven wel beeld. De smartcard is actief en geeft beeld wanneer ik deze in een andere ontvanger van mij stop. De andere ontvanger geeft ook beeld wanneer ik deze aansluit op de 2 coax kabels die voor de VU+ gebruikt worden.

Ik heb de ontvanger gereset, terug gezet naar fabrieksinstellingen, en afgelopen week opnieuw geflased / geüpdatet naar versie Open PLi 6.2  20181217, zonder het gewenste resultaat. Ik heb nog steeds geen beeld via Canal Digitaal. Wel komt onder in beeld de zender en het aantal dB dat ontvangen/gestreamd wordt.

Op de 23.5E Astra 3B heb ik 10.3 dB, AGC: 74%  SNR: 69%  

Ik heb via fast scan de Canal Digitaal HD zenderlijst geladen.  

Op het display van de tuner wordt een slotje weergegeven. Het kinderslot is niet geactiveerd. 

Is dit normaal, wat betekend dit?

Wat kan ik nog meer proberen om de Canal Digitaal zenders weer te ontvangen?

 

(Ik ben nieuw hier, heb niet zo veel verstand van ontvangers, maar heb wel de topics zo goed mogelijk doorzocht om te kijken of er al soortgelijke gevallen op staan, maar deze niet gevonden.)  

 

 

 

 



Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 December 2018 - 23:01

Aannemende dat je geen CI module gebruikt: heb je een softcam geinstalleerd (bv Oscam)? En zo ja, is die ook actief?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #3 Guido

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2018 - 11:10

Er was inderdaad geen softcam geinstalleerd, ik heb Oscam geinstalleerd en de configuratie aangepast volgens de uitgebreide handleiding (zie bijlage) Ik heb echter nog steeds geen beeld, de CCcam-server staat aan maar geeft bij status: ERROR.  Er is geen connectie met de kaartlezers. 

Onder reader specifics settings krijg ik echter de inactivity time out niet op 0 ingesteld. deze gaat steeds terug naar 30. Ik heb de reconnect time out op 60 gezet. Wanneer ik op de TV naar het menu Oscam ga en de CCcam server info oproep is deze leeg. Op de TV krijg ik steeds een time out te zien wanneer ik de instellingen via de plugin Oscam status wil bekijken. 

Wat kan ik nog meer proberen?

 

Attached Files



Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 December 2018 - 11:20

Oscam installeren en dan "cccam server"? Ik dacht dat je Oscam geinstalleerd had? Met geldige kaart neem ik aan?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2018 - 11:36

Misschien even je OScam instellingen hier posten?
Ik zie dat je afgestemd hebt op een kanaal van TV Vlaanderen (00006C) en daar doet een Canal Digitaal kaart niets mee. In je readers op beide plaatsen 'Error', No Entitlements. Zit er wel een kaart in?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 December 2018 - 11:37

 

Er was inderdaad geen softcam geinstalleerd, ik heb Oscam geinstalleerd en de configuratie aangepast volgens de uitgebreide handleiding (zie bijlage) Ik heb echter nog steeds geen beeld, de CCcam-server staat aan maar geeft bij status: ERROR.  Er is geen connectie met de kaartlezers. 

Onder reader specifics settings krijg ik echter de inactivity time out niet op 0 ingesteld. deze gaat steeds terug naar 30. Ik heb de reconnect time out op 60 gezet. Wanneer ik op de TV naar het menu Oscam ga en de CCcam server info oproep is deze leeg. Op de TV krijg ik steeds een time out te zien wanneer ik de instellingen via de plugin Oscam status wil bekijken. 

Wat kan ik nog meer proberen?

Waarom zo moeilijk, als je geen cccam buitenlijntje hebt maar alleen een CD/tvv kaart  ;) dan hoef je alleen maar Oscam te installeren uit de feed en met de standaard reader die daar inzit daar kun je zo de kaart in de lezer steken en het werkt. Het zit in de kaart readers want je hebt geen entitlements.


Edited by Sagitarius, 22 December 2018 - 11:37.

73's

PE1AQZ


Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #7 Guido

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 23 December 2018 - 11:10

Ik heb van alles geprobeerd, de softwareopnieuw geinstalleerd en OScam ook. Ik blijf echter de melding No Entitlements houden. Ik heb de oranje kaart van Canal Digitaal. deze werkt/geeft beeld in een M7 ontvanger. Ik heb de kaart met de ship naar boven in de kaartlezer zitten. Op de TV kan ik het OScam menu niet openen ik krijg een kaartje met een schuine streep er door in beeld. 

Ik heb het idee dat het toch een technisch probleem/defect kan zijn. Alles heeft 1 1/2 jaar goed gewerkt, totdat ik geen beeld meer had. Ik heb toen de zenders opnieuw ingeladen. dat hielp niet. Daarna de upgrade naar 6.3 gedaan, OScam geïnstalleerd en daarna via fast scan de zenders van Canal Digitaal ingeladen.   

Ik woon bij Nijmegen,werk in Oss, weten jullie iemand die mij verder kan helpen?



Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #8 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 23 December 2018 - 11:17

Moet het kaartje niet met de chip naar beneden?



Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 December 2018 - 11:45

Kaart moet met de chip naar beneden in de ontvanger... Als de kaart in een M7 ontvanferwerkt is hij prima geinitialiseerd...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 23 December 2018 - 11:48

@Guido,

Je moet het Oscammenu ook niet op de TV openen maar met je PC / laptop / tablet met http://ipadres-box:8081 en dan moet het lukken. ;) Ik woon in de buurt dus stuur mij maar een PM dan kan ik dit telefonisch begeleiden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 December 2018 - 11:52

Kijk daar heeft ie wat aan, ik was net iets aan het inkloppen om de oscam webif op zijn pc te kunnen bekijken en evt. aanpassingen te kunnen doen..


73's

PE1AQZ


Re: Geen beeld/geluid via CD, wel zenderinfo VU+ Duo #12 Guido

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 24 December 2018 - 21:02

Ik heb weer beeld.

Bedankt allemaal voor jullie hulp en tips!

Fijne feestdagen

Attached Files





Also tagged with one or more of these keywords: Geen beeld, Canal Digitaal

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users