Jump to content


Photo

Oscam met rc7


  • Please log in to reply
156 replies to this topic

#1 freka

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2018 - 14:28

Ik heb een aantal dagen geleden een online flash gedaan op mijn VU+solo2 van 6.1naar rc 7 wat op het eerste gezicht prima is gegaan.

Het enige wat ik nu heb dat ik met oscam elke paar seconden freezes in het beeld krijg, schakel ik over naar CCcam werkt alles prima.

Heb 2 dagen later nogmaals opnieuw een online flash gedaan maar het probleem blijft het zelfde.

Hierna weer een online flash gedaan maar nu naar versie 6.2 en probleem is opgelost.

Enig idee wat dit kan zijn.

Gr, Fred


VU UNO 4k Se,,Zgemma h2h +zgemma H9.2h, Satenne R3(camper), Synology 918 Nas 2x 4TB, Visiosat + 4 Quad lnb's


Re: Oscam met rc7 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 December 2018 - 14:51

Het kan een Oscam probleem zijn. 7.0-rc heeft een nieuwere dan de bestaande 6.2 image. Maar ook daar is de versie bijgewerkt deze week, dus na de update van vandaag heeft 6.2 dezelfde Oscam versie als 7.0-rc.

 

Ik moet zeggen dat ik ook wat stabiliteitsissues heb met de recente Oscam, af en toe crasht hij zelfs...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #3 freka

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2018 - 14:55

Dank voor reactie, zal vandaag een update doen en kijken hoe het dan werkt


VU UNO 4k Se,,Zgemma h2h +zgemma H9.2h, Satenne R3(camper), Synology 918 Nas 2x 4TB, Visiosat + 4 Quad lnb's


Re: Oscam met rc7 #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 December 2018 - 16:19

En dat alles met een nette, legale, fysieke kaart?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam met rc7 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 December 2018 - 16:37

En dat alles met een nette, legale, fysieke kaart?

 

Bij mij wel. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #6 freka

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2018 - 17:05

Bij mij ook.

Heb gekeken maar laatste 6.2 versie is van 24-12 en deze staat ook op mijn box


VU UNO 4k Se,,Zgemma h2h +zgemma H9.2h, Satenne R3(camper), Synology 918 Nas 2x 4TB, Visiosat + 4 Quad lnb's


Re: Oscam met rc7 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 December 2018 - 17:11

6.2 wordt elke maandag opnieuw gebouwd, en die van vandaag loopt nog. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #8 freka

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2018 - 17:14

Dank je, zal hem morgen proberen.

 

:) :) Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2019


VU UNO 4k Se,,Zgemma h2h +zgemma H9.2h, Satenne R3(camper), Synology 918 Nas 2x 4TB, Visiosat + 4 Quad lnb's


Re: Oscam met rc7 #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 January 2019 - 12:59

Ok, want dit soort problemen duiden meestal op vertragingen "buiten de deur"  :ph34r:


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam met rc7 #10 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 1 January 2019 - 21:25

Bij mij zorgde de Oscam van 7.0 rc ervoor dat mijn cccam thuisserver ongeveer elke 48 uur vastliep. Dus nu alles hier weer op cccam. Nu draaid het weer 2 weken probleemloos.
De server is een DM500S enigma1, als ie vastgelopen is, is hij wel te pingen op IP, de Webif is ook te bereiken maar via IP:16001 is cccam niet meer te bereiken. Conclusie cccam vastgelopen. Restart via de Webif is voldoende.

Re: Oscam met rc7 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2019 - 21:43

Vastlopen of crashen ( = niet meer lopen )?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #12 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 1 January 2019 - 22:11

Nee, alleen cccam stopte ermee, geen crashlog dus noem het vastlopen.

Re: Oscam met rc7 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 January 2019 - 11:13

Vastlopen is dat het proces nog wel loopt maar niet meer reageert. Crashen is dat het proces stopt met een abend (abnormal end). Voor ons nerds een groot verschil. ;)

 

Oscam (neem ik aan dat je bedoeld) logt helaas helemaal niks ergens. Ik moet zeggen dat ik het de laatste paar dagen zelf niet meer gehad heb, maar ik update dagelijks, dus wellicht maakt dat nog uit, dan kom ik nooit aan 48 uur...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 2 January 2019 - 12:05

Cccam stopt als je afstemd op een zender van CDS doordat de viaccess ECMs hier meer dan 256 bytes hebben. Met een ignore in de prio file kan je de crash voorkomen... alleen voorkom je daarmee niet dat cccam nog steeds gekke dingen doet.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam met rc7 #15 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 12:09

Het bijzondere vindt ik dus dat het gebruik van oscam als client op een cccam server tot gevolg heeft dat de cccam server vastloopt/crashed. Mijn bewijs daarvoor is alleen dat het met een cccam client probleemloos werkt.
Hier op het forum wordt ik meer dan normaal gestimuleerd om oscam te gebruiken, maar eigenlijk heb ik alleen maar problemen mee.

Re: Oscam met rc7 #16 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 12:14

De problemen met Oscam zover ik ze ben tegengekomen zijn:
- Extra wachttijd bij opstarten door onnodige kloksynchronisatie.
- Vermeende maar niet aangetoonde bufferproblemen welke glitches zou veroorzaken.
- Vastloper van cccam server veroorzaakt door oscam client.

En dit geldt dan voor oscam als client.

Re: Oscam met rc7 #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 2 January 2019 - 12:16

Het bijzondere vindt ik dus dat het gebruik van oscam als client op een cccam server tot gevolg heeft dat de cccam server vastloopt/crashed. Mijn bewijs daarvoor is alleen dat het met een cccam client probleemloos werkt.
Hier op het forum wordt ik meer dan normaal gestimuleerd om oscam te gebruiken, maar eigenlijk heb ik alleen maar problemen mee.

 

Die voorkeur voor OSCam is begrijpelijk, lees de Wiki er maar op na https://wiki.openpli.org/Softcam , al was het alleen maar omdat OSCam opensource is. M.b.t. de problemen is dat OSCam met een OSCam reader?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam met rc7 #18 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 12:23

@littlesat,

Ik gebruik cccam als server omdat ik niet anders kan in een enigma1 ontvanger. En daar heb ik de prio file staan. Deze kopieer ik ook naar mijn cliënt recievers waar ook cccam op draaid. Deze configuratie draaid altijd super stabiel.
Als weer eens verleid wordt naar oscam over te stappen zijn er steeds weer problemen.
Misschien is het wel beter bij 1 systeem voor server en client te blijven.

Re: Oscam met rc7 #19 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 12:33

Als het open-source is, en je wilt het promoten, los dan dat kleine probleem bij koud opstarten eens op, zodat ik van die onnodige 20 seconden wachttijd af ben.
Daar wordt al 2 jaar naar gevraagd, maar het wordt ook niet opgelost, in mijn ogen ook closed-source.

Re: Oscam met rc7 #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 January 2019 - 12:46

Als het open-source is, en je wilt het promoten, los dan dat kleine probleem bij koud opstarten eens op, zodat ik van die onnodige 20 seconden wachttijd af ben.
Daar wordt al 2 jaar naar gevraagd, maar het wordt ook niet opgelost, in mijn ogen ook closed-source.

 

Wat bedoel je? De delay in het opstarten van Oscam?

 

Dat is een design fout, Oscam wil de correcte tijd hebben terwijl dat helemaal niet nodig is, en die heb je op je box pas als Enigma kan tunen (of je de systemtime plugin gebruikt om de tijd van internet te halen). Maar het is alsof je daar tegen een muur praat...

 

Er is overigens ook gewoon een ppc versie van Oscam, voor op de DM500...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users