Springen naar inhoud


Foto

Kan DB8000 niet meer flashen.


  • Please log in to reply
Er zijn 41 reacties in dit onderwerp

#1 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 2 januari 2019 - 13:07

De titel zegt het, ik wil een recentere image op mijn DB8000 flashen maar ik kom er niet in. Er wordt gebruik gemaakt van een LAN-verbinding, er wordt een IP-adres gekregen, en ik heb resp. Google Ghrome, Firefox en Opera als browser gebruikt, niks, nada, niente. Dreambox-edit en DCC werken probleemloos. Is er iemand die dit ook wel eens gehad heeft en dat vervolgens heeft kunnen oplossen? 

waterpas



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #2 DeBeek

  • Senior Member
  • 1490 berichten

+47
Good

Geplaatst op 2 januari 2019 - 13:45

Wat bedoel je met "ik kom er  niet in" ?, wat gebeurd er ?, wat zie je in je browser. ?

 

Zet je de box wel in "stop" mode ?


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 januari 2019 - 13:51

Nee, en juist gisteren mijn Dreambox 8000 opnieuw geflashed onder het mom van "weer eens schoon beginnen". Box liep voordien ook nog prima hoor (dat terzijde)...
Box "volledig uitschakelen". Daarna weer aanzetten en meteen de 'toets beneden' ingedrukt houden!! Er verschijnt vanzelf 'dhcp' gevolgd door '** STOP **'. Daarna kun je via de WebIF gaan flashen,,
Mocht je in de buurt wonen, kun je langskomen.. Ben vandaag vrij.. Dus alle tijd...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #4 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 2 januari 2019 - 16:36

Dank voor jullie reactie´s maar zoals ik al aangaf, de box krijgt gewoon een IP- adres. Op de pc verschijnt de pagina waarop staat beschreven wat er verder gedaan moet worden, maar na het kiezen van de image en de opdracht te flashen komt er na enige tijd de mededeling dat het adres onbereikbaar is. Ik heb vergeten te vermelden dat de box aan een switch hangt, net als de TV en een andere box, zou dat de boosdoener kunnen zijn? Bij eerdere flashes hing de box direct aan m´n router. Dank voor je aanbod mimisiku :),  maar ik wil het nog eens proberen als ik alsnog een oplossing aangereikt krijg.



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 januari 2019 - 16:44

Ehhhhh, dat riekt naar een tweetal mogelijke problemen:
1. Je tracht een bestand te flashen wat NIET de extensie .nfi heeft..óf
2. Je bestand is groter dan 128 MB en daar kan de WebIF niet mee overweg...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #6 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 2 januari 2019 - 16:46

Het is een bestand van de 6.2 image iets van ruim 62 MB en de extensie klopt, heb de boel uitgepakt. Het image dat er nu op staat is van februari, ik zit daarna 6 maanden in het buitenland dus vond het tijd weer eens te actualiseren.


Veranderd door waterpas, 2 januari 2019 - 16:48


Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #7 dolphs

  • Senior Member
  • 980 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 2 januari 2019 - 16:47

in ergste geval dreamup en benodigde NULL modem cable ( met benodigde USB converter )


Veranderd door dolphs, 2 januari 2019 - 16:48


Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 januari 2019 - 16:55

En hoe is die backup tot stand gekomen? Hopelijk niet via de FullBackup plugin vanuit OpenPli 6.2 want die werkt dus niet!
Deze heeft een Second Stage error en werkt nu nét niet op de DM8000..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #9 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 2 januari 2019 - 17:04

Ik volg je even niet mimisiku, er staat een image op en die wil ik vervangen door een recentere versie, dus eigenlijk een "verse" flash,zo heb ik het tot nu toe steeds gedaan sinds ik de ontvanger heb. Maar direct in het begin komt er nu de melding dat het adres niet bereikbaar is. Ik voer geen opdate uit via de plugin.



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 januari 2019 - 17:22

Dan heb ik je niet goed begrepen. Mijn aanname was dat je een eerder gemaakt backup bestand wilde terugplaatsen.. Je wil dus een volledig schone flash doen met een nieuw gedownload bestand... Ik zou dan een ander bestand proberen en opnieuw uitpakken..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #11 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 3 januari 2019 - 10:22

Zou het misschien een browser probleem kunnen zijn. Edge van W10 is war dat betreft een ramp op ouder html scripts.

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2019 - 10:35

Ik heb gewoon een Win 10 laptop mét Edge. De laptop is via WiFi aan de router verbonden (een FritzBox). De DM8000 is bedraad aan de router aangesloten via een actieve Netgear 1Gbit switch... Dat allemaal sinds dag 1 dat de DM8000 in huis is.

Wellicht een instelling in je netwerk die de boel blokkeert? Virusscanner die onterecht inschakelt?

Overigens kan de DM8000 op meerdere manier geflashed worden (maar die zijn niet direct voor Sofa-flashers).. Er is een meegeleverde USB rescue stick die je kunt aanpassen, flashen via CF kaart en natuurlijk de 'good-old' seriële mode....

Gezien het feit dat er recent al eerder succesvol geflashed is ga ik ervan uit de SSL #84 reeds lang aanwezig is...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #13 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4524 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2019 - 10:45

Ik heb gewoon een Win 10 laptop mét Edge. De laptop is via WiFi aan de router verbonden (een FritzBox). De DM8000 is bedraad aan de router aangesloten via een actieve Netgear 1Gbit switch... Dat allemaal sinds dag 1 dat de DM8000 in huis is.

Wellicht een instelling in je netwerk die de boel blokkeert? Virusscanner die onterecht inschakelt?

Overigens kan de DM8000 op meerdere manier geflashed worden (maar die zijn niet direct voor Sofa-flashers).. Er is een meegeleverde USB rescue stick die je kunt aanpassen, flashen via CF kaart en natuurlijk de 'good-old' seriële mode....

Gezien het feit dat er recent al eerder succesvol geflashed is ga ik ervan uit de SSL #84 reeds lang aanwezig is...

DM8000 blijft een van de betrouwbaarste boxen die ik ken, Ik heb er ook een al vanaf 2010 en heeft me ook nog nooit in de steek gelaten.

Maar ik moet eerlijk zijn ik heb de box nu te koop staan. 


Veranderd door Loui (PD1LOI), 3 januari 2019 - 10:47


Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #14 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 3 januari 2019 - 10:57

Flashen via CF-kaart, dat maakt mij nieuwsgierig. Ik wil de box nog niet van de hand doen, ik heb ´m 9 jaar, maar omdat ik een half jaar in het buitenland zit is ie eigenlijk maar half zo oud dus gaat ie als reserve mee naar de 2e stek. Ik heb niet vermeld dat ie het nog gewoon doet maar... Ook de switch er tussen uit gehaald, geen succes. Heeft iemand een uitleg voor dat flashen met de CF-kaart?



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #15 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4524 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2019 - 11:07

Flashen via CF-kaart, dat maakt mij nieuwsgierig. Ik wil de box nog niet van de hand doen, ik heb ´m 9 jaar, maar omdat ik een half jaar in het buitenland zit is ie eigenlijk maar half zo oud dus gaat ie als reserve mee naar de 2e stek. Ik heb niet vermeld dat ie het nog gewoon doet maar... Ook de switch er tussen uit gehaald, geen succes. Heeft iemand een uitleg voor dat flashen met de CF-kaart?

Heeft het bestand wat je kiest wel de extentie  *.nfi en niet *.zip zoals je deze download? Dus wel eerst uitpakken. Het is maar een idee.



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #16 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 3 januari 2019 - 11:13

Ja ik heb het uitgepakt, maar niets helpt tot nu toe. Ik draai W7professional en ik heb het ook nog eens geprobeerd met een WIFI verbinding naar m´n router, nada.



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #17 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4524 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2019 - 11:21

Ja ik heb het uitgepakt, maar niets helpt tot nu toe. Ik draai W7professional en ik heb het ook nog eens geprobeerd met een WIFI verbinding naar m´n router, nada.

https://dreambox.de/...irmware-browser kijk hier eens naar misschien zie je wat over het hoofd.



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2019 - 21:33

De handleiding staat op de recovery USB stick.. Ligt bij mij ergens in de oorspronkelijke box. Zou ik morgen eens moeten kijken.. En je moet wel een CF kaart hebben natuurlijk....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #19 waterpas

  • Senior Member
  • 97 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 4 januari 2019 - 10:32

Die CF-kaart heb ik wel, houd me aanbevolen voor de handleiding, mimisiku.



Re: Kan DB8000 niet meer flashen. #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 4 januari 2019 - 12:24

Misschien een 'raar' idee, maar heeft de LAN kabel geen defect? Krijgt de DM8000 wel een geldig IP in de ** STOP ** mode?
Met één been in het graf..... Helaas


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers