Jump to content


Photo

iemand een idee hoe je via de api picons kunt ophalen?


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Rob3rt

  • Senior Member
  • 589 posts

+3
Neutral

Posted 8 January 2019 - 22:38

Ben het beetje met de API aan het spelen van de webif, op de WIKI pagina staat een zeer uitgebreide uitleg met voorbeelden etc. (zie bv https://dream.reichholf.net/e2web/)

 

Het enige wat ik niet kan vinden is hoe haal je de picon op, via diverse apps zoals bv via kodi kun je ingeven picon via webinterface, ik ging ervan uit dat je dus de picon via de API ook moet kunt opvragen.

 

Iemand een idee hoe dit werkt, hoe kan ik dus via een API call de bij behorende picon ophalen (en gebruiken) in mijn eigen code?



Re: iemand een idee hoe je via de api picons kunt ophalen? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 January 2019 - 22:57

Die vraag kun je beter stellen aan de ontwikkelaars van de Web Interface, daar doen wij verder niks mee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iemand een idee hoe je via de api picons kunt ophalen? #3 Rob3rt

  • Senior Member
  • 589 posts

+3
Neutral

Posted 8 January 2019 - 23:18

ik stelde het hier omdat wellicht iemand er ooit mee gewerkt heeft.



Re: iemand een idee hoe je via de api picons kunt ophalen? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 January 2019 - 23:25

Voor zover ik zien kan in de code, als je picons in de webif aan hebt staan, zit de URL naar de picon mee in het resultaat van getServices.

 

De OpenWebIf API staat overigens hier: https://github.com/E...I-documentation, die is wellicht beter dan een oude wiki over de oude Dreambox WebIf.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iemand een idee hoe je via de api picons kunt ophalen? #5 Rob3rt

  • Senior Member
  • 589 posts

+3
Neutral

Posted 8 January 2019 - 23:40

nou nee, blijkbaar is het http://ip.box/picon/xxxx.png   

Dit werkt, alleen de picons op de box zijn tegenwoordig allemaal namen, dus bv npo1hd.png ipv de ref id zoals vroeger werd gebruikt en de webif gebruikt de ref id, dus is moeilijk om een link te maken..



Re: iemand een idee hoe je via de api picons kunt ophalen? #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 9 January 2019 - 09:00

Je kunt ook de picons voor ref.id. installeren, dat is een keuze die je zelf kunt maken als je picons installeert.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users