Jump to content


Photo

Tweede tuner vindt geen zenders


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Hendrik1950

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2019 - 15:14

Hallo beste mensen, ik ben Hendrik 1950 en ben nieuw hier op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vorig jaar een Vu+ duo 2 met 1 dubbele tuner ( A en B ) gekocht met open Pli. Spul werkt perfect op een vaste schotel op 23.5 en een draaibare op de rest van de Astra's en de Hotbird.

Rond Kerst een tweede tuner gekocht ( C en D ) en gemonteerd in het tweede tunerslot. Deze tuner aangesloten op de andere uitgangen van de LNB's. Vervolgens de tunerconfiguratie ingesteld en de juiste sats ingevoerd.

Deze tuner wordt als tuner C en D herkent door het apparaat en met het handmatig zoeken op de juiste transponder is er voldoende signaalsterkte.

Echter zenders vinden doet hij niet. Niet met de fastscan van provider Can. Dig. en ook niet met handmatig zoeken met de juist ingevoerde transpondergegevens.

Met de fastscan geeft hij aan "zoeken mislukt" en met handmatig zoeken geeft hij aan "geen zenders gevonden".

Ook als ik de tuners in de slots verwissel blijft tuner A en B normaal werken en doet tuner C en D het ook niet

Mijn conclusie is dat in ieder geval de schotels, LNB's, kabels, LNB spanning en de tuners in orde zijn.

Zijn er nog meer instellingen ergens in het systeem die ik moet veranderen of doe ik ergens iets fout.



Re: Tweede tuner vindt geen zenders #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,250 posts

+691
Excellent

Posted 11 January 2019 - 15:57

Zie dit draadje...

 

https://forums.openp...oude-vu-ultimo/


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tweede tuner vindt geen zenders #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 11 January 2019 - 16:20

Wat heeft een discussie over een oude Ultimo te maken met een Duo2?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tweede tuner vindt geen zenders #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,250 posts

+691
Excellent

Posted 11 January 2019 - 16:44

Tja.... wie weet....?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tweede tuner vindt geen zenders #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 January 2019 - 17:27

Ik denk dat het wel degelijk met elkaar te maken heeft.

 

Namelijk dat vanaf tuners C en D de stream niet goed gerouteerd wordt (door de CI of direct naar de demux). En als dat niet goed gaat, dan heb je wel signaal en in principe ook decryptie, maar geen beeld. Je krijgt dan ook meldingen van dat er geen PAT en/of PMT komen.

 

Zowel Ultimo als Duo2 hebben dit probleem gehad, maar ik dacht dat het opgelost was.

Er is een truuk om het te workarounden, zie andere draadje. Als het daarmee werkt, dan is dat het probleem.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tweede tuner vindt geen zenders #6 Hendrik1950

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2019 - 20:51

Dank voor jullie antwoorden en doorverwijzingen, ik kan hier echter niet zoveel mee.

Ik kan mij niet voorstellen dat Vu+ een apparaat maakt en compleet voorbereid voor het eenvoudig insteken van een tweede tuner en dat er dan ergens diep in de software gesleuteld moet worden om de zaak aan de praat te krijgen.



Re: Tweede tuner vindt geen zenders #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 12 January 2019 - 21:03

Vorig jaar een Vu+ duo 2 met 1 dubbele tuner ( A en B ) gekocht met open Pli. Spul werkt perfect op een vaste schotel op 23.5 en een draaibare op de rest van de Astra's en de Hotbird.
Rond Kerst een tweede tuner gekocht ( C en D ) en gemonteerd in het tweede tunerslot. Deze tuner aangesloten op de andere uitgangen van de LNB's. Vervolgens de tunerconfiguratie ingesteld en de juiste sats ingevoerd.


Leg dan eerst eens EXACT uit hoe jij e.e.a per tuner geconfigureerd hebt want die details heb jij nog niet aangegeven?
Vaste schotel op 23.5. Hoeveel uitgangen heeft die LNB?
En vervolgens heb jij daarnaast nog een draaibare set. En hoeveel uitgangen heeft die lnb dan?

Tuner A single lnb op 23.5?
Tuner B ????
Tuner C ????
Tuner D ????

Daarna ben jij mogelijk te helpen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tweede tuner vindt geen zenders #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 January 2019 - 13:23

Ik kan mij niet voorstellen dat Vu+ een apparaat maakt en compleet voorbereid voor het eenvoudig insteken van een tweede tuner en dat er dan ergens diep in de software gesleuteld moet worden om de zaak aan de praat te krijgen.

Je hebt nog geluk dát het te workarounden is. We zien vaak genoeg dat bepaalde features helemaal niet werkend te krijgen zijn. En dat is echt niet alleen bij VU+. De fabrikant heeft jouw geld al een jaar of drie geleden ontvangen, volgens mij wordt de Duo2 al een tijdje niet meer gemaakt, die zijn dan niet echt makkelijk warm te krijgen om nog dingen te gaan repareren. Dat zie je in de hele wereld, ook bijvoorbeeld bij smartphone. Vanuit de consument gezien is het belachelijk en niet uit te leggen, maar zo werkt het. Als consument heb je alleen inspraak op het moment dat je iets koopt, daarna hebben ze geen boodschap meer aan je.

 

Op het moment dat OpenPLi toegang zou hebben tot de source van de drivers, dan zou het in principe een ander verhaal zijn, maar helaas is daar geen sprake van.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tweede tuner vindt geen zenders #9 Hendrik1950

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2019 - 20:51

Dank. Om met Erik te beginnen: het apparaat midden vorig jaar nieuw gekocht . Heb nog getwijfeld om de nieuwste 4K te kopen maar een dergelijke beeldkwaliteit  is niet goed voor mijn ogen en er zijn nog te weinig zenders met 4K. Juist de mogelijkheid meerdere zenders tegelijk op te nemen en ook nog te kijken met twee tuners gaf voor mij de doorslag voor deze keuze.

Frenske : Een vaste schotel met één LNB op 23.5 met vier uitgangen waarvan 2 op tuner A en B met tuner conf. op enkel en sat 23.5. Verder een draaibare schotel met een enkele LNB met één uitgang op tuner C of D

met tuner conf op draaibaar en de vier Can. Dig sats aangevinkt in het menu. Draaibare schotel staat gegarandeerd op de 23.5 met 100% signaal. ( ook gecheckt met andere ontvanger ) . Ook geprobeerd de uigangen van de vaste schtotel LNB op tuner C en d te zetten maar ook dan worden er geen zenders gevonden.

Kan je hier iets mee of wil je nog meer info?



Re: Tweede tuner vindt geen zenders #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 January 2019 - 20:32

Deze tuner wordt als tuner C en D herkent door het apparaat en met het handmatig zoeken op de juiste transponder is er voldoende signaalsterkte.
Echter zenders vinden doet hij niet

Daarmee weet ik wel genoeg. Dat is geen issue van ontvangst of decryptie. Voor het vinden van zenders heb je wel ontvangst en geen decryptie nodig.

 

@TS het gaat er helaas niet om wat jij voldoende functionaliteit vindt, maar fabrikanten willen gewoon regelmatig nieuwe modellen ontvangers in de markt zetten. Het hoeft niet eens zo te zijn dat de nieuwe modellen ontvangers wezenlijk beter zijn of uitgebreidere functionaliteit hebben. Het gaat er om dat men maar voor een beperkte tijd support geeft op een model. Dat is een keuze van de fabrikant, daar kunnen wij helaas geen invloed op uitoefenen. En vandaar dus de opmerking dat dit gelukkig nog te workarounden is; genoeg problemen op allerlei ontvangers kun je niet workarounden en dat zit je met de gebakken peren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users