Some channels keep showing "tune failed"
Re: Some channels keep showing "tune failed" #2
Geplaatst op 14 januari 2019 - 00:09
Fix your reception?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Some channels keep showing "tune failed" #3
Re: Some channels keep showing "tune failed" #4
Geplaatst op 14 januari 2019 - 08:57
Did you perform a scan on that specific missing frequency? I just did and found 10 channels.
10847 V 23000 3/4 8psk.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: Some channels keep showing "tune failed" #5
Re: Some channels keep showing "tune failed" #6
Geplaatst op 14 januari 2019 - 19:18
HD means that you need to have a better antenna pointing.
NO SUPPORT by PM, it is a forum make your question public so everybody can benefit from the question/answer.
If you think that my answer helps you, you can press the up arrow in bottom right of the answer.
Wanna help with OpenPLi Translation? Please read our Wiki Information for translators
Sat: Hotbird 13.0E, Astra 19.2E, Eutelsat5A 5.0W
VU+ Solo 4K: 2*DVB-S2 + 2*DVB-C/T/T2 (used in DVB-C) & Duo 4K: 2*DVB-S2X + DVB-C (FBC)
AB-Com: PULSe 4K 1*DVB-S2X (+ DVB-C/T/T2)
Edision OS Mio 4K: 1*DVB-S2X + 1*DVB-C/T/T2
Re: Some channels keep showing "tune failed" #7
Geplaatst op 14 januari 2019 - 19:46
No not per sé. But a transponder that carries one or more HD services may be using more modern/efficient modulations and higher FEC values for more efficiency and for that you might need a better reception.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Some channels keep showing "tune failed" #8
Re: Some channels keep showing "tune failed" #9
Re: Some channels keep showing "tune failed" #10
Geplaatst op 19 januari 2019 - 22:12
ITV HD is on a different transponder, so it could well be that one is correct, and your BBC transponder isn't. As littlesat wrote, the transponder parameters have changed recently.
In the menu, go to manual scan, enter this:
1_0_19_1B1D_802_2_11A0000_0_0_0_20190119211044.jpg 68,13K 2 Aantal bijlagen
and press the green button to scan the transponder. After this, if it was a parameter issue, it should work again.
It should find tese channels:
screenshot_20190119211301.jpg 51,36K 1 Aantal bijlagen
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers