←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

OpenPli Release 7.0

Loui (PD1LOI)'s Photo Loui (PD1LOI) 14 Jan 2019

Vanmorgen de eerste Release 7.0 op mijn HD51 gezet en zo als gewoonlijk nog geen probleem tegen gekomen.

Mooi werk heren!

Quote

Frenske's Photo Frenske 14 Jan 2019

Laten wij hopen dat het aantal issues die er mogelijk tóch nog boven water komen uiteindelijk slechts minor issues zijn of in de categorie ‘known issues but still to do’ vallen. De dank gaat wat mij betreft ook uit naar de leden / gebruikers die actief met de RC ‘gespeeld’ hebben waardoor er issues waar wij overheen keken naar boven kwamen.
Quote

Ronnie1966's Photo Ronnie1966 14 Jan 2019

@Team

 

Veel dank er respect voor dit mooi staaltje werk.

Kan men deze weer gewoon via de flash functie via de box erop zetten of is een clean install via een stick beter??

 

Groet Ronnie1966

Quote

cobus's Photo cobus 14 Jan 2019

Gewoon met de online tool te installeren.
Quote

metoo's Photo metoo 14 Jan 2019

Die optie online flashen ontbreekt momenteel op de mutant hd60, heb via usb 7.0 er op gezet en ook daar kan ik de optie online flashen niet meer terugvinden
Quote

cobus's Photo cobus 14 Jan 2019

Wat ik las in de comments hebben ze ofgwrite verwijderd.
Quote

littlesat's Photo littlesat 14 Jan 2019

Dit heeft op de h60 nog nooit gewerkt. Dus vandaar.... de maker van ofgwrite mag dit ff toevoegen... ;)

Quote

Frenske's Photo Frenske 14 Jan 2019

Dit heeft op de h60 nog nooit gewerkt. Dus vandaar.... de maker van ofgwrite mag dit ff toevoegen... ;)


Nee er is inbreng van de Mut@nt developer noodzakelijk. Uiteraard komt dit best in orde met de volgende Release, 7.1, 7.2 of 8.0. ;)
Quote

Gman2oo6's Photo Gman2oo6 14 Jan 2019

Xtrend 10000

kun je beter niet online flashen ( of ik heb een fout gemaakt )

bij de opstart vraagt hij dan om een autorestore en dan gaat het mis

gaat in een loop groen scherm jullie scherm groen scherm jullie scherm

ga het nu met de USB stick doen kijken wat er dan gebeurd

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 14 Jan 2019

Wat staat er op dat groene scherm?

Quote

Gman2oo6's Photo Gman2oo6 14 Jan 2019

Wat staat er op dat groene scherm?

Helemaal niks hij flits effe tussen de screens door tijdens de install meer niet

heb het nu met de USB gedaan en dat gaat wel goed heb nu wel geen gebruik gemaakt van de autorestore

Quote

Geradus's Photo Geradus 14 Jan 2019

Laten wij hopen dat het aantal issues die er mogelijk tóch nog boven water komen uiteindelijk slechts minor issues zijn of in de categorie ‘known issues but still to do’ vallen. De dank gaat wat mij betreft ook uit naar de leden / gebruikers die actief met de RC ‘gespeeld’ hebben waardoor er issues waar wij overheen keken naar boven kwamen.

 

Ook hier een tevreden gebruiker van Pli 7.0. Bedankt voor het niet aflatende enthousiasme van het team.

 

Inmiddels heb ik op 2 boxen, ZgemmaH2S en MutantHD1500, gemerkt dat de fastscanlijst van CD probleemloos gedownload kan worden en komt keurig in de zenderlijst te staan maar wanneer de box in standby gezet is en weer opnieuw opstart is diezelfde fastscanlijst weer compleet verdwenen alsof je hem niet opgehaald hebt.

 

Missen doe ik hem niet want de zenderlijst van Hans is wel even een stukje veel beter. Maar het lijkt me het vermelden waard.


Edited by Geradus, 14 January 2019 - 13:19.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 14 Jan 2019

" in standby"? Standby of deep standby (= uit)?

Quote

Geradus's Photo Geradus 14 Jan 2019

Gewoon standby. Niet uit gezet. Wel met fallback aan.

Quote

Frenske's Photo Frenske 14 Jan 2019

Inmiddels heb ik op 2 boxen, ZgemmaH2S en MutantHD1500, gemerkt dat de fastscanlijst van CD probleemloos gedownload kan worden en komt keurig in de zenderlijst te staan maar wanneer de box in standby gezet is en weer opnieuw opstart is diezelfde fastscanlijst weer compleet verdwenen alsof je hem niet opgehaald hebt.

 

Missen doe ik hem niet want de zenderlijst van Hans is wel even een stukje veel beter. Maar het lijkt me het vermelden waard.

 

Dit heb ik echt nog nooit ervaren en ik flash wat af per dag. ;) Net heb ik dit dan ook maar even getest hoewel ik ervan overtuigd was dat dit bouquet niet verdwenen zou zijn. Weliswaar op een andere ontvanger, maar daar zal het niet in zitten. ;) 

Ik vraag mij dan ook af wat jij exact doet. Als ik als vanouds de Canal Digitaal zenderlijst download en ik de box netjes in standby (niet deep standby) zet, dan blijft het bouquet CanalDigitaal netjes bestaan. Ergens moet jij dus IETS goed fout doen. ;)

De vraag is dus wat?

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 14 Jan 2019

Je bedoeld dat de box een fallback client is van een andere box?

 

Dan moet je oppassen dat je niet hebt ingesteld dat de zenderlijst van de fallback moeten worden opgehaald, dat gebeurd in standby en overschrijft je lokale lijst.

Quote

Frenske's Photo Frenske 14 Jan 2019

" in standby"? Standby of deep standby (= uit)?

Tsja, als de ontvanger waarvan jij middels Fallback de zenderlijst ophaalt géén Fastscan bouquet heeft, dan klopt dat uiteraard. 

Quote

Gman2oo6's Photo Gman2oo6 14 Jan 2019

dit is de crashlog btw ( heeft er 32 aangemaakt allemaal het zelfde erin staan

 

OpenPLi Enigma2 crash log

crashdate=do jan  1 01:04:48 1970
compiledate=Jan 14 2019
skin=Default Skin
sourcedate=2019-01-13
branch=release-7.0
rev=f8867ee
component=enigma2

stbmodel=et10000
stbmodel=et10000
kernelcmdline=libata.force=1:3.0G,2:3.0G,3:3.0G ubi.mtd=rootfs rootfstype=ubifs root=ubi0:rootfs bmem=192M@64M bmem=480M@512M memc1=768M console=null
nimsockets=NIM Socket 0:
imageissue=openpli 7.0-release %h


[FONT] failed: No such file or directory


dmesg

Quote

Geradus's Photo Geradus 14 Jan 2019

Het "probleem" is op gelost. Net weer 2 keer geprobeerd met fallback aan (masterbox) verdwijnt de CD lijst en zet ik fallback uit blijft hij erin.

WanWizard heeft het scherp gezien. Bedankt :)


Edited by Geradus, 14 January 2019 - 14:01.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 14 Jan 2019

Ik heb niet zo vaak van dit soort momenten, geniet ervan... ;) ;) ;)

Quote