Springen naar inhoud


Foto

Xsarius Revo 4k


  • Please log in to reply
Er zijn 20 reacties in dit onderwerp

#1 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 22:13

Hallo,

ik heb een vraag over de nieuwe 7.0 , ik wil het op mijn xsarius opzetten, Wat is beter , stik of online?? Blijft het oscam dan wel in de plugins???

Heb nu 6.2 opstaan , had online update gedaan en toen was het oscam weg

Net was een grote stroomstoring in Veendam, en als alles er weer was keek ik in de box en oscam stond er weer bij.

 

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties

 

Micky

 

 



Re: Xsarius Revo 4k #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 14 januari 2019 - 22:18

Dat ligt er aan wat je met "online" bedoelt.

 

Met software update kun je niet naar een nieuwe versie, daarvoor moet je flashen. Of je dat met een stick of via "flash image" doet maakt niet uit, alleen maakt die laatste een backup voor je als je dat wilt, bij de eerste moet je dat zelf doen (en niet vergeten).

 

Als je na de flash de backup weer terug laat zetten, dan komen ook je configuratie en alle vanuit de image geinstalleerde plugins weer terug, ook Oscam. Dingen die je er met de hand ingemeubeld hebt moet je er natuurlijk ook weer met de hand in zetten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Revo 4k #3 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 22:26

bedankt voor de snelle reactie, dan zou ik toch kiezen voor flash image via de box zelf omdat die dan ook het backup doet (als ik het goed gelezen heb) nog nooit zelf een backup gedaan, en weet ook niet waar ik het terug vinden kan



Re: Xsarius Revo 4k #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 14 januari 2019 - 22:29

Daarvoor bestaat de Autobackup plugin, die kun je bv elke nacht een backup laten maken, naar een USB stick of de interne harddisk.

 

Als je voor flash image kiest, kun je uit een lijst de image kiezen die je wilt flashen, en krijg je de vraag of je vooraf een backup wilt of niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Revo 4k #5 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 22:30

oke super bedankt , ga het proberen



Re: Xsarius Revo 4k #6 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 22:39

wou het net proberen , heb ff gekeken of de oscam er nog instaat, staat er niet meer bij , voor de stroomstoring was die weg , na de stroomstoring stond die er wel in, en nu niet meer. Is toch raar

 

Dus als ik het nieuw flash vis de box dan komt de oscam niet weer op????

 

Dan werkt die box toch niet meer??



Re: Xsarius Revo 4k #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:10

Ik heb geen flauw idee wat je allemaal aan het doen bent of waar je het over hebt. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Revo 4k #8 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:13

ik heb vorige week een update gedaan van 6.2, daarna was de oscam weg

 

vandaag na de stroomstoring keek ik , toen was de oscam weer erbij

 

net wou ik de box flashen maar heb eerst gekeken of de oscam er nog inzat, toen was die weer weg

 

Mijn vraag nu, als ik de box nu ga flashen heb ik geen oscam meer??? Zo niet waar krijg ik deze vandaan



Re: Xsarius Revo 4k #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:19

Een update? Als in "software update"? Dat verwijdert niks? 

 

Hoe kijk je "of oscam er nog in zit"? En hoe kun je dan beeld hebben als "oscam er niet meer in zit"?

 

Ik kan er echt helemaal niks bij voorstellen, het is niet dat software zich gaat verstoppen als jij even kijkt? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Revo 4k #10 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:23

als ik softcam restart staat die in , maar ik bedoel in de plugin downloads, daar staat die niet meer in .

 

sorry voor mijn slechte uitleeg, maar ik doe dit zeer zelden.

 

Als ik nu ga flashen en kies voor backup dan blijft die in ???



Re: Xsarius Revo 4k #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:32

Als je iets geinstalleerd hebt verdwijnt het uit de download lijst, je kunt iets niet twee keer installeren. Dus dat lijkt me logisch?

 

Als je beeld hebt dan wordt je kaart gelezen en doet Oscam het. Je kunt altijd kijken via menu - info - about - gele knop en dan links of rechts naar het "top" scherm, daar moeten twee oscam regels tussen staan... 

Bijlage  1_0_19_1E46_809_2_11A0000_0_0_0_20190114223343.jpg   141,47K   1 Aantal bijlagen


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Revo 4k #12 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:39

Oke, bedankt voor jou tijd, probeer het nu. Nogmaals sorry voor de slechte uitleg



Re: Xsarius Revo 4k #13 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:48

Heb 2 keer geprobeerd maar krijg altijd deze melding

 

Error flashing kernei Systeem won"t boot



Re: Xsarius Revo 4k #14 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 januari 2019 - 23:48

Please flash backup staat er nog bij



Re: Xsarius Revo 4k #15 Micky1

  • Senior Member
  • 77 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 15 januari 2019 - 00:07

Lukt nog steeds niet



Re: Xsarius Revo 4k #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2019 - 00:33

Ik heb weer geen idee wat je gedaan hebt. ;)

 

Menu - Setup - Flash image. Image kiezen uit de lijst, flash met backup, minuutje of zo wachten, klaar?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Revo 4k #17 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 18 januari 2019 - 11:08

Zelfde melding kreeg ik laatst met mijn vu uno4kbox.
Hij flasht gewoon niet volledig en stopt halverwege met die melding.
Hij geeft zelf aan dat ie na 60 seconden gaat herstarten.

Re: Xsarius Revo 4k #18 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 18 januari 2019 - 11:09

Waarschijnlijk stond de backup in t geheugen van de box zelf ipv op een stick en is deze door t flashen dus weg.

Re: Xsarius Revo 4k #19 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 18 januari 2019 - 11:12

Heb 2 keer geprobeerd maar krijg altijd deze melding

Error flashing kernei Systeem won"t boot


Krijg je deze melding bij t flashen met de stick?
Of flash je hem met de afstandsbediening via het menu flash image?

Re: Xsarius Revo 4k #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 18 januari 2019 - 13:56

Dit gaat over de flash image optie in het menu.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers