Springen naar inhoud


Foto

Sundtek USB Kabel tuner ET9000

sundtek cablescan ET9000

  • Please log in to reply
Er zijn 9 reacties in dit onderwerp

#1 KBDE

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2019 - 14:25

Hallo allen,

ik heb gisteren Openpli 7 op mijn Clarketech ET9000 gezet en leek in eerste instantie prima te werken. :)

 

Nu is het echter zo dat ik een USB Sundtek Kabel tuner gebruik en hier met openpli7 toch wat problemen mee zijn. Drivers geinstalleerd via Sundtek Controlpanel addon, cablescan geinstalleerd en laten scannen, in eerste instantie zijn de zenders ook prima storingsvrij te ontvangen maar na een tijdje gaat het verkeerd; oftewel herhalend beeld, ofwel zwart (signaal waardes blijven gewoon goed, cablescan werkt niet meer) Herstart leek het probleem voor korte tijd te verhelpen maar kwam na een tijdje weer terug.

 

Is dit een bekend of te verwachten probleem ivm wijzigingen van enigma en/of de onderliggende code?

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet veel tijd in heb gestoken en vanmorgen terug heb geflashed naar openpli 4.

Nu viel echter op dat de cablescan plugin niet meer in de feed zit?  :huh: Haha. Nu heb ik handmatig gescanned en dat werkt natuurlijk ook. Cablescan zou desondanks ivm zendervolgorde handiger zijn.  :P

 

Komt cablescan terug in de openpli4 feed of kan ik hem zolang ergens anders vandaan halen?

 

Thanks!! 

 



Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2019 - 14:32

OpenPLi 4 is end of life, en de feeds zijn niet meer online. 

 

USB devices is en blijft altijd een ellende, zeker dit soort devices, die in userland van alles en nogwat sleutelen. Kans is dat de issue in de (interactie) met de drivers zit, daar zijn meer klachten over. Of in het feit dat OpenPLi 7 een veel nieuwere versie van OE gebruikt dan OpenPLi 4.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #3 KBDE

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2019 - 14:44

Hmm.. is de stekker er al uit dan? De downloads kwamen nog binnen via OpenPLi4 ?

Ik hoop eigenlijk ook dat de feed online blijft, al is het alleen maar omdat (nog) niet alle devices goed werken met OpenPLi7. Dat er verder geen updates buiten misschien een zenderlijst komen is logisch.  ;)


Veranderd door KBDE, 23 januari 2019 - 14:45


Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2019 - 15:38

Hmm.. is de stekker er al uit dan? De downloads kwamen nog binnen via OpenPLi4 ?


Ja.

 

In de zin dat voor receivers waarvoor een 6.x en 7.x beschikbaar is, de 4 offline is gehaald, en de machine feed weg is. De shared feeds zijn er nog wel, voor de machines waarvoor geen nieuwere versie beschikbaar is.

 

Ik hoop eigenlijk ook dat de feed online blijft, al is het alleen maar omdat (nog) niet alle devices goed werken met OpenPLi7. Dat er verder geen updates buiten misschien een zenderlijst komen is logisch.  ;)

 

Nee dus. En de builds zijn ook gestopt, dus ook updates van zenderlijsten komen niet meer. 

 

Vergeet niet dat de 9000 een bijna 10 jaar oude box is, op een gegeven moment moeten wij door,  onze resources (in tijd, geld, servers, opslag, bandbreedte) zijn beperkt, en zolang het online staat blijven er vragen (zoals deze) voorbij komen. De tijd die ik nu in dit topic steek kan ik niet ergens anders aan besteden. Nog even los van het feit dat Xtrend al even ter ziele is, en er ook van die kant geen updates meer zullen komen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #5 KBDE

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2019 - 15:46

Oke. Naja. Minder.  -_-

Ergens een mirror van de laatst werkende et9x00 feed waar ik de cablescan ipk kan downloaden?



Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2019 - 15:50

Wat je nog zou kunnen proberen is de drivers downgraden, die kun je uit een geinstalleerde 4 image peuteren of kijken of je ergens et9x00-drivers-3.8.7-20130524.zip kunt vinden (de Xtrend download site is dood, en ook OE-A heeft die niet meer online). Die kun je gewoon overzetten naar 7.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #7 KBDE

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2019 - 16:04

Ja maar het downgraden van de drivers krijg ik dan niet andere problemen? Met oa. het osd menu. Eigenlijk de et9x00 OpenPLi 6 problemen?

 

Hebben jullie de feed nog? Is toch slechts een directory op een server? (hoeft verder niet onderhouden worden bedoel ik)

 

Maar goed we zien wel. Zal het wel eens testen. Is ook allemaal niet zo'n ramp.


Veranderd door KBDE, 23 januari 2019 - 16:06


Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2019 - 16:30

Ja maar het downgraden van de drivers krijg ik dan niet andere problemen? Met oa. het osd menu. Eigenlijk de et9x00 OpenPLi 6 problemen

 

Ja, het is kiezen tussen pest en cholera vrees ik. Ik verwacht geen driver fixes meer, we weten al niet waar deze vandaan kwam (want Xrend was toen al op de fles).

 

Hebben jullie de feed nog? Is toch slechts een directory op een server? (hoeft verder niet onderhouden worden bedoel ik)

 

Ja. en Ja. Maar hij neemt wel disk ruimte en bandbreedte in beslag.

 

En zo lang 4 beschikbaar is blijven er (dit soort) vragen over 4 komen, en zo zijn we toch weer support aan het leveren over iets waar we geen support meer op leveren...

 

Dat is het belangrijkste punt, extra ijzer kan betaald worden, verloren tijd niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #9 KBDE

  • Senior Member
  • 34 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2019 - 16:50

Ja ok, dat is natuurlijk een keuze die jullie moeten maken.

 

Tis alleen zo, met de feed is OpenPLi 4 perfect bruikbaar en komen er wellicht minder vragen (oa die van mij) dan wanneer er een beperkte of helemaal geen feed meer aanwezig is. Met name bij de huidige Xtrend boxen is dat toch wel een ding.  ;)

 

Heb overigens cablescan gevonden en werkend gekregen.  ^_^



Re: Sundtek USB Kabel tuner ET9000 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2019 - 17:39

Mooi. En ik zal je suggestie in de groep gooien...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: sundtek, cablescan, ET9000

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers