Springen naar inhoud


Foto

VU+duo 4K radio stottert na een tijdje


  • Please log in to reply
Er zijn 63 reacties in dit onderwerp

#1 madclansman

  • New Member
  • 1 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 januari 2019 - 18:07

Heeft iemand ook problemen met het beluisteren van de radiokanalen, dat na enige tijd het geluid gaat stotteren.

Na kanaal switch gaat het weer een tijdje goed, maar komt dan weer terug.



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #2 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 25 januari 2019 - 18:10

Luister je dan naar een stream of ook echt een zender ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68312 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 25 januari 2019 - 18:20

Is een driver bug.

 

Het gebeurt ook bij sommige TV zenders, met een keer zappen ben je er even vanaf, maar pas bij een herstart kun je weer een paar dagen vooruit. Het lijkt vaker voor te komen als je ook streams bekijkt.

 

Ik heb nagevraagd of dit reeds bij VU+ gemeld is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 25 januari 2019 - 18:43

@TS Treedt het alleen bij radiozenders op of ook TV? Zoja, welke zenders? Gebruik je een CI module?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #5 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 19:38

@TS Treedt het alleen bij radiozenders op of ook TV? Zoja, welke zenders? Gebruik je een CI module?

 

Ik heb vandaag mijn nieuwe Vu+ Duo 4k met FBC tuner in gebruik genomen, en zie (eh... hoor!) dit inderdaad ook.

 

Ik heb diverse Canal Digitaal radio stations geprobeerd (Ik wacht nog op de FBC DVB-C tuner, want die was niet op voorraad...) en ze beginnen allemaal te stotteren na enige tijd. Soms al na een halve minuut, soms na een paar minuten, maar langer dan 10 minuten heb ik nog niet kunnen luisteren. Even weg zappen en terug zappen lost het een paar minuten op.

Op TV kanalen heb ik (tot nu toe) nog geen stotter waargenomen!

 

OpenPLi 7.1

Vu+ Duo 4k

OScam naar een lokale OScam server met Canal Digitaal kaart

(In de interne kaartlezer zit een Ziggo kaart, maar die wordt nog niet gebruikt, want nog geen DVB-C tuner)

FBC DVB-S2x dual tuner

Geteste stations: NPO 3FM, Radio 10, Sky Radio, 538, Radio Veronica


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #6 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 19:48

PS: Ik heb als workaround de Sky Radio en 538 streams in het Bouquet toegevoegd, maar dat is natuurlijk niet ideal...


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68312 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 21 september 2019 - 20:23

Bekend probleem, gebeurt ook op sommige TV zenders. Even zappen heeft (even), alleen een restart lost het voor langere tijd op.

 

Driver probleem. Is gemeld, maar nog geen oplossing gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #8 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 21:44

Bekend probleem, gebeurt ook op sommige TV zenders. Even zappen heeft (even), alleen een restart lost het voor langere tijd op.

 

Driver probleem. Is gemeld, maar nog geen oplossing gezien.

En wat is langere tijd bij jou? Want na een reboot duurt het bij mij misschien hoogstens 10min vóór 538 weer gaat stotteren...

 

Maar ja, wachten op Vu+ dus...


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68312 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 september 2019 - 00:45

Ik heb het zelf niet bij radio, maar ik heb dan ook zelden NL zenders aan staan. Ik heb het veel bij (wat mindere) SD TV zenders, en ik het de indruk dat veel opnames en/of het afspelen van media het verergerd.

 

Nu gebruik ik mijn box ook voor testwerk (met een zelfgebouwd image), en wordt de box minstens eens per dag herstart (bij de update), en heb er hoofdzakelijk 's avonds laat last van, als ik flink heb zitten zappen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 22 september 2019 - 06:20

Bij mij gebeurt dat ook maar ik heb het alleen nog maar op de radiozenders vernomen, ik kijk nagenoeg geen SD (meer) dus is me het op TV kanalen nog niet opgevallen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68312 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 september 2019 - 11:13

Ik heb het alleen op 28.2E, zenders als Dave, Quest, Discovery, etc. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 15 oktober 2019 - 22:36

Bekend probleem, gebeurt ook op sommige TV zenders. Even zappen heeft (even), alleen een restart lost het voor langere tijd op.

 

Driver probleem. Is gemeld, maar nog geen oplossing gezien.

 

Zag vandaag dit langskomen (http://code.vuplus.c...php?action=repo);

 

update driver(duo4k)
- Support snd pcm audio driver


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68312 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 oktober 2019 - 23:21

We zitten te wachten op de BSP update.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 16 oktober 2019 - 13:43

Dat klinkt niet als een fix hiervoor. Dat klinkt als ALSA support.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #15 hvandooren

  • New Member
  • 2 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 31 oktober 2019 - 08:57

Hoi, misschien, dat ik met onderstaande nog wat nuttigs toe kan voegen.

 

Ik heb hier uitgebreid mee zitten puzzelen:

Met openPli en Vti; Echter geen resultaat....

Mijn configuratie: VuDuo4k, av2311(Denon), Samsung Q70R(4k TV).

 

Hdmi uitgang rechtstreeks naar de TV, geluid via toslink naar de versterker.

Het onderstaande heb ik getest:

- Andere HDMI kabel

- Zonder HDMI kabel, alleen via de toslink kabel.

- Andere LNB

- OpenPli 7.2

- Vti

- verschillende versies Oscam.

- radio zending opnemen

- sw instellingen default(zoals na installatie).

- HDMI CEC instellingen: default en diverse variaties.

- geluidinstellingen: default en bv downmix.

 

Dit alles heeft niet geleid tot een duidelijk resultaat.

- Het probleem is er soms dagen niet, en soms om de paar minuten, de hele dag door.

- Met zappen blijft het weer een tijdje weg.

- Restart of uit/aan van de Duo4k is geen garantie voor het langer uitblijven van de klacht. Soms is het dan ook na een paar minuten foute boel.

- Als ik even de HDMI kabel naar de TV loshaal, terwijl de klacht optreedt, verdwijnt de klacht ook(alsof er via hdmi dan toch iets gebeurd).

- Als de hdmi kabel losgekoppeld wordt(geluid via toslink), gaat het systeem toch weer fout na een tijdje.

- Een opgenomen uitzending(radio) speelt zonder fouten af, ook al ging de live-versie vaker fout.

 

De radiozenders zijn een ramp.

De leverancier wist er ook geen raad mee en we hebben uiteindelijk de duo4k retour gestuurd.

Nu op zoek naar wat anders...


Veranderd door hvandooren, 31 oktober 2019 - 09:01


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 31 oktober 2019 - 09:29

Daarom koop ik hem ook (nog) niet! Als de basis functies al niet 100% werken laat ik mijn handen ervan af. Ook redelijk lang moeten wachten op de driver-updates van de VU+Zero 4K. Nadat deze waren opgelost heeft de box bewezen heel stabiel en rap te werken. Inmiddels 5 van die bakjes en geen enkel probleem meer. Zal met de Duo 4K vast ook wel goedkomen al vind ik wel dat VU+ wat sneller met oplossingen mag komen. Ze nemen er goed de tijd voor...
Best leuk dat ze intern al bezig zijn met een VU+ Quadro 8K, maar eerst je achterban tevreden houden (anders stapt die over op een ander merk)...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 31 oktober 2019 - 09:41

Daarom koop ik hem ook (nog) niet! Als de basis functies al niet 100% werken laat ik mijn handen ervan af. Ook redelijk lang moeten wachten op de driver-updates van de VU+Zero 4K. Nadat deze waren opgelost heeft de box bewezen heel stabiel en rap te werken. Inmiddels 5 van die bakjes en geen enkel probleem meer. Zal met de Duo 4K vast ook wel goedkomen al vind ik wel dat VU+ wat sneller met oplossingen mag komen. Ze nemen er goed de tijd voor...
Best leuk dat ze intern al bezig zijn met een VU+ Quadro 8K, maar eerst je achterban tevreden houden (anders stapt die over op een ander merk)...

Ik heb zelf nooit iets met Vu gehad het merk staat me niet aan, dan is het goedkope ding de HD60 zo gek nog niet die speelt prima maar dat zal jij ook wel weten ;)  alleen speelt hij niet alle webcam streams af dat is geen driver issue maar komt door een andere  player, maar die niet werkende streams bekijk ik dan wel weer op mijn onvolprezen ET10K daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee. :)


Veranderd door Sagitarius, 31 oktober 2019 - 09:42

73's

PE1AQZ


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27381 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 31 oktober 2019 - 10:14

Dat de oplossing veel te lang duurt voor een zo fraaie box is niet chique van Vu+. Daar laten zij duidelijk een steek vallen. Dat was voor mij persoonlijk de reden om deze box links te laten liggen of zelfs dit model te promoten. Ik vind dit absoluut fout van Vu+. Ik vind de Uno4Kse en de Ultimo4k, ondanks de in de laatste aanhoudende aanwezige bug m.b.t. de delay met skippen, de beste modellen van Vu. Overigens vind ik ook de Zero4K een prima boxje. 
 

Zo, en nu maar gauw weer on topic want zoals wel vaker gaat een specifiek technisch topic over in gebabbel. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 31 oktober 2019 - 10:34

@Sagitarius
Die HD60 is inderdaad zo slecht nog niet (al moet dat met een jaar of 2/3 blijken of dat zo blijft). WebCAM en andere IPTV meuk gebruik ik niet, dus dat zou me niet eens opvallen :)
Ik zei bij de introductie van de DM9x0 serie al dat ze heus het monopolie op 12.000 Mips niet zouden houden. Werd toen bijna afgefakkeld. Nu zie je dus een 'El Cheapo' ontvanger van €100 die al sneller is, niet heet wordt en qua mogelijkheden niet onderdoet voor een 'dikke' DM9x0. Goed, het is een singletuner, niet uitbreidbaar...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #20 dany

  • Senior Member
  • 160 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 2 november 2019 - 11:58

Dat klinkt niet als een fix hiervoor. Dat klinkt als ALSA support.

je hebt gelijk

het probleem is niet opgelost met de laatste drivers van (14-10-2019)

i probeerde openatv na update laatste drivers en nog steeds dezelfde bug

 

ik weet echt niet wanneer vu + dit probleem zal oplossen
ik denk nu om een andere ontvanger te kopen

 

regards


pli image is de beste


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers