Jump to content


Photo

volume knop op AB geeft niks weer op VU box


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 5 February 2019 - 11:51

Goedemorgen,

 

op mijn VU ultimo 4k, maar ook op andere VU solo se allen met PLI 7.0 heb ik raar verschijnsel, als ik op volume knopdruk

op afstandsbediening verschijn er geen geluids balk en veranderd geluid niet, echter als ik op telefoon enigma2 app start en 

bedien volume op of af reageert deze wel en zie ik volumebalk.

heb dit ook op 2 vu solo se boxjes welke ik vorige week geflasht heb.

iemand idee wat dit zou zijn?

 

 



Re: volume knop op AB geeft niks weer op VU box #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 5 February 2019 - 12:18

Als het geluid niet verandert, wellicht via HDMI-CEC een forward van de volume knoppen ingesteld?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: volume knop op AB geeft niks weer op VU box #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 February 2019 - 13:36

Of het bekende overscan syndroom...+ AC3 geluid...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: volume knop op AB geeft niks weer op VU box #4 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 5 February 2019 - 14:43

Of het bekende overscan syndroom...+ AC3 geluid...

 

beide niet als ik via originele AB volume doe gebeurd niks doe ik via app op tel wel  :huh:

 

Als het geluid niet verandert, wellicht via HDMI-CEC een forward van de volume knoppen ingesteld? dit ook niet.


Edited by spacer, 5 February 2019 - 14:45.


Re: volume knop op AB geeft niks weer op VU box #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 5 February 2019 - 15:45

Of het bekende overscan syndroom...+ AC3 geluid...

 

Dan zou het via de webif (of via een app die de webif API gebruikt) ook niet werken, en de TS zegt dan wel de volumebalk te zien, en het volume te kunnen veranderen.

 

 

Als het geluid niet verandert, wellicht via HDMI-CEC een forward van de volume knoppen ingesteld? dit ook niet.

 

Ik zou geen andere manier weten om de volume knoppen op de AB uit te schakelen. Of doen de andere knoppen ook niks (en staat de AB wellicht op "TV" stand ipv "STB" stand)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: volume knop op AB geeft niks weer op VU box #6 jgboss

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2019 - 17:16

Heb je al eens gekeken naar de instellingen van je gebruikersinterface ? Als je daar de optie volume met pijltjestoetsen verandert en opslaat kun je met de volumeknop op je ab het geluidsvolume regelen.

Re: volume knop op AB geeft niks weer op VU box #7 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 6 February 2019 - 09:55

 

Of het bekende overscan syndroom...+ AC3 geluid...

 

Dan zou het via de webif (of via een app die de webif API gebruikt) ook niet werken, en de TS zegt dan wel de volumebalk te zien, en het volume te kunnen veranderen.

 

 

Als het geluid niet verandert, wellicht via HDMI-CEC een forward van de volume knoppen ingesteld? dit ook niet.

 

Ik zou geen andere manier weten om de volume knoppen op de AB uit te schakelen. Of doen de andere knoppen ook niks (en staat de AB wellicht op "TV" stand ipv "STB" stand)?

 

zou natuurlijk ook kunnen dat volume knop op AB het niet doet want in webinterface doet de box t wel ??????




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users