Springen naar inhoud


Foto

Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in


  • Please log in to reply
Er zijn 21 reacties in dit onderwerp

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 6 februari 2019 - 12:56

Vraagje aan Vu+ Uno 4K SE bezitters. Werkt deze ontvanger welke voorzien van een HDMI-in ook of met een daarop aangesloten Google ChromeCast ?

 

Verder indien dit werkt, misschien ook om streams op te nemen richting HDD en/of NAS ?



Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 6 februari 2019 - 13:03

Een Chomecast vereist HDCP in geval van de Ultra, en in geval van Ultra of 4K materiaal. En wellicht ook nog in een aantal andere zaken.

 

De HDMI-in port op een box (alle boxen) ondersteund geen HDCP. Er zijn echter splitters die dit probleem kunnen "omzeilen". Probleem nummer 2 is dat de poort is gelimiteerd tot 720p, dus full HD of 4K binnen halen gaat ook niet lukken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #3 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1408 berichten

+62
Good

Geplaatst op 6 februari 2019 - 13:05

Wat ik er van lees, mijn nieuwe Ultimo 4K heeft ook HDMI in, is dat dit inderdaad mogelijk is en gebruikt dient te worden in combinatie met transcodering: De HDMI-IN kan naar de transcoder gestuurd worden, waarna je kunt opnemen. Deze mogelijkheid lijkt echter niet kant-en-klaar door OpenPLI beschikbaar gemaakt te worden: Er lijkt een klein beetje nerdwerk nodig te zijn met Service-ID's om het werkend te krijgen. Als ik weer eens wat tijd heb om te hobbyen ga ik er eens nader naar kijken.



Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #4 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 6 februari 2019 - 13:17

Dat gebeuren rondom HDCP begrijp ik wel, maar anderzijds vergelijk ik dan met bijv. diverse audio receivers/versterkers die tevens voorzien zijn van soms wel 6 HDMI inputs en 1 HDMI out. Daarop aangesloten een DVD player (gebruik ik voor playback van oude CD's) of een Google Chrome zie en hoor ik keurige prima doorgifte van genoemde bronnen.

 

Ik zou verwachten dat deze doorgifte minimaal zou zijn ondersteund. Een stapje verder is dan de opname functie richting een HDD en/of NAS, ofwel de transcoder aansturen voor omzetting al was het maar voor maximaal 720P kwaliteit


Veranderd door HPPli, 6 februari 2019 - 13:19


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 6 februari 2019 - 13:20

Die snappen allemaal HDCP, evenals TV's.  Op een open platform zul je nooit HDCP support vinden, het is, net als CI+, nu juist bedacht om "open" te voorkomen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #6 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1408 berichten

+62
Good

Geplaatst op 6 februari 2019 - 13:27

Even winkelen op AliExpress? Ik heb twee van deze Chinese "SCART naar HDMI"-bakjes aan m'n TV hangen, want zonder SCART leven is als ademhalen zonder zuurstof :)

 

Bijlage  SCART_HDMI.jpg   30,73K   8 Aantal bijlagen

 

... bijkomend voordeel: Ze hebben ook een HDMI-ingang die als ongedocumenteerde functie HDCP stript.



Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 7 februari 2019 - 17:55

Even winkelen op AliExpress? Ik heb twee van deze Chinese "SCART naar HDMI"-bakjes aan m'n TV hangen, want zonder SCART leven is als ademhalen zonder zuurstof :)

Hmmm, dan ben ik toch al 12 jaar zonder zuurstof kennelijk  :P


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #8 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 7 februari 2019 - 19:15

Hier idem  :ph34r:


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 7 februari 2019 - 22:56

Bij allekabels.nl koop je gewoon deze hdmi splitter voor 19,95, hiermee omzeil je simpel de hdcp blokkering. 

Ik wilde hem al in China bestellen voor mijn ET10000 maar is hier gewoon te koop, en deze heeft de ''goede'' chipset aan board, die niet in alle gelijksoortige switchen zit. ;)

 

 

2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k-uitg


73's

PE1AQZ


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 7 februari 2019 - 23:03

 

Even winkelen op AliExpress? Ik heb twee van deze Chinese "SCART naar HDMI"-bakjes aan m'n TV hangen, want zonder SCART leven is als ademhalen zonder zuurstof :)

Hmmm, dan ben ik toch al 12 jaar zonder zuurstof kennelijk  :P

 

Scart? Wasda?
Ik kan me ergens in een grijs verleden nog wel iets voor de geest halen, scart is zo jaren 80 ;) 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #11 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 8 februari 2019 - 03:28

Hmmm, dan ben ik toch al 12 jaar zonder zuurstof kennelijk  :P

 

Hier idem  :ph34r:

 
Waarom toch ???????????????? Volgens mij waren we serieus bezig over het wel en wee van de HDMI-input functie op een Vu+Uno4K.
Kan de opmerkingen van een Pli Core Member (??????) en een op alles te pas en te onpas reagerende Senior Member totaal ook niet
plaatsen, zeker niet als je bedenkt dat de Pli Core Members je uitnodigen voor specifieke vraagstukken op hun start pagina, met de tekst;
 
" Most of our communication takes place on the forums, so stop by there if you have any specific questions."
 
Kennelijk was het off-topic onderdeel nog niet duidelijk genoeg genuanceerd, opnieuw moet een Pli Core Member nog even een duit in
het zakje doen.
 

Scart? Wasda?
Ik kan me ergens in een grijs verleden nog wel iets voor de geest halen, scart is zo jaren 80 ;)


Misschien weten de heren Members in het huidige HDMI-tijdperk toch wel wat meer te vertellen en/of hebben ervaringen over het HDMI vraagstuk in post 1 ?
 

Verder indien dit werkt, misschien ook om streams op te nemen richting HDD en/of NAS ?



Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 februari 2019 - 14:33

Jemig, wat zijn de tenen weer lang vandaag zeg... :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 8 februari 2019 - 14:51

Jemig, wat zijn de tenen weer lang vandaag zeg... :(

Maar hij heeft wel een punt natuurlijk, door jullie beperkte zienswijze word er al gauw meesmuilend gereageerd als iemand iets heeft wat niet zo modern is als wat jullie zelf gebruiken, laat deze mensen toch gewoon in hun waarde.

Zo kan ik mijn Slingbox hdmi in ook niet gebruiken door de hdcp blokkering, dus doe ik dat via de component uitgangen op mijn ET10000 aan te sluiten op de component ingangen van mijn Slingbox, dan heb ik ook HD op mijn Slingbox, dat analoge beeld is ook goed om aan te zien, digitaal via hdmi is natuurlijk beter ''maar in tijd van nood schil je aardappels met de bijl'' zei een oom eens treffend.


Veranderd door Sagitarius, 8 februari 2019 - 14:52

73's

PE1AQZ


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 februari 2019 - 15:26

Jij hebt af en toe minstens zulke lange tenen.

 

Zuppelan maakt een grapje (met smiley), en anderen maken een grapje terug (ook met smileys). En meer is het niet, en moet je er ook niet van maken.

 

Lees eens een keer wat er staat, en niet wat je wilt lezen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #15 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 8 februari 2019 - 15:35

Lees eens een keer wat er staat, en niet wat je wilt lezen.

 

Dat is nu net het punt, er stond een voetnoot bij in of als grapje over Scart welke connector aansluiting ook (nog) op dat kastje/HDMI switch zit. 

 

En, omdat jullie Devs kennelijk de antwoorden op de vraag ; "Verder indien dit werkt, misschien ook om streams op te nemen richting HDD en/of NAS" ook niet weten gaan we gemakshalve maar over op "zuurstof" of "jaren 80" grappen.


Veranderd door HPPli, 8 februari 2019 - 15:37


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 8 februari 2019 - 17:12

En, omdat jullie Devs kennelijk de antwoorden op de vraag ; "Verder indien dit werkt, misschien ook om streams op te nemen richting HDD en/of NAS" ook niet weten gaan we gemakshalve maar over op "zuurstof" of "jaren 80" grappen.

 

Wow, dat is een aanname waar we iets mee kunnen, omdat het antwoord je niet aanstaat trek je maar zulke conclusies, dat is inderdaad de makkelijkste weg.

 

Ook al kan je die HDMI in als een kanaal in je lijst opnemen, kan je die (voor zover mij bekend) niet direct (HDCP codering) naar een NAS sturen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 februari 2019 - 17:37

De vraag was over een chromecast op de HDMI-in. De rest was onder de assumptie dat dit zou werken, en mijn antwoord direct was al dat dit niet het geval was.

 

Voor zover ik meen begrepen te hebben is het hardware matig niet mogelijk om de HDMI-in op te nemen. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 8 februari 2019 - 18:03

Dat hele HDMI in is gewoon een verkoopargument. Ze moeten die boxen gewoon slijten... Er is bij a geen HDMI uit zónder HDCP en dan ook 720p... Ik mis het niet....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #19 wortellica

  • Senior Member
  • 1370 berichten

+33
Good

Geplaatst op 8 februari 2019 - 18:05

Bij allekabels.nl koop je gewoon deze hdmi splitter voor 19,95, hiermee omzeil je simpel de hdcp blokkering.
Ik wilde hem al in China bestellen voor mijn ET10000 maar is hier gewoon te koop, en deze heeft de ''goede'' chipset aan board, die niet in alle gelijksoortige switchen zit. ;)


2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k-uitg

Dank je....

Re: Vu+ Uno 4K SE Second Edition HDMI-in #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 8 februari 2019 - 18:09

De vraag was over een chromecast op de HDMI-in. De rest was onder de assumptie dat dit zou werken, en mijn antwoord direct was al dat dit niet het geval was.

 

Voor zover ik meen begrepen te hebben is het hardware matig niet mogelijk om de HDMI-in op te nemen. 

Dat gaat dus wel, als ik een non hdcp bron (Humax 5000 dvbc) op de HDMI-in van de ET10000 aansluit kan ik die gewoon opnemen op de interne hdd of op mijn NAS. :P

En je opmerking ''Lees eens een keer wat er staat, en niet wat je wilt lezen'' daarover zou ik willen zeggen, ''wie de schoen past trekke hem aan'' Je moet eens ophouden met dit soort onzinnige kwetsende opmerkingen.


73's

PE1AQZ



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers