Jump to content


Photo

Opnamelocatie Vu+ duo2 + streaming via Vu+ HD app


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Davy147

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 6 February 2019 - 15:57

Ik ben een absolute beginner wat betreft Vu+ en openpli.

Mijn excuses moest er een gelijkaardige topic al zijn aangemaakt.

 

Ik heb dus de vu+ uo2 met openpli 7.0.

Ik heb de interne HDD en een externe 1 terra HDD.

Wat ik wil is dat de vu opneemt direct op de externe HDD.

Na lang zoeken weet ik waar ik de opnamelocatie kan veranderen maar dan nog doet hij het niet.

Dus waarschijnlijk doe ik daar dan weer iets fout.

 

Momenteel staat het dus zo:

 

Standaard opnamelocaties <standaard opnamelocatie>

Opnamelocatie timeropnames <standaard opnamelocatie>

Opnamelocatie directe opnames <huidige opnamelocatie>

Opnamelocatie timeshift opnames /media/hdd 

 

Als ik er eentje verander dan krijg ik te zien de Toshiba interne HDD, de expansion, en de internal flash.

Als ik dan de expansion selecteer dan kan ik alleen in trash en lost + found opnemen.

Maar dat kan toch de bedoeling niet zijn?

Wat doe ik mis? Wat moet ik veranderen zodat de opnames direct op de external HDD komen?

 

Momenteel heb ik maar 18% ruimte meer over op de external, dus zal deze ook eens copieren naar een andere pc, zodat ik terug van nul kan beginnen.

 

Wat ik ook heb, ik kan bepaalde opnames verplaatsen van intern naar extern en omgekeerd. Met andere lukt dit dan weer niet.

Hoe komt dit?

Volgens mij gebruik ik nog geen 100ste van de mogelijkheden van de Vu.

Ik lees dat deze ook meerdere timers tegelijk kan opnemen, bij mij lukt dit niet. Mss komt dit omdat ik maar 1 tuner heb?

 

Wat betreft de streaming, deze werkt perfect via iPhone/ IPad/ Samsung Tablet.

Ik kan echter geen opnames erop bekijken. Als de Vu aan het opnemen is krijg ik ook geen verbinding op de tablet.

Ook al wil ik hetzelfde programma kijken als welk deze aan het opnemen is.

Het is zelfs zo al geweest dat als ik de stream via de tablet opzet, de timer stopt met opnemen.

Wat doe ik fout?

 

Alvast bedankt om dit te bekijken en mij te willen helpen.

 

Attached Files

  • Attached File  200.jpg   62.03KB   2 downloads
  • Attached File  201.jpg   75.75KB   0 downloads
  • Attached File  202.jpg   72.57KB   0 downloads
  • Attached File  203.jpg   70.54KB   0 downloads
  • Attached File  204.jpg   61.02KB   0 downloads


Re: Opnamelocatie Vu+ duo2 + streaming via Vu+ HD app #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 February 2019 - 17:16

Je moet geen "ok" drukken op "Expansion".

 

Dus gaan naar zoals op het tweede plaatje (opname locatie "/media/usb"), en dan op groen (bevestigen) drukken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnamelocatie Vu+ duo2 + streaming via Vu+ HD app #3 Davy147

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 8 February 2019 - 08:46

Dank u wel, hij doet het nu perfect!

Enig idee hoe het zit met die app en de opnames daarop?



Re: Opnamelocatie Vu+ duo2 + streaming via Vu+ HD app #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 February 2019 - 14:28

Wat ik ook heb, ik kan bepaalde opnames verplaatsen van intern naar extern en omgekeerd. Met andere lukt dit dan weer niet.

 
Hoe zijn intern en extern geformateerd? Als dat in Windows gedaan is, dan is de oorzaak waarschijnlijk dat de opname te groot is ( > 2GB ).
 

Ik lees dat deze ook meerdere timers tegelijk kan opnemen, bij mij lukt dit niet. Mss komt dit omdat ik maar 1 tuner heb?

 
Aannemende dat dit over satelliet gaat: een standaard LNB kan maar een kwart van een sat positie ontvangen, hij geeft een Hoog en Laag frequentie bereik, en Horizontale of Vertikale polarisatie. Zodra een tuner een zender heeft getuned, dan staat de LNB vast in het kwadrant waarin die zender zich bevind, bijvoorbeeld in Hoog/Vertikaal, en staat de tuner ingesteld op de frequentie van de transponder waarop die zender zich bevind.
 
Dezelfde tuner kan dan alleen nog andere zenders op diezelfde transponder verwerken (bv NPO1 en NPO3 samen gaat, maar NPO2 zit op een andere transponder), een doorgeluste tuner (twee tuners, een LNB), kan alleen nog transponders zien in hetzelfde kwadrant (want de eerste tuner die bezig is heeft de LNB vastgezet), alleen met een tweede tuner met eigen kabel naar de LNB of een switch kun je vrij alles ontvangen.
 

Wat betreft de streaming, deze werkt perfect via iPhone/ IPad/ Samsung Tablet.
Ik kan echter geen opnames erop bekijken. Als de Vu aan het opnemen is krijg ik ook geen verbinding op de tablet.
Ook al wil ik hetzelfde programma kijken als welk deze aan het opnemen is.
Het is zelfs zo al geweest dat als ik de stream via de tablet opzet, de timer stopt met opnemen.
Wat doe ik fout?

 

Geen idee, ik doe niet aan apps. dus niet moet ik doorgeven.

 

De apps gebruiken echter allemaal de web interface van de box (kun je gewoon met de browser naar toe, even het IP adres van de box opzoeken (staat o.a. in menu / info / uw ontvanger), en daarvandaan kun je ook gewoon streamen, ook opnames.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users