Jump to content


Photo

recording HDMI In op VU+ DUO 4k

DUO 4k HDMI In Recording

  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 acinfo64

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 15 February 2019 - 00:18

Weet iemand of het mogelijk is om op een VU+ DUO 4K vanaf de HDMI ingang op te nemen op de interne HDD?

 

Stel ik heb de volgende setup

[ (PC) HDMI uit ] -----> [ HDMI In  (VU+ DUO 4K met interne hdd) ]

 

Kan ik dan de timer zo instellen dat de VU+ (HDMI input) bv om 3.00 uur start met opnemen van de PC (HDMI output) voor bv 30 min?

 

 



Re: recording HDMI In op VU+ DUO 4k #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 15 February 2019 - 11:21

Daar is recent nog een discussie over geweest. De concensus daar was dat het zou moeten werken, mits de input 720p is (1080 wordt niet ondersteund).

 

Je moet daarvoor handmatig een zender entry maken in een zenderlijst, via de commandline, of met een kanaallijst editor.

De service reference voor de HDMI in poort is "8192:0:1:0:0:0:0:0:0:0:".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: recording HDMI In op VU+ DUO 4k #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2019 - 11:35

En de source moet niet HDCP encrypted zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: recording HDMI In op VU+ DUO 4k #4 ims

  • PLi® Core member
  • 13,608 posts

+210
Excellent

Posted 15 February 2019 - 14:17

Same as Yeti...


Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: recording HDMI In op VU+ DUO 4k #5 acinfo64

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 15 February 2019 - 15:11

Bedankt, de HDMI wordt dus gewoon als een zender behandeld! Is het ook zeker dat de DUO 4K alleen 720p aan kan?

 

Ik lees dit wel veel over de Ultimo 4K maar de DUO 4K is 2 jaar jonger en een andere chipset. Ik ben benieuwd of deze toevallig een HDMI Input upgrade naar 1080p heeft gekregen.



Re: recording HDMI In op VU+ DUO 4k #6 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 February 2019 - 15:47

Het vermoeden bestaat, maar we hebben de informatie niet om daar gefundeerde uitspraken over te doen, is dat het een softwarematige beperking is en geen hardwarematige beperking. Dit omdat op hoge kwaliteit HDMI-opnames kunnen maken gevoelig ligt bij bepaalde machtige partijen. Als dit klopt, dan ligt het in de rede dat de Duo 4K dezelfde beperking heeft.

Re: recording HDMI In op VU+ DUO 4k #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 26 September 2020 - 07:59

Dit onderwerp gaat verder in het Engelstalige deel aangezien de meeste antwoorden in het Engels waren. https://forums.openp...e-on-vu-duo-4k/


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users