Jump to content


Photo

HD51 multiboot probleem


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2019 - 21:37

Hello, Na de update van 11-02-2019 Multiboot 7.0, kon de tuner HD51 s' anderendaags niet meer opstarten. Hij bleef hangen op bootlogo 7.0. De andere boot 6.2 bleek helemaal onbereikbaar. De enige oplossing was manueel flashen via een usb-stick en pauzetoets. Nu bleek op jullie website geen werkend flashbestand meer aanwezig te zijn. Gelukkig had ik nog een oud werkend multiboot flashbestand. Het lijkt me echter wel nuttig mocht er op jullie website nog een werkend flashbestand aanwezig zijn. Dank bij voorbaat. Kijk eens naar mijn vorige posten, mijn voorstel was blijkbaar toch niet zo dwaas. Door het herflashen heb ik ook de boot 6.2 helemaal opnieuw moeten installeren. Hoogachtend.

Re: HD51 multiboot probleem #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:35

Ik heb deze post maar even van het Engelstalige naar het Nederlandstalige forum verplaatst.

 

Hoe bedoel je "er is geen werkend bestand aanwezig"? Ik zie ze toch keurig staan: https://openpli.org/...oad/mutant/HD51 ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #3 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 16 February 2019 - 09:11

Inderdaad, ik zie ze ook keurig staan.
Maar deze laten zich niet installeren via usb. Wat mij is opgevallen, is dat de HD51 directory veel kleiner is dan in het bestand dat ik nog bezat en er zitten ook andere bestanden in.

Re: HD51 multiboot probleem #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 16 February 2019 - 11:31

Er is een standaard image, en een multiboot image. De laatste is wat kleiner, en daar zitten andere files in. Dus kan het zijn dat je naar het verkeerde zit te kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #5 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 16 February 2019 - 19:24

Mijn systeem was multiboot, dus nam ik een multiboot flashbestand. Dat laat zich echter niet installeren via usb-stick. Ik kan alleen meedelen wat ik heb ondervonden. Ik denk dat de bestanden op jullie website alleen geschikt zijn voor online flashen via het menu. In mijn situatie kon het menu niet meer bereikt worden.

Re: HD51 multiboot probleem #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 16 February 2019 - 20:58

Ik weet niet wat je bedoelt met "via usb stick". Als je daarmee de traditionele methode bedoeld (uitpakken, stick er in, box aan, knopje indrukken), dan heb je het niet begrepen. 

 

Multiboot images zijn om in een multiboot slot weg te schrijven. Die kun je niet via een usb stick flashen, de bootloaders hebben die functie nelemaal niet. Alleen traditionele images kun je via de traditionele manier flashen (en daarmee raak je je multiboot images kwijt, want dat wist je flash).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #7 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2019 - 09:16

Hello, het lijkt mij dat we eindelijk ergens geraken, je geeft dus toe dat jullie flashbestanden tegenwoordig niet meer kunnen gebruikt worden via de traditionele usb-methode met knopje. Ik veronderstel dat vroeg of laat nog mensen in deze situatie zullen terechtkomen, daarom plaats een reddingsboei op jullie website. Of pas jullie software aan zodanig dat je voor de volledige opstart kan kiezen welke versie je gaat opstarten.
Dank bij voorbaat.

Re: HD51 multiboot probleem #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 February 2019 - 09:34

We hebben gewoon twee type images... een voor multiboot en een voor met reboot + usb. Wat is daar nu moeilijk Aan?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD51 multiboot probleem #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2019 - 12:05

Hello, het lijkt mij dat we eindelijk ergens geraken, je geeft dus toe dat jullie flashbestanden tegenwoordig niet meer kunnen gebruikt worden via de traditionele usb-methode met knopje.

 

Lezen is ook een kunst.

 

We hebben gewoon twee type images... een voor multiboot en een voor met reboot + usb. Wat is daar nu moeilijk Aan?

 

Dat leek me duidelijk, ja. Maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.

 

Andere images maken een enkele zip van een halve Gig, en proppen daar gewoon beide sets files in, of je ze nu nodig hebt of niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 February 2019 - 13:17

Yep... dat mogen andere images zelf weten. Bij ons ben je dus 2x sneller klaar met downloaden... en er staat duidelijk multiboot en usb bij..;)

Edited by littlesat, 17 February 2019 - 13:18.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD51 multiboot probleem #11 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2019 - 21:58

Het gaat er niet om of het moeilijk is of niet, maar om het feit dat wanneer uw tuner na een update blijft hangen zonder volledig op te starten, men te maken krijgt met een omslachtige procedure van volledige clean-install van alle boots. Wat is dan het nut van multiboot?

Re: HD51 multiboot probleem #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 February 2019 - 22:16

Sorry ik volg je nu ff totaal niet? Heb je een ‘fout’ image is er met het ‘hand je’ nog eea te doen... zo niet dan zal je opnieuw mogen flashen... allleen de kans dat zo’n incidentje gebeurt is relatief Klein.

Edited by littlesat, 17 February 2019 - 22:17.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD51 multiboot probleem #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2019 - 22:24

Ik heb nog nooit een box helemaal dood gezien na een update.

 

Hooguit dat Enigma niet doorstart, en dat is dan meestal omdat er OS updates met dependencies tussen zaten. Fatsoenlijk dependency managment van opkg is quasi afwezig, en als je via de commandline update is het daarom wachten op ellende.

 

Ik heb destijds voor de offline update in het menu helemaal uit zitten pluizen wat er in welke volgorde geupdate moet worden om dit in goede banen te leiden. Dat is er toch niet uitgesloopt, Littlesat, tijdens jou veranderingen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #14 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2019 - 22:35

Ik had inderdaad geluk, hij was niet helemaal dood, het heeft me wel meer dan een uur gekost om hem weer op zijn poten te krijgen. Dat belooft voor de toekomst.

Re: HD51 multiboot probleem #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2019 - 22:43

Zolang het OS opstart kun je met telnet inloggen, los van of Enigma crasht of niet. Als je een bootlogo ziet, is het OS al lang gestart. En zo lang je kunt inloggen, kun je iets fixen (als dan niet met hulp van mensen hier).

 

Je moet nogal moeite doen om linux echt op de knieen krijgen....


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #16 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2019 - 10:49

Dit laatste is latijn voor mij, kan misschien wel nuttig zijn om meer uitleg te krijgen.

Re: HD51 multiboot probleem #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 February 2019 - 11:57

Aannemende dat je een Windows gebruiker bent: zorg dat je PuTTY op je PC hebt staan, en dat je het IP adres van de box weet (menu, informatie, uw ontvanger), en als het nog een keer gebeurd even hier aan de bel trekken, en dan is er wel iemand die je er doorheen praat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD51 multiboot probleem #18 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2019 - 11:33

Bedankt voor jullie hulp, ik hoop dat mijn posts ergens een positief resultaat gaan hebben.

Re: HD51 multiboot probleem #19 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 30 April 2019 - 10:05

Een tip voor diegene die toch een andere image naast OpenPli wil draaien. Kopieer de image naar keuze (OpenATV) bvb naar de usb of hdd in zip vorm.

Normaal kun je via OpenPli geen multiboot aanmaken, om er een image ernaast te zetten.

De image die je op de USB hebt gezet (openatv-6.2-mutant51-2019xxxx_usb) hernoem dit naar  openpli-7.0-release-hd51-2019xxxx_multiboot.zip

Ga daarna naar Menu/Instellingen/Imige flashen kies voor USB en openpli-7.0-release-hd51-2019xxxx_multiboot.zip en kies nu waar je deze wilt hebben. normaal wordt dit optie 2. en klik OK, Nu wordt de image uitgepakt dit duurt even daarna wordt de image geïnstalleerd, zodra dit klaar is kun je in het afsluit menu onder Multiboot kiezen welke image je wil.

Alles gaat op de achtergrond, dus je box blijft gewoon werken.



Re: HD51 multiboot probleem #20 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 9 June 2019 - 16:46

Een tip voor diegene die toch een andere image naast OpenPli wil draaien. Kopieer de image naar keuze (OpenATV) bvb naar de usb of hdd in zip vorm.

Normaal kun je via OpenPli geen multiboot aanmaken, om er een image ernaast te zetten.

De image die je op de USB hebt gezet (openatv-6.2-mutant51-2019xxxx_usb) hernoem dit naar  openpli-7.0-release-hd51-2019xxxx_multiboot.zip

Ga daarna naar Menu/Instellingen/Imige flashen kies voor USB en openpli-7.0-release-hd51-2019xxxx_multiboot.zip en kies nu waar je deze wilt hebben. normaal wordt dit optie 2. en klik OK, Nu wordt de image uitgepakt dit duurt even daarna wordt de image geïnstalleerd, zodra dit klaar is kun je in het afsluit menu onder Multiboot kiezen welke image je wil.

Alles gaat op de achtergrond, dus je box blijft gewoon werken.

Loui, kun je de regel nog eens geven voor 7.1 rc? Hoe luidt deze exact als men openatv wil weglaten?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users