Jump to content


Photo

Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door?

Mutant

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 6 March 2019 - 00:48

Hallo,

Vanavond stopte de afstandsbediening van mijn ( door de importeur/ leverancier vervangen wegens vage klachten die opgelost zijn) HD 51 ermee... doet niets... 

Via Webif heb ik nog wel kunnen zappen maar zo hoort het niet natuurlijk...

 

Kan ik nu ook een oude VU+ afstandsbediening "kiezen" via de webif en dan natuurlijk via het menu op de box niet via de webif? Zoja welke optie moet ik dan kiezen?

Ik weet dat die VU AB ook een of ander omschakeltrucje kent maar weet niet meer hoe dat werkt...

 

Zonee ... wat is een goede vervanger voor de AB want las dat deze AB niet meer nieuw geleverd wordt?..

Bij voorbaat dank!

 

 



Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #2 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 6 March 2019 - 06:26

Ga naar menu, instellingen, systeem, expert instellingen, invoer apparaten, configureer het type afstandsbediening en dan van links naar rechts zappen tot je de goede tegen komt. Maar, bedenk ik ineens, bovenstaande werkt alleen met een werkende afstandsbediening, denk ik. En je box moet bij gebruiksinstellingen op geavanceerd of expert staan.

Edited by Youto, 6 March 2019 - 06:30.


Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 March 2019 - 21:00

Dus dat deel doe je even met webinterface en daarna werkt het hopelijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #4 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 8 March 2019 - 00:03

@Erik Dat was het plan idd... vanochtend de belachelijk weinige soldeerpunten even doorgesoldeerd en ... hij werkt weer en beter dan voorheen... zat dus waarschijnlijk een koude las oid in..

 

Ik ga toch eens expirimenteren met die oude VU AB zou leuk zijn om die werkend te krijgen want zelfde lay-out als de andere ontvanger die vrouwlief gebruikt... Wel met een tablet met de webif bij de hand.... :)



Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #5 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 24 March 2019 - 23:38

Nou so far no luck... dus de mutant blijft wat ie is .. een buitenbeentje.... Overigens blijft die AB af en toe weigeren... dus andere besteld...

 

Kan bij de invoerapparaten een VU+ ab kiezen maar geen response...



Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #6 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 25 March 2019 - 00:42

Misschien niet relevant ivm. hoe technisch men is maar als de desbetreffende AB gekozen wordt en de vraag verschijnt "zijn deze instellingen correct" dan moet je met de nieuwe AB, degene die je wilt gaan gebruiken deze vraag bevestigen, dus met die AB op ok drukken. Misschien is mijn opmerking overbodig maar als je dit toevallig niet weet gaat het niet lukken.

Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #7 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 27 March 2019 - 22:45

OK weet niet meer of ik dat exact zo heb gedaan denk dat ik het met het webif heb gedaan.... maar ga het op deze manier nog een keer proberen.. THX voor de tip! Wordt vervolgd...



Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #8 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 1 April 2019 - 10:45

Helaas het werkt niet bij de mutant... Hij wil alleen zijn eigen ab accepteren; die van de VU+ helaas niet...



Re: Mutant HD 51 Afstandsbediening is te vervangen door? #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 April 2019 - 08:35

Helaas het werkt niet bij de mutant... Hij wil alleen zijn eigen ab accepteren; die van de VU+ helaas niet...

Heb hier in feite hetzelfde, als ik de Mutant HD60 AB wil selecteer ipv de ''standaard'' instelling werk de AB hier ook niet, dat is vervelend want ik kan nu niet de knoppen delay uitschakelen op de diverse functies, hij is nu wat stroperig in de bediening. Hoop dat dit nog eens opgelost word net als nog wat andere bugs zoals het online kunnen flashen en het display aan te kunnen passen.

Dit laatste zou in pli 7.1 opgelost zijn, ik hoop de andere bugs ook. :mellow:


73's

PE1AQZ




Also tagged with one or more of these keywords: Mutant

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users