Jump to content


Photo

satelliet ontvangst


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Micky1

  • Senior Member
  • 77 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2019 - 13:52

Hallo , goede middag


ik heb een vraag over mijn satelliet ontvangst. Als ik naar kanalen zoeken ga en dan signaal zoeker valt mij vaker op dat de ontvangst wel heel goed is, bijna alle 4 satellieten op 96 en 96, maar de BER die getal begint soms bij 800000 naar beneden te tellen. Zo wat ik weet moet deze altijd op 0 staan. Het is ook niet altijd, maar wel vaker. Heb al alle coax vervangen, schotel opnieuw , LNB's op nieuw ingesteld , switch verwisselt. Het blijft hetzelfde.

Zou iemand weten wat het zou kunnen zijn???

 

 

Alvast bedankt



Re: satelliet ontvangst #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 11 March 2019 - 14:58

Wat voor ontvanger? Als het beeld verder niet onderbroken wordt, dan sluit niet uit dat het een eigenaardigheidje van je ontvanger i.p.v. een probleem in je installatie is.



Re: satelliet ontvangst #3 Micky1

  • Senior Member
  • 77 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2019 - 15:00

xsarius Revo 4K, zou mij ook sterk lijken als alle 4 LNB's stuk zijn


Edited by Micky1, 11 March 2019 - 15:01.


Re: satelliet ontvangst #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 March 2019 - 18:45

Die BER is altijd of nul of meteen een heel groot getal, dat klopt op zich. Vroeger hadden we volgens mij dat de 2log getoond werd, dat is een veel betere waarde.

 

Als de BER > 0 is, zie je dan ook artifacten in het beeld? De BER is nl. BER-na-FEC, dus elke bit error (= BER) die dan nog over blijft, geeft storing.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: satelliet ontvangst #5 Micky1

  • Senior Member
  • 77 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2019 - 23:22

Nee in principe heb ik geen storing, maar ik weet wel dat het nog nooit bij mij geweest is.Soms een paar blokjes, dat is dan heel zelden.Het mag niet dat BER eerst van bijvoorbeeld 800000 naar beneden telt, en dan op nul blijft. Kan ik hier ook een filmpje uploaden, dan zou je het zien

 

Bedankt voor jou reactie




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users