Springen naar inhoud


Foto

Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE .


  • Please log in to reply
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 megagert

  • Senior Member
  • 67 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 12 maart 2019 - 20:28

Zoals de titel al zegt ,valt mijn wifi verbinding telkens weg op de vu+solo se .

ik maak al geruime tijd gebruik van de een wifi stick met een chipset  RT5370 . 

Het heeft ook al die tijd gewerkt op openpli 6.2 tot het afgelopen weekend .

na een frisse installatie van openpli 7.0 is het probleem er nog steeds .

Ook heb ik al een nieuwe wifi stick geprobeerd . En ook al eens op een andere modem,niets helpt .

Via een vaste verbinding functioneert alles wel normaal .

wie heeft de oplossing ?

 

 



Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 12 maart 2019 - 20:33

Het is hier al veel vaker genoemd, maar een wireless bridge is veel stabieler en je hebt niks met drivers te doen.

 

https://wiki.openpli...Wireless_Bridge


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #3 megagert

  • Senior Member
  • 67 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 13 maart 2019 - 20:32

ja ok , met een vonets  wireless bridge lukt het wel .

maar dat neemt het probleem niet weg , waarom niet meer via de usb aansluiting ... ?



Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 14 maart 2019 - 13:09

Dat is lastig te zeggen, het kan een mix van zaken zijn, vermogen (mW) en de omgeving spelen zeker een rol.  Daarnaast hardware, veel goedkope NIC's handen alles zelf af (software matig), er zit behoorlijk wat verschil tussen bv. een Realtek en een Intel Pro. 

Ik heb wel eens gelezen dat een lange USB kabel er tussen, nogal eens het verschil kan maken...


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 14 maart 2019 - 18:53

 

Via een vaste verbinding functioneert alles wel normaal .

wie heeft de oplossing ?

Dan lijkt me dan duidelijk, er is dus maar 1 goede oplossing gebruik een ethernetkabel, een ontvanger via wifi is 3x niks, en als je een wireless bridge gebruikt dan is dat vragen om problemen, dat halveert je snelheid bij iedere hop.


73's

PE1AQZ


Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 14 maart 2019 - 19:06

Een wireless bridge is gewoon een externe adapter, die je met een ethernet kabel op de box aan sluit. Daarbij is geen sprake van hops.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 14 maart 2019 - 19:51

Precies, @Sagitarius ik denk dat je een extender bedoeld, een WB doet dat nl. niet (halveren).


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #8 megagert

  • Senior Member
  • 67 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 14 maart 2019 - 21:45

 

 

Via een vaste verbinding functioneert alles wel normaal .

wie heeft de oplossing ?

Dan lijkt me dan duidelijk, er is dus maar 1 goede oplossing gebruik een ethernetkabel, een ontvanger via wifi is 3x niks, en als je een wireless bridge gebruikt dan is dat vragen om problemen, dat halveert je snelheid bij iedere hop.

 

Gebruik al jaren een wifi stick ...nog nooit problemen mee gehad .

er werd ook al een tip gegeven dat het misschien aan een slechte voeding zou kunnen liggen . ( zal morgen eens een andere proberen )



Re: Wifi verbinding valt telkens weg op de vu+solo SE . #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 14 maart 2019 - 23:12

Precies, @Sagitarius ik denk dat je een extender bedoeld, een WB doet dat nl. niet (halveren).

Dat bedoelde ik ook eigenlijk, afgezien daarvan wifi op een ontvanger werkt in de praktijk slecht, omdat de ontvanger meestal in een meubel zit en de usb aansluiting aan de achterkant dat is voor de afstraling funest. Dat je nooit problemen hebt gehad zegt niets, ik heb voeger ook wel eens met een dronken kop op de fiets gezeten toen we de trein naar de kazerne gemist hadden toen ik in dienst zat (1967!!!!!), dat zou ik nu ook niet meer doen. :rolleyes:


Veranderd door Sagitarius, 14 maart 2019 - 23:12

73's

PE1AQZ



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers