←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Constant zwarte blokken in het scherm HD51.

Loui (PD1LOI)'s Photo Loui (PD1LOI) 16 Mar 2019

Ik heb regelmatig zwarte blokken of verschuiving in het beeld, hebben hier meer mensen last van? Het is op alle zenders van CDS, en ook op Ziggo.
Quote

bril's Photo bril 16 Mar 2019

Nee heb hier geen last van. Laatste Openpli 7.

Verstuurd vanaf mijn MI PAD 4 met Tapatalk
Quote

Sagitarius †'s Photo Sagitarius † 16 Mar 2019

Dat zal het vast niet zijn want bij Ziggo (dvb-c) heeft hij er ook last van.

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 16 Mar 2019

Hier ook geen probleem met Canal Digitaal, TV Vlaanderen of Ziggo... Dreambox 8000, Dreambox 525, VU+ Zero 4K
Quote

WTE's Photo WTE 17 Mar 2019

Ik heb regelmatig zwarte blokken of verschuiving in het beeld, hebben hier meer mensen last van? Het is op alle zenders van CDS, en ook op Ziggo.

 

Zwarte blokken of zijn het balken over de hele scherm zoals 4:3 in 16:9 en 21:9 in 16:9 formaten. Kan je volgende keer een screenshot via openwebif van maken?

 

Misschien doet je TV aspect ratio aanpassen zet dit op 16:9 dat zou volgens mij altijd goed moeten zijn.

Quote

Youto's Photo Youto 17 Mar 2019

Loui, wat jij hier aankaart gebeurd bij mij ook. Ik heb ook een HD51, maar ook een hd2400 en bij die gebeurd het ook. Al geruime tijd heb ik vierkante blokken van ongeveer 5 bij 5 centimeter. En wat ook regelmatig gebeurd is dat de onderste helft van het beeld blokvorming vertoond en naar links en/of rechts beweegt. Na een paar seconden is dit weer weg. Het zal waarschijnlijk toeval zijn maar nu ik er over nadenk gebeurd dit sinds ik pli7 heb geïnstalleerd. Ik zeg niet dat het hierdoor komt maar toevallig is het wel.
Quote

Loui (PD1LOI)'s Photo Loui (PD1LOI) 17 Mar 2019

 

Ik heb regelmatig zwarte blokken of verschuiving in het beeld, hebben hier meer mensen last van? Het is op alle zenders van CDS, en ook op Ziggo.

 

Zwarte blokken of zijn het balken over de hele scherm zoals 4:3 in 16:9 en 21:9 in 16:9 formaten. Kan je volgende keer een screenshot via openwebif van maken?

 

Misschien doet je TV aspect ratio aanpassen zet dit op 16:9 dat zou volgens mij altijd goed moeten zijn.

 

Nee dat is het niet, het lijkt of het beeld soms wil synchroniseren soms negatief zwart beeld en dan allemaal in kleine blokjes meestal de onderste helft van het beeld. Soms gaat het uren goed, maar het komt ook voor dat dit om de paar minuten gebeurd. Een hele lange tijd heb ik dit niet gehad maar sinds vorige week begon het gewoon spontaan.


Edited by Loui (PD1LOI), 17 March 2019 - 10:19.
Quote

littlesat's Photo littlesat 17 Mar 2019

Kan idd zijn dar je tv het doet en af en toe de aspect ratio omschakeld...
Quote

Sagitarius †'s Photo Sagitarius † 17 Mar 2019

 

Nee dat is het niet, het lijkt of het beeld soms wil synchroniseren soms negatief zwart beeld en dan allemaal in kleine blokjes meestal de onderste helft van het beeld. Soms gaat het uren goed, maar het komt ook voor dat dit om de paar minuten gebeurd. Een hele lange tijd heb ik dit niet gehad maar sinds vorige week begon het gewoon spontaan.

 

Zit er soms een zendamateur in je buurt die rfi ''inspraak'' bij je geeft. :lol:  :lol:


Edited by Sagitarius, 17 March 2019 - 11:03.
Quote

GvdP's Photo GvdP 17 Mar 2019

Dan heb die er een flinke eindtrap achter en/of de zaakjes niet op orde.
Beetje zendamateur veroorzaakt geen storing
Edited by GvdP, 17 March 2019 - 12:47.
Quote

Sagitarius †'s Photo Sagitarius † 17 Mar 2019

Dan heb die er een flinke eindtrap achter en/of de zaakjes niet op orde.
Beetje zendamateur veroorzaakt geen storing

Als je nu eens naar zijn call sign PD1LOI kijkt snap je misschien mijn opmerking die ik als mede gelicenseerd ''zendeling'' deed....... ;)

En een beetje zendamateur veroorzaakt juist wel storing, een teken dat je voldoende zend vermogen achter de hand hebt


Edited by Sagitarius, 17 March 2019 - 13:16.
Quote

GvdP's Photo GvdP 17 Mar 2019

Wat jij wil.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 17 Mar 2019

Als je nu eens naar zijn call sign PD1LOI kijkt snap je misschien mijn opmerking die ik als mede gelicenseerd ''zendeling'' deed....... ;)

 

En een beetje zendamateur veroorzaakt juist wel storing, een teken dat je voldoende zend vermogen achter de hand hebt

 

Lol, ik had vroegah een 27mc bak met dikke kachel uit de US  en 14m antenne in de tuin. Als ik de knop op de mic indrukte viel bij de buren de TV weg... :)

Quote

hro's Photo hro 17 Mar 2019

Probleem niet herkend op HD51.

 

Had wel een lijntje bovenin op sommige zenders, zoals BVN.

Contact gehad met Philips. Deze suggereerde de instelling externe ontvanger aan te passen.

 

HD51 stond op UHD, verzet naar 1080p en probleem weg.

 

Mogelijk ook voor anderen een tip/oplossing.

Quote

Frenske's Photo Frenske 17 Mar 2019

@Hro
Daar is een instelling voor Hans. Verberg de flikkerende lijn voor die zender. ;)
Quote

hro's Photo hro 17 Mar 2019

Waar te vinden Frenske?

 

Wizard met de vier pijlen staat goed.

Quote

littlesat's Photo littlesat 17 Mar 2019

Met mijn 27 mc bak vroeger had ik dat ook en al met 1/2 wat bij een buurman die er een antenne versterker tussen gezet had die overstuurd raakte... antenne versterker weg, wat hem verraste want het beeld was nog net zo goed... opgelost! Hij had gewoon iets onnodigs ertussen ;) het was zelfs zo dat hij zonder die versterker beter beeld op de duitsers has en de waloon kon ontvangen omdat gewoon Nederland 1 die hier op vhf Kanaal 5 zat de hele boel ook al overstuurde.
Edited by littlesat, 17 March 2019 - 15:22.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 17 Mar 2019

Ik had regelmatig Brazillianen en trukkers in de US aan de lijn. ;)

Quote

Frenske's Photo Frenske 17 Mar 2019

Waar te vinden Frenske?
 
Wizard met de vier pijlen staat goed.


- Open de zenderlijst.
- Ga op de gewenste zender staan en druk Menu.
- Zie foto.

Attached Files

Quote