Jump to content


Photo

Unicable II lnb’s (wideband) 4 satellieten op 1 triax schotel


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 jgboss

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2019 - 17:05

Is het mogelijk 4 wideband unicable II lnb’s te monteren in een triax 78 of 88 . Het zouden dan in ieder geval smalle lnb’s moeten zijn, maar welke ?

Re: Unicable II lnb’s (wideband) 4 satellieten op 1 triax schotel #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 1 April 2019 - 19:35

Wijdband en Unicable II zijn een contradictie in terminologie: Een LNB is ofwel de één, of de ander, maar beiden tegelijk kan niet.

 

De Inverto UDLU-32UL40-UNBOO-OPP is redelijk breed, het grootste nadeel van deze LNB. Ik heb er in mijn T55 eentje een kwartslag gedraaid gemonteerd en een kwartslag draaien zou met een Triax ook wel moeten kunnen. Het nadeel daarvan is dat je de satellites.xml handmatig moet aanpassen om horizontaal en verticaal te verwisselen.



Re: Unicable II lnb’s (wideband) 4 satellieten op 1 triax schotel #3 jgboss

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2019 - 17:57

Zuppelan, bedankt voor je reactie. Maar als ik het goed heb werkt Unicable 2 toch met wideband lnb’s ?

Re: Unicable II lnb’s (wideband) 4 satellieten op 1 triax schotel #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 2 April 2019 - 18:11

Het soort LNB dat je nodig hebt ligt aan je setup:

  • als je Unicable/JESS switches gebruikt, dan kun je afhankelijk van het type gewone quad/quattro LNB's (4 outputs) of wideband LNB's (2 outputs) aansluiten
  • als je geen swiches gebruikt, heb je programmable Unicable LNB's nodig (1 output), en eventueel een programmer als je leverancier dat niet voor je kan doen

Er is nog geen support in Enigma om een wideband LNB direct aan te sluiten op een FBC tuner complex (die daar wel voor ontworpen is, eigenlijk).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users