Springen naar inhoud


Foto

OpenPLI 7 probleem mounting


  • Please log in to reply
Er zijn 17 reacties in dit onderwerp

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 1 april 2019 - 23:08

Ik loop tegen het probleem aan dat boxen die voorzien zijn van OpenPLI 7, niet onderling te mounten zijn.

 

Settings zijn altijd gelijk gebleven bij OpenPLI 2.1, 3.0, 4.0, 6.0, 6.1 en 6.2.

 

Vanaf 7 werkt het niet meer. Ik heb de wiki erbij gepakt, exact gedaan wat daar staat. Dat werkt prima zolang er geen 7 op staat.

 

Een box die voorzien is van OpenPLI 6.2 of lager is wel te mounten vanaf een box met OpenPLI 7, maar andersom niet.

 

Wat moet er gedaan worden om dit weer te laten werken ?

 



Re: OpenPLI 7 probleem mounting #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 1 april 2019 - 23:24

Hier geen issue met diverse 7 boxen... misschien eens 7 proberen zonder autorestore? Had je al vorige versies aangepast? De samba heeft een upgrade bij 7 en daarbij is de structuur van de configs anders... daar moet het bijna wel in zitten

Veranderd door littlesat, 1 april 2019 - 23:26

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 2 april 2019 - 00:11

Hebben we het over CIFS? Of over NFS? Indien CIFS:

 

Er is functionleel niks verandert in de samba config, maar inderdaad is de structuur van de files anders. Als je handmatig een backup terug zet, dan help je die structuur om zeep. De restore in Enigma converteert tijdens de restore.

 

En Samba 4 heeft een werkende klok nodig. Als de box bij het opstarten niet snel genoeg een klok heeft (of die helemaal niet krijgt), dan start samba niet, er werkt er niks. Als je dat probleem hebt, de systemtime plugin installeren en kiezen voor ntp ipv transponder time.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #4 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 2 april 2019 - 07:46

Hier met cifs geen problemen tussen een vu uno 4k,xtrend7000 en mutant1100
Allen met 7.0

Veranderd door GvdP, 2 april 2019 - 07:46


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 2 april 2019 - 18:08

N.a.v. jullie antwoorden heb ik de mounts eerst verwijdert.

Via de box zelf lukt dat niet. Vervolgens middels ftp uit /etc/enigma2 de .cache files verwijdert, box herstart, mounts opnieuw aangemaakt (cifs) en nu werkt het weer.

 

Bedankt voor het meedenken :)



Re: OpenPLI 7 probleem mounting #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 2 april 2019 - 18:12

Via de box zelf lukt dat niet.

 

Leg dat eens uit? Wat doe je precies? En wat gebeurt er dan wel of niet? Want als dat een bug is, moet dat gefixt worden lijkt me.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 2 april 2019 - 18:28

Mount verwijderen via het menu, maar dan blijft het tot in de eeuwigheid hangen (ik ben wat anders gaan doen en na een uur hing het nog steeds).

 

Wat opvalt is dat als ik nu de nieuwe mount verwijder, dat wel goed gaat. maar als je dus een mount wilt verwijderen die met autorestore is terug gezet (en die dus niet werkt in PLI 7), dan krijg je hem niet weg.



Re: OpenPLI 7 probleem mounting #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 2 april 2019 - 20:13

Waar in het menu? In de mount manager, onder netwerk?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 3 april 2019 - 08:10

Wat Dimmy zegt over het niet kunnen verwijderen van een mount gebeurd mij ook soms. Als je bij mountpoints beheer klikt op de mount die verwijderd moet worden dan komt het soms voor dat de spinner gaat draaien en blijkbaar loopt er dan iets vast want zoals Dimmy al zei er gebeurd verder niets, alleen dat de spinner blijft draaien. Andere knoppen op de AB. werken ook niet meer. Ik haal dan even de stekker uit het stopcontact en nadat de box weer is opgestart lukt het wel. Het valt mij op dat dit altijd gebeurd wanneer ik al een poosje met het mounten in de weer ben, dus wanneer ik in het mount proces bezig ben. Mvg, youto.

Re: OpenPLI 7 probleem mounting #10 carlo666

  • Senior Member
  • 361 berichten

+5
Neutral

Geplaatst op 3 april 2019 - 09:05

Bovenstaande is me ook al eens opgevallen. Ik heb dat destijds op kunnen lossen door eerst de mount op gedeactiveerd te zetten, Daarna lukte verwijderen wel. Eigenlijk deactiveer ik nu altijd eerst de mount, niet wetende of dat nog nodig is.



Re: OpenPLI 7 probleem mounting #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 april 2019 - 13:17

Dat suggereert wellicht dat de mount op dat moment bezig is, een actieve mount kun je niet zomaar weg halen (logisch eigenlijk, als er applicaties van gebruik maken).

 

Misschien moet "verwijderen" maar een "deactiveer + verwijder na herstart" worden, dat lijkt me veiliger dan geforceerd een mount verbreken met allerlei data loss als mogelijk gevolg...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #12 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 3 april 2019 - 14:15

Carlo, jou oplossing klinkt aannemelijk en zal ik als het weer eens voorkomt zeker op deze manier afhandelen. Wanwizard, misschien is het een idee om links van het scherm waar altijd de uitleg staat van wat er rechts actief is. Zoiets als; let op, voordat u gaat unmounten zorg er eerst voor dat wanneer deze op actief staat dat u deze eerst op niet actief zet. Of iets van gelijke strekking. Voor mij persoonlijk zou dat zeker geholpen hebben. Dit is maar een ideetje natuurlijk, want natuurlijk ben je zelf geheel vrij op het op de manier te doen wat jezelf het beste lijkt.

Re: OpenPLI 7 probleem mounting #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 april 2019 - 14:21

Ik kan (code) lezen en begrijpen, maar aanpassen is een ander paar mouwen, dus dat laat ik maar even over aan zij die meer verstand van zaken hebben (en hopelijk mee lezen ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 3 april 2019 - 16:47

@Youto

Dat vermeldde ik hier al. ;)

Als je eerst de box herstart kan je daarna alle mounts wél verwijderen. Zolang mounts ‘actief‘ zijn gaat dat inderdaad niet.
Dit is bekend maar blijkbaar niet opgelost.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 3 april 2019 - 18:27

Ben er een beetje ingedoken.

 

Probleem lijkt te zijn dat die optie het commando "umount -fl <mount>" uitvoert, en dat wil nogal eens hangen, zeker als het de busybox versie is in plaats van de linux versie.

 

Wat misschien niet slecht is, is checken of het een NFS mount is, en zo ja, een restart te doen van nfs-common voor een umount te doen. Daarmee is de connectie weg, en moet de unmount gewoon lukken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 7 probleem mounting #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 3 april 2019 - 23:32

Waar in het menu? In de mount manager, onder netwerk?

 

mountpoints beheer



Re: OpenPLI 7 probleem mounting #17 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 3 april 2019 - 23:48

@Frenske, daar kwam ik later ook achter. Toen ik verder ging kijken. Maar toen had ik dit comment al gepost.

Re: OpenPLI 7 probleem mounting #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 4 april 2019 - 10:23

@Frenske, daar kwam ik later ook achter. Toen ik verder ging kijken. Maar toen had ik dit comment al gepost.


Geen probleem hoor. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers