Jump to content


Photo

Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 April 2019 - 08:20

Ik heb sinds vanmorgen geen Ziggo signaal meer, maar wel epg info. Gisteren heb ik nog normaal alles kunnen ontvangen, maar toen ik vanmorgen de ontvanger aanzette was er een melding in beeld "Afstemmen mislukt".

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het gaat hier om de HD51 met OpenPli 7.0 erop.

Attached Files



Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 April 2019 - 08:24

Ik heb sinds vanmorgen geen Ziggo signaal meer, maar wel epg info. Gisteren heb ik nog normaal alles kunnen ontvangen, maar toen ik vanmorgen de ontvanger aanzette was er een melding in beeld "Afstemmen mislukt".

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het gaat hier om de HD51 met OpenPli 7.0 erop.

Als ik het onderwerp van het screenshot lees verklaart dit een hoop. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 April 2019 - 08:33

 

Ik heb sinds vanmorgen geen Ziggo signaal meer, maar wel epg info. Gisteren heb ik nog normaal alles kunnen ontvangen, maar toen ik vanmorgen de ontvanger aanzette was er een melding in beeld "Afstemmen mislukt".

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het gaat hier om de HD51 met OpenPli 7.0 erop.

Als ik het onderwerp van het screenshot lees verklaart dit een hoop. :lol:

 

vertel!! Ik heb gewoon een ziggo kaart hoor? Er was geen storing bekend hier in de buurt.


Edited by Loui (PD1LOI), 2 April 2019 - 08:36.


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 April 2019 - 08:40

 

 

Ik heb sinds vanmorgen geen Ziggo signaal meer, maar wel epg info. Gisteren heb ik nog normaal alles kunnen ontvangen, maar toen ik vanmorgen de ontvanger aanzette was er een melding in beeld "Afstemmen mislukt".

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het gaat hier om de HD51 met OpenPli 7.0 erop.

Als ik het onderwerp van het screenshot lees verklaart dit een hoop. :lol:

 

vertel!! Ik heb gewoon een ziggo kaart hoor? Er was geen storing bekend hier in de buurt.

 

Loui kijk eens even naar je geplaatste screenshot tekst, was een grapje hoor. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 2 April 2019 - 08:41

EPG waarschijnlijk uit de cache. Ziggo wijzigd regelmatig de frequenties na het afschakelen van de analoge kanalen. Ik zou zeggen even een nieuwe kabelscan doen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #6 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 2 April 2019 - 08:48

EPG waarschijnlijk uit de cache. Ziggo wijzigd regelmatig de frequenties na het afschakelen van de analoge kanalen. Ik zou zeggen even een nieuwe kabelscan doen.

Ziggo heeft in bepaalde gebieden, waar analoog is afgeschakeld, vannacht de TV-kanalen verplaatst. Zo ook bij mij (omgeving Den Haag). Doe eens een nieuwe kabelscan.

 



Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 2 April 2019 - 08:56

Het inscannen van kanalen is bij mij het eerste wat in me opkomt als ik de melding 'afstemmen mislukt' in beeld krijgt, het heeft niets met coderingen te maken maar alles met het (antenne)signaal vanaf de provider.

 

Overigens gaat dat van de week ook hier gebeuren, hier wordt het analoge signaal ook van de kabel gehaald dus zal ik morgen wel een soortgelijke ervaring krijgen :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 April 2019 - 09:30

Dan woon jij kennelijk in Gelderland ;)

 

Half april gaat in de een deel van Gelderland het analoge televisie-signaal voorgoed uit de lucht. Vooralsnog alleen in de regio Wageningen-Ede, Apeldoorn en ook Winterswijk. De rest van Gelderland volgt later dit jaar. Abonnees in betroffen plaatsen kunnen via de website van Ziggo één gratis extra digitale decoder aanvragen, waarmee een groot digitaal ongecodeerd basisaanbod is te bekijken.

 

Ziggo maakt intussen vorderingen met het uitzetten van analoge televisie. Met name in de Randstad is in veel grote plaatsen dit signaal al verdwenen of gebeurt dit in maart. Ziggo gaat de vrijkomende bandbreedte vooralsnog niet voor zenderuitbreiding inzetten. Nieuwe zenders zijn bij Ziggo de laatste jaren amper meer verschenen. Wel worden na digitalisering diverse van de huidige digitale zenders naar frequenties verplaatst die minder storingsgevoelig zijn. In de toekomst is veel van de vrijkomende bandbreedte nodig voor het snellere Docsis 3.1 internet.

 

Ik heb zelf al een digitale ontvanger gratis van Ziggo gekregen, ondanks dat hier het analoge signaal nog niet afgeschakeld is.


Edited by Sagitarius, 2 April 2019 - 09:32.

73's

PE1AQZ


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #9 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 April 2019 - 09:50

Dan woon jij kennelijk in Gelderland ;)

 

Half april gaat in de een deel van Gelderland het analoge televisie-signaal voorgoed uit de lucht. Vooralsnog alleen in de regio Wageningen-Ede, Apeldoorn en ook Winterswijk. De rest van Gelderland volgt later dit jaar. Abonnees in betroffen plaatsen kunnen via de website van Ziggo één gratis extra digitale decoder aanvragen, waarmee een groot digitaal ongecodeerd basisaanbod is te bekijken.

 

Ziggo maakt intussen vorderingen met het uitzetten van analoge televisie. Met name in de Randstad is in veel grote plaatsen dit signaal al verdwenen of gebeurt dit in maart. Ziggo gaat de vrijkomende bandbreedte vooralsnog niet voor zenderuitbreiding inzetten. Nieuwe zenders zijn bij Ziggo de laatste jaren amper meer verschenen. Wel worden na digitalisering diverse van de huidige digitale zenders naar frequenties verplaatst die minder storingsgevoelig zijn. In de toekomst is veel van de vrijkomende bandbreedte nodig voor het snellere Docsis 3.1 internet.

 

Ik heb zelf al een digitale ontvanger gratis van Ziggo gekregen, ondanks dat hier het analoge signaal nog niet afgeschakeld is.

Ik woon in Almere, daar is eind vorig jaar het analoge signaal al van de kabel gehaald dus dat is het niet.



Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #10 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 2 April 2019 - 10:12

Hallo Loui,

 

Vorige week bij mij onderhoud gepleegd aan de kabel.

Ik had toen wel de free to air kanalen, maar geen kanalen van het aanvullend pakket (ook afstemmen mislukt)

Heb toen een kabelscan gedaan, geen resultaat,  heb toen mijn ziggo kaart opnieuw geactiveerd + opnieuw een kabelscan en had toen weer beeld, dit na 15 minuten.

Erg vreemd, maar ja, alles doet het weer.



Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #11 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 April 2019 - 11:01

Hallo Loui,

 

Vorige week bij mij onderhoud gepleegd aan de kabel.

Ik had toen wel de free to air kanalen, maar geen kanalen van het aanvullend pakket (ook afstemmen mislukt)

Heb toen een kabelscan gedaan, geen resultaat,  heb toen mijn ziggo kaart opnieuw geactiveerd + opnieuw een kabelscan en had toen weer beeld, dit na 15 minuten.

Erg vreemd, maar ja, alles doet het weer.

Hier werkt alles ook weer, blijkbaar hier in de buurt bezig, Op de site van ziggo stond geen storing vermeld. Probleem opgelost.



Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 2 April 2019 - 11:56

Het inscannen van kanalen is bij mij het eerste wat in me opkomt als ik de melding 'afstemmen mislukt' in beeld krijgt, het heeft niets met coderingen te maken maar alles met het (antenne)signaal vanaf de provider.

 

Overigens gaat dat van de week ook hier gebeuren, hier wordt het analoge signaal ook van de kabel gehaald dus zal ik morgen wel een soortgelijke ervaring krijgen :)

Hier gaat het 16 april eraf (Duiven) volgens de mail wie ik heb gekregen in maart.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 2 April 2019 - 15:45

 

Het inscannen van kanalen is bij mij het eerste wat in me opkomt als ik de melding 'afstemmen mislukt' in beeld krijgt, het heeft niets met coderingen te maken maar alles met het (antenne)signaal vanaf de provider.

 

Overigens gaat dat van de week ook hier gebeuren, hier wordt het analoge signaal ook van de kabel gehaald dus zal ik morgen wel een soortgelijke ervaring krijgen :)

Hier gaat het 16 april eraf (Duiven) volgens de mail wie ik heb gekregen in maart.

 

Ik zit in hetzelfde gebied. (voormalig Zevenaar)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #14 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 April 2019 - 17:46

Het inscannen van kanalen is bij mij het eerste wat in me opkomt als ik de melding 'afstemmen mislukt' in beeld krijgt, het heeft niets met coderingen te maken maar alles met het (antenne)signaal vanaf de provider.

Overigens gaat dat van de week ook hier gebeuren, hier wordt het analoge signaal ook van de kabel gehaald dus zal ik morgen wel een soortgelijke ervaring krijgen :)

Als het goed is niet,ze zijn hier in de wijk vlakbij bezig met renovatie van de bestrating. De kast van Ziggo is een meter naar achteren geplaatst vandaar geen beeld denk ik. Eind vorig jaar toen het analoge signaal verdween heb ik hier geen last van gehad.

Edited by Loui (PD1LOI), 2 April 2019 - 17:46.


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 April 2019 - 18:02

Er zijn wel degelijk werkzaamheden in Zuid en Noord Holland. Iedereen heeft daar netjes een melding over gehad: 1 en 2 april.

Wat opvalt is dat er nu geen 1 zender meer op een hoge frequentie zit. Goed nieuwe dus voor diegenen die last hadden van 4G.


Edited by Dimmie, 2 April 2019 - 18:03.


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 April 2019 - 18:21

Er zijn wel degelijk werkzaamheden in Zuid en Noord Holland. Iedereen heeft daar netjes een melding over gehad: 1 en 2 april.

Wat opvalt is dat er nu geen 1 zender meer op een hoge frequentie zit. Goed nieuwe dus voor diegenen die last hadden van 4G.

Maar die zullen ze vast wel weer in gebruik gaan nemen, ze moeten toch al woekeren met de bandbreedte, ze gaan ook de frequenties tot 1250 Mhz gebruiken (uitbteiding van de DVB-C band) als je een beetje pech hebt moet je nieuwe splitters en aansluitdozen kopen de meeste gaan maar tot 1000mhz.


Edited by Sagitarius, 2 April 2019 - 18:22.

73's

PE1AQZ


Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #17 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 April 2019 - 18:56

Er zijn wel degelijk werkzaamheden in Zuid en Noord Holland. Iedereen heeft daar netjes een melding over gehad: 1 en 2 april.

Wat opvalt is dat er nu geen 1 zender meer op een hoge frequentie zit. Goed nieuwe dus voor diegenen die last hadden van 4G.

Dimmie,. Almere valt onder Flevoland,en daar waren ze vorig jaar al met afsluiten. Daar heb ik geen hinder van ondervonden, behalve dat de radio van de een op andere dag stil was hi.



Re: Geen beeld bij ziggo (Afstemmen mislukt), maar wel EPG informatie #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 April 2019 - 19:33

Ik heb het niet over het analoge signaal. Dat was er al af. Ik heb het over werkzaamheden op 1 en 2 april.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users