Jump to content


Photo

Archer T4U v3 driver hulp


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Skalion

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2019 - 22:40

Heren, ik heb hulp nodig om een usb wifi dongle werkend te krijgen. Heb de dongle gekocht na lezen van succesvol werkend versies op deze forum.

Ik weet,globale advies is koop een wifi bridge. Wil het liefst een minimalistisch oplossing.

Nu komt het vraag waarom werkt het niet: versie 3 heeft nog geen officiele drivers voor linux.

Lsusb gaf 2357:0115
Driver RTL8812BU

Heb dit al via plugin overzicht geïnstalleerd, maar helaas heeft het geen resultaat geleverd. Ook tevens 8812eu.

Op de forum van tplink heeft iemand het werkend:
https://github.com/jeremyb31/rtl8822bu
Edit the /os_dep/linux/usb_intf.c file and add in your usb device id in the " CONFIG_RTL8822B" section

https://github.com/E...97f4cdf8bf8ddb8

Ik ben zelf een programmeur voor de win wereldje, een virtual met ubuntu is ook geen probleem. De github van openpli heb ik ook binnen gehaald, maar elke keer als ik voor vu duo2 wil builden krijg ik errors mbt bitmake. Dit nog voor dat ik de benodigde drivers + wijzigen heb uitgevoerd.

Wie zou een ipk of image kunnen maken zodat ik me usb dongle werkend kan krijgen. Het gaat om vu duo2 en de laatste versie van openpli.

Edited by Skalion, 2 April 2019 - 22:45.


Re: Archer T4U v3 driver hulp #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 April 2019 - 23:43

Er is geen RTL8812BU driver beschikbaar voor de vuduo2, dat had je al gevonden.