Springen naar inhoud


Foto

Oscam vraagje


  • Please log in to reply
Er zijn 14 reacties in dit onderwerp

#1 mdierick

  • Member
  • 12 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 10 april 2019 - 19:04

Ik gebruik een CD en een TV Vlaanderen kaart in de kaartlezers van mijn VU+ Duo, nu heb ik er een viacces Smit CI module bijgestoken en nu krijg ik steeds de melding dat de zenders van CD en TV Vl niet ondersteunt worden. Ik gebruik Oscam en heb in de config enkel de 2 readers staan. Wat moet ik nog extra toevoegen om niet meer in conflict te komen met de viacces module?


VU+4k se ; VU+ Duo4k se ;  VU+ Solo se ; Archsat Multi (4 lnb) ; Big Bisat (6 lnb)


Re: Oscam vraagje #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 10 april 2019 - 19:10

Die meldingen in het CI menu uitzetten. Of via de CI assignment plugin handmatig een zender mapping maken. Meer opties zijn er niet, de CI module heeft geen benul van simulcrypt en andere aanwezig cams.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam vraagje #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 10 april 2019 - 19:17

Miss hien begrijp ik je niet goed, maar het is OScam of de CI module, dus hier de reader deactiveren in OSCam lower of upper card (al naar gelang waar de CI module in zit) uitzetten.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam vraagje #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 10 april 2019 - 19:35

Gewoon in oscam.dvbapi de regel:
I: 0500

toevoegen en OScam herstarten

Dit blokkeert alle Viaccess providers. Wil je uitsluitend CDS of TV Vlaanderen blokkeren dan wordt het:

I: 0500, providercode.. (Weet ze niet uit mijn hoofd, iets met 051900 geloof ik)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam vraagje #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 10 april 2019 - 20:09

Miss hien begrijp ik je niet goed, maar het is OScam of de CI module, dus hier de reader deactiveren in OSCam lower of upper card (al naar gelang waar de CI module in zit) uitzetten.

 

Nee hoor, je kunt prima beide gebruiken. Ik heb hier ook zowel een CD/TVV kaart als een CD module.

 

Het probleem is dat de CI module voor alle M7 zenders waar Viaccess op zit deze proberen te decoderen, en als dat niet lukt, dan krijg je die foutmelding. De softcam zit pas daarna in de ketting, die ziet dat de boel nog gecodeerd is, ziet Nagra, en zal de zaak dan langs de Nagra smartcard halen. En dan heb je alsnog beeld.

 

Alleen, de CI module kan dat niet ruiken, die weet alleen maar dat hij "Viaccess met CAID 0x500" doet, en een zender waarvoor je geen Viaccces abonnement hebt geeft een "kan niet decoderen" melding.

 

Zo werkt het systeem nu eenmaal, CI modules zijn duidelijjk ontworpen voor toestellen waar maar 1 module in zit, en waar die module de enige CAM is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam vraagje #6 mdierick

  • Member
  • 12 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 10 april 2019 - 21:06

De meldingen in het CI menu uitzetten lost idd het probleem op, het duurt soms wel iets langer ( 1-2 sec) en dan heb je beeld.

Thanks voor de oplossing.


VU+4k se ; VU+ Duo4k se ;  VU+ Solo se ; Archsat Multi (4 lnb) ; Big Bisat (6 lnb)


Re: Oscam vraagje #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 10 april 2019 - 21:19

Ja, dat klopt omdat alles met CAID 0x0500 de CI module in gaat, en het even duurt voordat Enigma het resultaat terug krijgt, en het kan doorsturen naar de volgende stap, de softcam.

 

Dan kun je voorkomen door de CI assignment plugin te installeren, en daarin voor de module elke zender te definieren waarvoor je een abonnement hebt op de CI module. Enigma zal dan andere zenders niet naar de CI sturen, maar direct naar de softcam.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam vraagje #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 11 april 2019 - 06:17

Miss hien begrijp ik je niet goed, maar het is OScam of de CI module, dus hier de reader deactiveren in OSCam lower of upper card (al naar gelang waar de CI module in zit) uitzetten.

Zo makkelijk gaat het niet, er komen gewoon CAID's voorbij waarop de CI reageert, de stream gaat namelijk ook gewoon door de CI, dat zet je niet eenvoudig uit door een reader te deactiveren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam vraagje #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 11 april 2019 - 06:18

Gewoon in oscam.dvbapi de regel:
I: 0500

toevoegen en OScam herstarten

Dit blokkeert alle Viaccess providers. Wil je uitsluitend CDS of TV Vlaanderen blokkeren dan wordt het:

I: 0500, providercode.. (Weet ze niet uit mijn hoofd, iets met 051900 geloof ik)

Het is andersom, hij heeft er geen last van dat de meldingen uit Oscam komen maar uit de CI, daar helpt geen enkele regel in de dvbapi tegen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam vraagje #10 mdierick

  • Member
  • 12 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 11 april 2019 - 06:25

Ga deze avond de CI assignment plugin eens installeren en hiervan de mogelijkheden eens uitproberen. Door de meldingen in het CI menu uit te zetten is het reeds heel wat beter geworden, we proberen het gewoon en zien wel.


VU+4k se ; VU+ Duo4k se ;  VU+ Solo se ; Archsat Multi (4 lnb) ; Big Bisat (6 lnb)


Re: Oscam vraagje #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 11 april 2019 - 06:27

Miss hien begrijp ik je niet goed, maar het is OScam of de CI module, dus hier de reader deactiveren in OSCam lower of upper card (al naar gelang waar de CI module in zit) uitzetten.

Zo makkelijk gaat het niet, er komen gewoon CAID's voorbij waarop de CI reageert, de stream gaat namelijk ook gewoon door de CI, dat zet je niet eenvoudig uit door een reader te deactiveren.
  

Miss hien begrijp ik je niet goed, maar het is OScam of de CI module, dus hier de reader deactiveren in OSCam lower of upper card (al naar gelang waar de CI module in zit) uitzetten.

 
Nee hoor, je kunt prima beide gebruiken. Ik heb hier ook zowel een CD/TVV kaart als een CD module.
 
Het probleem is dat de CI module voor alle M7 zenders waar Viaccess op zit deze proberen te decoderen, en als dat niet lukt, dan krijg je die foutmelding. De softcam zit pas daarna in de ketting, die ziet dat de boel nog gecodeerd is, ziet Nagra, en zal de zaak dan langs de Nagra smartcard halen. En dan heb je alsnog beeld.
 
Alleen, de CI module kan dat niet ruiken, die weet alleen maar dat hij "Viaccess met CAID 0x500" doet, en een zender waarvoor je geen Viaccces abonnement hebt geeft een "kan niet decoderen" melding.
 
Zo werkt het systeem nu eenmaal, CI modules zijn duidelijjk ontworpen voor toestellen waar maar 1 module in zit, en waar die module de enige CAM is.

Aha zit dat zo! Weer wat geleerd gents ;) +1

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam vraagje #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 11 april 2019 - 08:31

Ik wist dat ook niet, iets voor de Wiki?


73's

PE1AQZ


Re: Oscam vraagje #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 11 april 2019 - 09:07

Ik wist dat ook niet, iets voor de Wiki?

40H3X zal dat vermoedelijk al in concept hebben opgemaakt t.b.v. de WIKI. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Oscam vraagje #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 11 april 2019 - 15:06

Jullie beide kunnen gedachten lezen, bij gelegenheid maak ik daar graag eens gebruik van ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam vraagje #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 11 april 2019 - 16:23

https://wiki.openpli...m_work_together

 

Ik hoop dat dit de lading dekt ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers