Jump to content


Photo

Tuner instellingen


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 superrick

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2019 - 05:58

Hallo, ik heb een probleem met de tuner instellingen.
Ik heb een Giga Blue UHD 4K, deze heeft 2 tuner ingangen. Bij deze werkt alles prima, beide ingestellt op a/B met die 19,2 en 23,5. Daar zijn geen problemen.
Probleem zijn de volgende tuners ( c,d,e,f etc) deze staan allemaal als kopie van A of B, probleem is dat als de box tuner C of zo pakt, hier geen signaal is ( is ja zover als ik weet ja ook alleen iets virtueels, ben ja ook geen vakman) Ik krijg het niet voor elkaar de box te zeggen dat hij c/D etc niet gebruiken moet, iemand een idee?.


Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Attached Files



Re: Tuner instellingen #2 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 April 2019 - 11:25

tuners C-H zijn intern doorgelust van A en B, en kunnen dus enkel die zenders ontvangen die in hetzelfde "kwadrant" zitten van tuner A of B.

stel tuner A staat ingesteld op 19.2E en tuner B op 23.5E, dan kunnen de tuners C-H enkel een kwart van de transponders ontvangen van 19.2E en 23.5E. Als je een zender kiest die buiten een van deze kwadranten valt, dan zal het beeld inderdaad zwart blijven.

ps - er zijn 4 kwadranten via de combinatie V/H en Low/High band.

je kan die interne virtuele tuners ook niet uitschakelen, en ik zie trouwens niet in waarom dit zou nodig zijn.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #3 superrick

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2019 - 11:31

Ok dank je. Voor mij als leek is het een beetje abracadabra maar goed.
Mijn probleem is dat als ik bijv een opname start op nop1( 23,5). Dan een programma kijk op de 19,2 en daarna weer naar een 23,5 zender zap hij omschakelt naar tuner c. Laat dan zien dat hij A en C in gebruik heeft. Met B doet hij niks.
C geeft op dat moment zwart beeld.

Re: Tuner instellingen #4 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 April 2019 - 11:38

da's normaal ! tuner A heeft een "kwadrant" van 23.5 geselekteerd, en alle transponders binnen dit kwadrant zullen nu via de intern doorgeluste tuners aangesproken worden.

Op die manier blijft tuner B vrij voor als ge een transponder van een ander kwadrant nodig hebt (op 23.5 of op 19.2E).

 

ow - stop - lees ik daar dat ge een zwart beeld hebt met tuner C ? dat zou niet mogen ....... selekteer eens een FTA kanaal om zeker te zijn dat het geen problem is met de codering van dit kanaal ?


Edited by jeanclaude, 11 April 2019 - 11:40.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 April 2019 - 11:49

Als hij tuner C pakt en er is geen signaal, dan klopt je configuratie niet. Geen codering is wat anders dan geen signaal. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tuner instellingen #6 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 April 2019 - 11:56

je kan de intern doorgeluste tuners niet zelf configureren in de tuner setup, enkel A en B.

is dus een FBC tuner.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #7 superrick

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2019 - 12:04

Ok. En dat betekent? Moet ik iets aanpassen?

Re: Tuner instellingen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 April 2019 - 12:12

je kan de intern doorgeluste tuners niet zelf configureren in de tuner setup, enkel A en B.

is dus een FBC tuner.

 

Ja hoor, dat kan wel, dat moet ook wel als je er een Unicable infrastructuur achter hebt hangen. ;) Voor een legacy setup, naar standaard LNB's, moeten C-H op "FBC Automatic" staan.

 

@superrick.

 

Als je dit weer eens hebt, even laten weten op welke zender A en B staan, en waar C op staat (en je geen beeld hebt).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tuner instellingen #9 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 April 2019 - 12:13

het kan een hardware problem zijn met het intern doorlussen, dat zou ik als eerste eens nakijken. Je hebt op 19.2E veel FTA kanalen (duitsers, buitenlanders). Zet tuner A op zo'n kanaal en start een opname. Zap nu naar andere kanalen en start een opname elke keer dat ge een beeld hebt en dat er een nieuwe tuner aangesproken wordt. Uiteindelijk moeten alle tuners aangesproken worden (A, B, en C tot H). Je hebt dan 7 lopende opnames (die allemaal moeten slagen) en beeld via de 8e tuner. Op die manier weet je toch al dat de tuners correct werken.

denk eraan dat je met A en B slechts de helft van de transponders van 19.2 kunt openen dus na A en B zullen er zenders grijs worden in de kanalenlijst - die sla je dus over. En je krijgt alleen beeld met de FTA kanalen.

de volgende stap is dan nagaan hoe je je zenders decodeert : via softcam of met CI.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #10 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 April 2019 - 12:14

 

je kan de intern doorgeluste tuners niet zelf configureren in de tuner setup, enkel A en B.

is dus een FBC tuner.

 

Ja hoor, dat kan wel, dat moet ook wel als je er een Unicable infrastructuur achter hebt hangen. ;) Voor een legacy setup, naar standaard LNB's, moeten C-H op "FBC Automatic" staan.

 

TS weet waarschijnlijk niet eens wat een FBC tuner is, zal dus wel een "gewone" installatie zijn, geen unicable .....


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 April 2019 - 12:38

Daar ben ik redelijk zeker van (niet van de kennis van de TS, maar van zijn setup ;)). Het was meer een reactie naar u toe. :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tuner instellingen #12 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 April 2019 - 13:09

Daar ben ik redelijk zeker van (niet van de kennis van de TS, maar van zijn setup ;)). Het was meer een reactie naar u toe. :)

heb thuis ook een Giga Blue UHD 4K met FBC tuner, dacht niet dat ik iets aan de tuner setup van de interne tuners C-H kon aanpassen maar bon zit nu op het werk en kan het dus niet controleren.

in elk geval, de test die ik TS gegeven heb moet altijd werken, unicable of niet.

.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #13 superrick

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2019 - 16:25

Dank voor de hulp. Bij de instellingen stond dat hij voor opnamen altijd A moest nemen. Dat heb ik op auto gezet en nu schijnt alles te werken.

Re: Tuner instellingen #14 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 12 April 2019 - 08:45

goed dat het nu werkt, maar dat kan de reden niet zijn waarom ge geen beeld had via tuner "C" : kijken is niet opnemen. En zelfs met deze instelling moet enigma2 andere tuners aanspreken om een opname te beginnen indien tuner A reeds bezet is - het zou weinig zin hebben om 8 tuners te hebben waarvan er slechts één kan gebruikt worden om op te nemen......


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Tuner instellingen #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 12 April 2019 - 10:08

Dat lijkt me ook.

 

Ik heb hier ook een preferente tuner voor opnemen gedefineerd (ik heb 3 tuners aan een multiswitch, 1 tuner aan een enkele LNB) en die laatste moet eerst gebruikt worden. Als die bezet is pakt Enigma gewoon een andere.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users