Jump to content


Photo

Gigablue 4K TRIO Receiver support

gigablue topics trio 4k gigablue

  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2019 - 15:17

Hallo allemaal,

 

Gigablue brengt momenteel een nieuw 4k Receiver uit genaamd Gigablue Trio 4K.

Is er al iets over bekend of er Openpli Software komt voor deze ontvanger.

Ik zag laatst overigens het bericht bij de downloads dat Openpli helemaal met Gigablue wilde stoppen???

Vandaag was deze mededeling weer weg.

Will deze Ontvanger nl aanschaffen maar alleen als Openpli erop kann.

Ik zag dat OPENATV al een Image heeft voor deze Receiver.

Zou jammer zijn als er geen van Openpli komt.



Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 11 April 2019 - 15:19

Er is nog geen verzoek tot ondersteuning binnen gekomen van Giga Blue.
Ook heb ik deze nog niet gezien in hun BSP. https://github.com/G...92/conf/machine

Zo lang er geen verzoek is zal er ook geen support voor komen. Maar morgen kan dat alweer anders zijn. Het initiatief ligt altijd bij de leverancier.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #3 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2019 - 19:11

Helaas nog steeds geen Pli image voor de gigablue Trio
Is er nog steeds geen aanvraag gekomen van Gigablue bij Openpli?

Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 September 2019 - 19:48

Nee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 September 2019 - 20:04

Helaas nog steeds geen Pli image voor de gigablue Trio
Is er nog steeds geen aanvraag gekomen van Gigablue bij Openpli?

Wat is daar zo Trio aan deze ontvanger? dan zou mijn Zgemma h2s ook een trio ontvanger zijn als je de dvb-c-t2 als 2 tuners ziet en nog een dvb-s2 sattuner, dan zou je hem ook een Trio kunnen noemen. :P Bij de specs staat het al :The new of the Gigablue UHD Trio 4K has 1 x DVB-S/S2x and 1 x Hybrid tuner . And thus as a combo usable version. The UHD Trio 4K model provides all the necessary features for a smooth TV and multimedia enjoyment with a stronger CPU power now.

En wat moet je met een RS232 aansluiting op een sat ontvanger doen, de meeste pc's hebben niet eens zo'n poort of alleen via een usb convertor

 

Afgezien daarvan hij heeft een High Silicon chipset aan board net als de Mutant en de Zgemma en is met zijn 119 euro nog duurder ook dan vergelijkbare High Silicon dozen die je onder de je voor gemiddeld 99 euro al koopt. ^_^


Edited by Sagitarius, 8 September 2019 - 20:09.

73's

PE1AQZ


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 September 2019 - 21:08

GigaBlue zal een verzoek moeten doen en er moet een bsp layer voor komen.

Edited by littlesat, 8 September 2019 - 21:09.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 September 2019 - 21:40

De collega's van Open Atv hebben al wel een image voor de Trio

 

Flashanleitung GB UHD TRIO 4K mit USB-Stick

Flashanleitung: GB UHD TRIO 4K mit USB-Stick

Zur Vorbereitung den USB-Stick in FAT32 formatieren!

Ein aktuelles Image vom Openatv-Server downloaden Openatv 6.2: openATV Nightly Downloads
oder Openatv 6.3 : openATV Nightly Downloads

und die Ordnerstruktur vollständig entpacken.

Im Zip befindet sich ein Ordner "gigablue" sowie einige Dateien "usb_update.bin , bootargs.bin , fastboot.bin"
Den entpackten Inhalt nun vollständig auf den vorbereiteten Update-Stick kopieren

73's

PE1AQZ


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 September 2019 - 21:46

Die maken de bsp layers dan ook op een of andere manier zelf. Bij ons komen die van de leveranciers zelf.

Edited by littlesat, 8 September 2019 - 21:47.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 September 2019 - 18:16

Ik geloof niet dat we die discussie ALWEER moeten aangaan sagitarius...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 September 2019 - 09:17

Ik geloof niet dat we die discussie ALWEER moeten aangaan sagitarius...

Waar doel je dan op Erik? Ts vroeg of er een image was en die is er, als je die installeert dan kun je via multiboot later pli erbij zetten, aangezien die laatste er nog niet is kan ts toch vooruit met Open Atv. Ik ben ook geen fan van ATV maar als je niets hebt voor een nieuwe ontvanger dan kun je je er voorlopig mee redden, en dat is altijd nog beter dan de uitgeklede fabrieks image die er soms inzit waar niets mee kan.


73's

PE1AQZ


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 14 September 2019 - 12:25

 

Ik geloof niet dat we die discussie ALWEER moeten aangaan sagitarius...

Waar doel je dan op Erik? Ts vroeg of er een image was en die is er, als je die installeert dan kun je via multiboot later pli erbij zetten, aangezien die laatste er nog niet is kan ts toch vooruit met Open Atv. Ik ben ook geen fan van ATV maar als je niets hebt voor een nieuwe ontvanger dan kun je je er voorlopig mee redden, en dat is altijd nog beter dan de uitgeklede fabrieks image die er soms inzit waar niets mee kan.

 

Ik snap de opmerking van Eik eerlijk gezegd wel, de TS maakt namelijk zelf al de opmerking dat hem bekend is dat ATV images voor die receiver, het is dan niet echt nodig dit nogmaals aan te halen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 September 2019 - 14:32

Ik denk dat Erik op iets anders doelde, vandaar mijn vraag aan hem.


73's

PE1AQZ


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 September 2019 - 18:18

Dat OpenPLi niet zelf BSP's gaat maken en onderhouden. Daar hebben wij best goede redenen voor en ik heb niet zo'n zin om dat uitgebreid aan jan-en-alleman te moeten verantwoorden. Dat is dus gewoon een gegeven. Iedereen die daar niet mee kan leven, prima, dan wordt het een ATV image.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #14 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2020 - 22:39

Zojuist nog even bij de firmwaredownloads voor Gigablue gekeken. 
Plotseling staat hier nu ook de Trio 4k in rood vermeld.

Alleen helaas nog geen Firmware als je er op klikt.

Betekent dit dat er eindelijk een openpli 7.2 versie in aantocht is voor de Trio 4K???

Zit er nl met smart op te wachten. :)



Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 2 March 2020 - 22:55

De develop versies zijn voor intern gebruik maar ja, er zou zomaar iets aan kunnen komen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #16 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2020 - 23:09

Dat zou heel fijn zijn. Heb de Trio 4k nu een tijdje lopen met open atv maar ben er niet echt over te spreken.

Op mijn Gigablue UE 4k heb ik ook pli .  Nu met Open atv iedere keer zoeken waar wat zit qua instellingen etc.

Ik hoop echt dat ie snel online beschikbaar komt voor de Trio.



Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #17 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 9 March 2020 - 20:10

Helaas nog steeds niets



Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 9 March 2020 - 20:52

Helaas nog steeds niets

Nee, en dat kan ook nog wel even duren. Er zit nog wel werk in voordat de image als RC beschikbaar komt. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #19 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 10 March 2020 - 19:25

Ok dan wachten we maar af. Ik heb overigens gisteren nog contact gehad met Impex-Sat (Gigablue) nadat ik hun vorig jaar in april en september ook al gecontacteerd had. De beste man beweert dat de aanvraag al midden vorig jaar bij Openpli ingediend is. Daarom een beetje vreemd dat er pas sind kort door openpli aan de image gewerkt wordt. Jammer dat het allemaal zo lang moet duren.



Re: Gigablue 4K TRIO Receiver support #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 March 2020 - 19:44

De beste man liegt dat 'ie zwart ziet.

 

Hij kan het wellicht wel gevraagd hebben, maar zij leveren zelf de BSP aan (board support package, de hardware layer), en zolang daar geen support voor een bepaalde box in zit, kunnen wij helemaal niks.

 

En dat weet de beste man dondersgoed.

 

edit: de Trio 4K is door kun developer pas 14 dagen geleden toegevoegd: https://github.com/z...5c7ff5ac062b7c5


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users