Jump to content


Photo

Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger.


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2019 - 00:41

Hallo, in al die jaren openpli gebruik zonder problemen, nu toch een vraag......
Ik heb dit weekend mijn oude ultimo met 3 dvbc tuners vervangen door een mooie nieuwe uno 4K se. Boven op de slaapkamer al een lange tijd een zero als cliënt via ip. Altijd prima gewerkt. Nu wil ik vanaf de slaapkamer wel is een timer instellen op de serverbox. Dat gaat prima allemaal tegenwoordig via de fallback applicatie. However, als de opname start, dan hapert het beeld op de cliënt tuner. Dit is alleen op het kanaal dat word opgenomen. Als ik zap naar een ander kanaal krijg ik; SID not found in pat. Krijg wel gewoon beeld en kan die melding ook wegdrukken via de ab. Beide boxen pli7. Lang verhaal, maar wie kan me hiermee helpen? Ps heb usb hdd aan de uno voor de opnames. Mvrgr Henri

Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 April 2019 - 11:36

Die foutmelding kun je krijgen als de stream niet snel genoeg start. Wat is de definitie van "haperen"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #3 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2019 - 14:14

Hoi, ik bedoel daar mee dat het beeld gaat blokken danwel bv 2 zenders door elkaar lopen............zou het te maken kunnen hebben omdat ik 1 fbc tuner heb? In mijn ultimo zaten 3 gewone tuners en dat ging altijd perfect.......



Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #4 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2019 - 14:22

Ik merk trouwens dat als ik opneem vanaf de slaapkamer op de hdd ip de uno beneden, en ik kijk een andere zender boven en beneden dan neemt hij niks op, dwz wel de vermelding in de opnamelijst maar de opname is leeg??????? :(  :(



Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 April 2019 - 14:27

Hoi, ik bedoel daar mee dat het beeld gaat blokken danwel bv 2 zenders door elkaar lopen............

 

Blokken kan ik me nog iets bij voorstellen, maar 2 zenders door elkaar heen?

 

zou het te maken kunnen hebben omdat ik 1 fbc tuner heb? In mijn ultimo zaten 3 gewone tuners en dat ging altijd perfect.......

 

Nee. Ik heb 2 FBC tuners, en stream me helemaal blind (geen coax in/door het huis).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 April 2019 - 14:35

Ik merk trouwens dat als ik opneem vanaf de slaapkamer op de hdd ip de uno beneden, en ik kijk een andere zender boven en beneden dan neemt hij niks op, dwz wel de vermelding in de opnamelijst maar de opname is leeg??????? :(  :(

 
Als je een "legacy" setup hebt, en geen Unicable setup, dan emuleert een FBC complex een twin-tuner met 6 interne doorlus tuners.
 
Dat betekent dat als A en B bezig zijn, C tot H beperkt zijn in ontvangst tot de twee kwadranten die A en B gelockt hebben. Als je derde zender niet in een van die twee kwadranten zit, dan heb je zwart beeld, want dan ben je door je tuners heen.
 
Als test, start eens een opname op NPO 1 HD ( tuner A ), zap naar NPO 2 HD en start daar ook een opname ( tuner B ).

 

Als je daarna de zenderlijst opent, dan is alles wat je niet meer kunt zien grijs, wat in de twee kwadranten van NPO1 en NPO2 zit nog wit. Als je dan bv naar NET5 zapt (en die moet wit zijn), dan moet hij tuner C pakken en beeld geven. En boven moet je dan ook nog steeds NET5 kunnen kijken. Terwijl RTL4 bv wel grijs zal zijn, want die zit niet op een van beide transponders.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #7 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2019 - 16:16

Probleem zit um echt in de zapper (zero) die boven staat lijkt me op een of andere manier. Ik kan beneden op de uno 4kse bijvoorbeeld 7 willekeurige opnamens tegelijk doen zonder enig probleem werkt perfect!! (dvbc) (en zoals ik verwacht ook dat het zou werken). Echter, als ik op de zero (via ip) wil kijken, dan is er niks aan de hand, ga ik dan bijvoorbeeld een opname doen van iets dat ik aan het kijken ben(omdat ik zo in slaap val bv), dan begint het beeld en geluid dus te blokken/haperen, zap ik dan naar een andere zender dan krijg ik de melding sid not found in pat, maar heb wel gewoon beeld??? De opname die ik dan maak en dus op de uno beneden word weggeschreven heeft dan geen inhoud oftewel geen opname alleen de vermelding in de lijst.......Erg jammer dit daar wij nogal is een opname vanaf de zero willen starten of inplannen. Ps de uno zit op een poort van het ziggo modem en de box boven gaat via een switch naar een andere poort van de router, misschien dat daar wel iets niet lekker loopt? Switch is een Gigabyte switch



Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 April 2019 - 19:48

Je zit nog niet lokaal op de zero een opname te plannen? Dat zou wel heel erg dom zijn.

 

uno -> stream -> zero -> nfs/cifs mount -> uno -> disk (voor de opname), en uno -> stream (na de zap).

 

Dan gaat er dus in plaats van 1 ineens 3 stromen over het netwerk, die ook nog eens realtime moeten zijn. Dat is vragem om ellende.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #9 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2019 - 21:57

Dit word mijn laatste post want mag blijkbaar niet meer posten......wat ik heb is de uno beneden als server en daar heb ik niks op ingesteld verder en boven de zero met fallback aan en ook getest met remote channel stream converter, beide zelfde probleem.

De zero heb ik gemount aan de uno meer hoef ik toch niet te doen??? Als ik dan een opname start op de zero dan neemt de uno dit toch op? Remote timer ook geinstalleerd natuurlijk.In principe lijkt me dat dan alleen wat ik wil kijken gestreamd over het netwerk naar de zero, aangezien de opname direct word weggescreven op de hdd in de uno..........blijft vreemd vooral omdat het met de ultimo wel zonder problemen ging. Ik zou alleen nu meer moeten kunnen opnemen door de fbc tuner in de uno. Misschien kunt u nog een keer meedenken, en anders dan denk ik dat ik de oude ultimo maar weer aansluit :(:(

:huh:  :huh:  :huh:  :huh: 



Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,246 posts

+691
Excellent

Posted 16 April 2019 - 23:33

Ik krijg het echt niet allemaal gevolgd wat je doet... remote timer moet je niet meer installeren die is ingebouwd... welke box neemt nu op de cliënt of de fallback tuner??? Zover ik nu lees neemt de box in de slaapkamer op de hardeschijf van de fallback tuner en als je dan zapt dan krijg je inderdaad hef 3 stream principe wat vraagt om problemen... je net wekt moet het dan wel ff aankunnen alllemaal in real time en zeker met een powerlan ertussen of WiFi is het snel mislukt...

Edited by littlesat, 16 April 2019 - 23:36.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #11 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 April 2019 - 00:09

Dankje ik denk dat ik nu dus tegen het 3 streams principe aanloop. Vertel anders is kort en bondig hoe ik dan moet configureren. Beneden een uno4kse met fbc tuner als server, slaapkamer een zero als “zapper”. Ik wil boven natuurlijk tv kijken en ook kunnen opnemen maar mijn wens dus dat de opname direct op de serverbox word gemaakt en dat er dus alleen wat ik aan het kijken ben boven dus ook naar boven gestriemd word. Dan heb ik dus 1 stream naar boven over het netwerk en de rest gebeurt op de server. Lijkt mij niet zo moeilijk toch?? Hopelijk begrijp je het nu wel........ben benieuwd

Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #12 Henrimaximaal

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 April 2019 - 00:26

IK BEN ER AL UIT MAG EEN SLOTJE OP!!! Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken!!!

Re: Probleem met opnames vanaf cliënt ontvanger. #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 17 April 2019 - 05:28

Toch zou het prettig zijn aks je ook even de uiteindelijke oplossing noemt, daar zijn andere gebruikers welke tegen een soortgelijk probleem aan kunnen lopen, ook mee geholpen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users