Jump to content


Photo

wat zit er onder de kleurknoppen enHoe werken kleurknoppen PIP bediening op VU+uno 4kse

welke funkties en hoe

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 suzejansen

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2019 - 13:44

Zoek  uitgebreide handleidingen of  te wel hulp aan een radeloze dwalende gebruiker van VU+uno 4kse met PLI versie 7 en afastandbediening.

De standaard handleidingen en uitleg voor de ontvanger en de afstandsbediening komen niet verder dan een beperkte aanduiding van de hoofdfunctie, zonder nadere instructie of aanduiden van welke functies nog meer onder die knop zitten. De handleiding onder de “Help” geeft slecht verwijzingen en geen uitleg over manier van gebruik.

Zo is één van de problemen het gebruiken van de rode, gele, groen en blauwe kleurnoppen op de afstandsbediening. ( deze zijn multifunctioneel en dus moeilijk voor mij). In een menu wordt bijvoorbeeld gezegd rood= zappen in pip zender, geel is zenders wisselen, groen is pipbeeld verplaatsen,  enz.).

Echter mogelijk door fouten in mijn bediening werkt alleen de blauwe knop voor opstarten en uitschakelen van PIP. De overige knoppen geven een mediatheek, een spelletjes mogelijkheid, aanbevelingen voor een film, of reageren helemaal niet. Dit allemaal in voor mij onbekende multi-functies van de kleurknoppen. Ik weet ook niet of er op die knoppen waarvoor hoe vaak en of kort of lang gedrukt moet worden

Mijn vraag: Kunt u mij een echt uitgebreide handleiding voor zowel de ontvanger als voor de afstandsbediening mailen, dan wel vertellen waar ik deze kan downloaden van internet of anders vandaan kan halen? Of minimaal de handleiding/instructie voor alle functies  onder de kleurknoppen mailen?



Re: wat zit er onder de kleurknoppen enHoe werken kleurknoppen PIP bediening op VU+uno 4kse #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 May 2019 - 13:58

Je kunt die gekleurde knoppen (overigens bijna alle knoppen op de AB) in PLi met van alles programmeren, mbv de hotkey functie, lees maar even hier in onze wiki https://wiki.openpli.org/Hotkey , succes

Edited by 40H3X, 1 May 2019 - 13:58.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: wat zit er onder de kleurknoppen enHoe werken kleurknoppen PIP bediening op VU+uno 4kse #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 May 2019 - 14:01

De functie van veel knoppen wordt bepaald door WAAR je in de interface zit. 

 

De standaard functie van knoppen terwijl je TV zit te kijken zit onder de help, maar deze functies kunnen door middel van de hotkey functie door de gebruiker worden aangepast (indien de gebruikers interface in Expert modus staat).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users