Jump to content


Photo

Anfänger bittet um Hilfe/Unterstützung


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 kuhawi

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2019 - 16:02

Moin und Hallo allerseits...

 

Habe hier ne funktionierende ET7500 bekommen, die unter OpenPLi 4 läuft, wenn ich das richtig auslese.
Wollte die auf aktuelle Software flashen und die Senderbelegung anpassen/ändern.
Macht es Sinn? Wie gehe ich vor? Bin totaler Anfänger in Linux 
Danke für Hilfe.



Re: Anfänger bittet um Hilfe/Unterstützung #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 1 May 2019 - 17:04

Wenn du Anfänger bist dann kannst du am besten viel lesen im Wiki. Da steht eigentlich fast alles beschrieben.
Ich habe vor zwei Wochen noch einen et7500 frisch gefläsht und die funktioniert, jedenfalls beim ersten testen einwandfrei.
Erstelle erstmal einen Backup und aktiviere autoinstall. Dann kannst du nach dem flashen alles schnell wieder im einsatz haben.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.