Jump to content


Photo

Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit?


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 9 May 2019 - 10:28

Ik had voor mijn Mutant HD51 een DM8000HD PVR met daarin een DVD speler.

Maar nu mist mijn vrouw de CD speler, Is het mogelijk voor dat ik een externe CD/DVD speler bestel deze aan te sluiten via USB poort  op mijn HD51?



Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 May 2019 - 10:57

Ik had voor mijn Mutant HD51 een DM8000HD PVR met daarin een DVD speler.

Maar nu mist mijn vrouw de CD speler, Is het mogelijk voor dat ik een externe CD/DVD speler bestel deze aan te sluiten via USB poort  op mijn HD51?

Lijkt me niet slim, je kunt hem (de dvd speler) toch beter gelijk op je tv aansluiten dan hoeft de ontvanger niet aan te staan, dan heb je tevens de menu's en afspeellijst ter beschikking op je tv scherm. ;) Via usb verlies je ook beeldkwaliteit bij een DVD speler volgens mij.


Edited by Sagitarius, 9 May 2019 - 10:59.

73's

PE1AQZ


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 9 May 2019 - 13:25

 

Ik had voor mijn Mutant HD51 een DM8000HD PVR met daarin een DVD speler.

Maar nu mist mijn vrouw de CD speler, Is het mogelijk voor dat ik een externe CD/DVD speler bestel deze aan te sluiten via USB poort  op mijn HD51?

Lijkt me niet slim, je kunt hem (de dvd speler) toch beter gelijk op je tv aansluiten dan hoeft de ontvanger niet aan te staan, dan heb je tevens de menu's en afspeellijst ter beschikking op je tv scherm. ;) Via usb verlies je ook beeldkwaliteit bij een DVD speler volgens mij.

 

Maakt niet uit, gaat hoofdzakelijk om muziek CD's De vraag is of het werkt.


Edited by Loui (PD1LOI), 9 May 2019 - 13:25.


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 9 May 2019 - 13:53

Ja, dat werkt, ik meen me herinneren dat ik een plugin erbij nodig had, iets van cd of dvd player, is alweer een tijd geleden maar het werkte uiteindelijk wel :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 9 May 2019 - 14:19

Zover ik me herinner moet dat plug en 'pray' zijn....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 May 2019 - 15:00

Vroeger werkte het wel, maar je had dan cdfs nodig en dat was tricky met nieuwere kernel versies, dat was een externe patch. Ik weet niet of we dat inmiddels op een andere manier gefixed hebben.

 

Ik zou dat zelf echt anders doen. Even CD rippen, optioneel omzetten naar mp3 of je codec naar keuze, bijvoorbeeld FLAC (lossless) en dan kan de CD zelf verder in de kast blijven.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 9 May 2019 - 15:25

+1


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 9 May 2019 - 19:08

Vroeger werkte het wel, maar je had dan cdfs nodig en dat was tricky met nieuwere kernel versies, dat was een externe patch. Ik weet niet of we dat inmiddels op een andere manier gefixed hebben.

 

Ik zou dat zelf echt anders doen. Even CD rippen, optioneel omzetten naar mp3 of je codec naar keuze, bijvoorbeeld FLAC (lossless) en dan kan de CD zelf verder in de kast blijven.

Ik ben het geheel met je eens maar dat geldt niet voor iedereen.....

 

Ik heb hier even een externe dvd speler aan een ET8500 gehangen er er een ceedeetje in gestopt, ik krijg direct de vraag of ik de CD wil afspelen, dus ja, het werkt 'out of the box'


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 May 2019 - 19:09

Ben bang dat we langzamerhand toch steeds meer naar virtuele media gaan, sowieso. Het is ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 9 May 2019 - 19:33

Ben bang dat we langzamerhand toch steeds meer naar virtuele media gaan, sowieso. Het is ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden.

Ook dat ben ik roerend met je eens :) , maar voor diegene die nog een CD verzameling in de kast hebben (en daar behoor ik ook toe) is het nog wel prettig om een apparaat in huis te hebben waarin je die dingen af kunt spelen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik daar wel een iets ander 'spelertje' voor heb staan dan een extern spelertje ;) maar ik ben wat audio betreft 'iets' doorgeslagen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,551 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 May 2019 - 20:37

Los daarvan, ik zoek al zeker 10-15 jaar naar voldoende tijd om mijn 12" collectie te digitaliseren. En daarna moet de LP, single en CD collectie nog. Vrees dat dat nog wel even gaat duren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 May 2019 - 21:56

@Loui (PD1LOI), Effe middels Putty de volgende regels inkloppen;   

# opkg install kernel-module-udf

# opkg install kernel-module-cdrom

# opkg install kernel-module-sr-mod

# opkg install cdtextinfo

# opkg install enigma2-plugin-extensions-cdinfo

 



Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #13 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 9 May 2019 - 22:49

 

@Loui (PD1LOI), Effe middels Putty de volgende regels inkloppen;   

# opkg install kernel-module-udf

# opkg install kernel-module-cdrom

# opkg install kernel-module-sr-mod

# opkg install cdtextinfo

# opkg install enigma2-plugin-extensions-cdinfo

 

 

Komt goed, ik lees dat dit gewoon kan. Ja met de DM8000 was dit geen probleem, maar nu met een Mutant HD51 is dat effe iets anders. Ik weet dat de CD speler niet zo vaak zal worden gebruikt, maar toch zijn er CD's die je zo nu en dan af speelt. Ik hoor jullie nu al zeggen Converteer deze dan naar m3u, dat zou ik kunnen doen maar dan moet ik er gelijk 12 converteren  :)  voor mijn vrouw. En zo vaak draaid zij geen CD af.



Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 10 May 2019 - 06:48

Zie post van tech hierboven... het is plug and play...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #15 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 10 May 2019 - 08:48

Zie post van tech hierboven... het is plug and play…

 

Je bedoeld natuurlijk een Sony Playstation 3 of 4 :P



Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 May 2019 - 20:36

Los daarvan, ik zoek al zeker 10-15 jaar naar voldoende tijd om mijn 12" collectie te digitaliseren. En daarna moet de LP, single en CD collectie nog. Vrees dat dat nog wel even gaat duren...

Allemaal al gedaan. Alle LP's, audiocassettes en CD's zijn gedigitaliseerd.

 

@Tech uiteindelijk is het alleen de DAC die telt, dus of de bitstream vanaf de CD komt of vanaf harddisk maakt niet uit. Als je lossy niet vertrouwt, dan gebruik je gewoon PCM of FLAC.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,551 posts

+1,737
Excellent

Posted 10 May 2019 - 21:35

Allemaal al gedaan. Alle LP's, audiocassettes en CD's zijn gedigitaliseerd.

 

Kan ik je dan mijn collectie opsturen, tesamen met een USB disk?   :P


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 11 May 2019 - 08:19

 

Allemaal al gedaan. Alle LP's, audiocassettes en CD's zijn gedigitaliseerd.

 

Kan ik je dan mijn collectie opsturen, tesamen met een USB disk?   :P

 

Opsturen zal een kostbare zaak worden, aangaande wat ik zo lees hoe groot de collectie is....

 

Binnenkort zien we elkaar toch allemaal, gewoon even een busje huren en meenemen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 11 May 2019 - 10:02

Allemaal al gedaan. Alle LP's, audiocassettes en CD's zijn gedigitaliseerd.

als je je die tijd wilt besparen kan je ook aan deezer of spottify denken...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Externe CD/DVD speler aansluiten op HD51 gaat dit? #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,551 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 May 2019 - 12:10

Je kunt het wel schudden (denk ik) dat je daar ook maar iets van mijn 12" collectie vind. 

 

Die zijn allemaal uit de tijd dat ik in "de disco" actief was, 80 tot 84 denk ik, grijs geimporteerd uit de US, ik ging ervoor wekelijks naar Antwerpen. Veelal ook bootlegs of speciale versies, de helft zit in een gewone witte hoes.

 

Opsturen zal een kostbare zaak worden, aangaande wat ik zo lees hoe groot de collectie is....

 

Nee, het weegt als dieplood. :)

 

Ze staan in plastic kratten, al jaren, en soms onder slechte omstandigheden, de hoezen zijn soms in slechte staat, dus ik moet er toch wel  een keer aan geloven.

 

Toch maar eens een keer de draaitafel aansluiten en kijken wat de beste manier van digitaliseren is.

 

Oh, en kijken of ik nog ergens een nieuwe naald kan scoren. Ik heb een nieuw element al wel gevonden (130 euro, kuch), maar nog geen losse naalden. Net een OEM naald van Ortofon gevonden, 54 euro. Nog steeds kuch...


Edited by WanWizard, 11 May 2019 - 12:10.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users