Jump to content


Photo

OpenPLi 7.1 Release Candidate


  • Please log in to reply
205 replies to this topic

#1 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 10:49

Vanaf heden is de OpenPLi 7.1 Release Candidate beschikbaar voor download en installatie.

Een release candidate is een tijdelijk beschikbare publieke pre-release test versie. Installeer deze versie alleen als je een backup hebt, je van plan bent te gaan testen, en eventuele problemen die je tijdens het testen vind op ons forum te melden. We kunnen niet garanderen dat deze versie vrij van fouten is.

Eens de test periode voorbij is, en OpenPLi 7.1 Release is vrijgegeven, zullen de release candidates worden verwijderd. Updates zijn dan niet meer mogelijk, en een flash is nodig om te migeren van de release candidate naar de officiele release.

We achten deze versie derhalve minder geschikt voor eindgebruikers. Installeer deze versie alleen als je bereid bent te testen, en om kunt gaan met regelmatig flashen van een andere image.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 May 2019 - 11:58

Bedankt weer voor al het werk !

 

We gaan er weer mee 'spelen' :)



Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 May 2019 - 12:32

FYI.

 

T.b.v. de nieuwe multiboot methodiek van oa. de Mut@nt HD60, de Zgemma H9combo en de Multibox is het handig om even te weten hoe je de eerste keer moet flashen.

De eerste keer moet er een zo geheten recovery image geflasht worden. Vervolgens zet je weer spanning op de box en houdt de OK knop op de RC vast tot er recovery in het display staat of dat dit zichtbaar wordt op het scherm. De nieuwe procedure staat ook in onze WIKI waarvan ik hoop dat deze inmiddels ook online staat.

 

Zodra je de recovery image op de standaard wijze hebt geflasht herstart je de box en drukt en houdt Ok vast. Nu kan je indien je de zip van de RC image, dus niet uitpakken, via het recovery menu downloaden. Kies dan eerst voor bootmenu en vervolgens voor 'flash local image'. 

 

https://wiki.openpli...nd_Multibox.29:


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #4 azbox

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 15 May 2019 - 13:02

werkt ook uitstekend op de formule f 1 .


1 x formuler f1 met openpli 7.1 x sab triple hd met openvision 7.0 1x formuler s 4k uhd....1 x azbox elite hd org sw


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 13:02

:thumbs-up:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2019 - 15:16

Ga het er morgen even opzetten op mijn HD60, hopelijk kan ik dan mijn zonnebril weer eens afzetten voor het display van de HD60 :D


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #7 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 15 May 2019 - 16:39

Heb de 7.1rc op de Vuduo2 gezet en op de Vu Ultimo 4k..

 

Alles via de optie image flashen op beide ontvangers....

 

Werkt perfect.

 

Geen enkel probleem



Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 16:41

Dank voor de feedback!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #9 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 May 2019 - 18:58

Hier werkt hij ook goed op UNO4K  maar weer kan ik geen picons downloaden "Ziggo transparant white 220-132"   net zo als de vorige keren update -upgrade enz enz krijg ik weer in beeld.

 

Maar verder weer puik werk ga zo door en mooi dat je nu in het info paneel kan zien welk soort skin je gebruikt enz enz


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 May 2019 - 19:25

Oja nog een kleinigheidje als ik gebruik maak van het testscherm voor full hd die met die pijltjes krijg ik allemaal horizontale strepen en deze zijn niet te zien met de webif dus kan geen screenshot laten zien daarvan.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2019 - 19:39

Welke image moet ik nemen voor de HD 60, de recovery versie (wat dit ook mag betekenen) of de normale emmc?


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 May 2019 - 19:44

Eerst de uitgepakte recovery op de normale manier en daarna de nog ingepakte image, dus de zip op stick zetten.
Check de wiki hierop. Zie posting 3.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 May 2019 - 19:53

Hierbij een foto. 83f2a1d03ee8ab638ef5819d88568c94.jpg

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #14 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 May 2019 - 20:00

Volgens mij heb ik het gevonden als ik de modus op multi zet werkt het wel weer en dus normaal (lees zonder strepen beeld) twerwijl er juist eerder altijd werd gezegd met 1080P de 50 hrz te zetten en niet multi te gebruiken raar dit, zal wel met de drivers te maken hebben vermoed ik.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 20:19

Eerst de uitgepakte recovery op de normale manier en daarna de nog ingepakte image, dus de zip op stick zetten.

 

De "recovery" versie is eigenlijk gewoon een "bootloader +". De box heeft een aparte partitie waarin een recovery linux draait (een beetje zoals Windows dat ook heeft), en waarvandaan je images in slots kunt flashen.

 

Voor Enigma nergens voor nodig, want je kunt vanuit de image flashen. Maar blijkbaar wel voor mensen die Android images willen booten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 20:25

Hier werkt hij ook goed op UNO4K  maar weer kan ik geen picons downloaden "Ziggo transparant white 220-132"   net zo als de vorige keren update -upgrade enz enz krijg ik weer in beeld.

 

En net als vorige keer snap ik daar helemaal niks van, de feed packages zijn ok.

 

Wat staat er op je box in /etc/opkg/picons-feed.conf ? Je zit toch niet stiekem een backup van een complete /etc te restoren?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #17 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 May 2019 - 20:28

Dit staat erin.

 

Oja dit geld voor beide decoders ET10K en UNO4K

src/gz openpli-picons http://downloads.openpli.org/feeds/openpli-7-release/picons

Edited by cobus, 15 May 2019 - 20:29.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 20:29

Niks mis mee. Ik ben ondertussen een box met 7.1-rc aan het flashen, met backup en restore.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2019 - 20:39

 

Eerst de uitgepakte recovery op de normale manier en daarna de nog ingepakte image, dus de zip op stick zetten.

 

De "recovery" versie is eigenlijk gewoon een "bootloader +". De box heeft een aparte partitie waarin een recovery linux draait (een beetje zoals Windows dat ook heeft), en waarvandaan je images in slots kunt flashen.

 

Voor Enigma nergens voor nodig, want je kunt vanuit de image flashen. Maar blijkbaar wel voor mensen die Android images willen booten...

 

Duidelijk, als ik het goed begrijp heb je met de recovery image er nog geen pli rc7.1 op staan, pas na de emmc image heb je rc7.1 er op staan. :)  De Android image lijkt mij wel leuk, dan kan ik mijn Slingbox app erop zetten. Vraagje, komt er nog een Android image voor zover jullie dat weten?


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2019 - 20:46

Duidelijk, als ik het goed begrijp heb je met de recovery image er nog geen pli rc7.1 op staan, pas na de emmc image heb je rc7.1 er op staan. :)  De Android image lijkt mij wel leuk, dan kan ik mijn Slingbox app erop zetten. Vraagje, komt er nog een Android image voor zover jullie dat weten?

 

Klopt. De recovery image is geen (openpli) image, het is een mini-linux van de fabrikant die je een recovery bootmenu geeft, waarvandaan je een image in een slot kunt flashen. En geen idee, wij doen geen android. ;) 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users