Jump to content


Photo

Geen verbinding met NAS na herstarten

herstarten

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 henryland

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 18 May 2019 - 11:23

Ik heb en VU+ solo2 met nog Pli4-4 en bij het herstarten krijg ik geen automatische verbinding meer met de nas. Ik moet dan handmatig netwerk herstarten in Netwerk/LAN en vaak nog netwerkbrouwser ook. Deze ontvanger staat in Spanje zodat ik er niet altijd bij kan. Het hier in NL heb ik een Duo2 op PLi6 en daar heb ik het probleem niet. Ligt dat aan "4" ? Heeft iemand een suggestie?

 



Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 18 May 2019 - 13:09

Er is ook in OpenPli 4 een aanpassing van Samba geweest. De v1 is vervangen c.q. disabled. Wellicht dat je dat je NAS even duidelijk moet maken? Als die in de config nog samba_v1 enabled heeft staan, moet die naar een hoger niveau getild worden...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 18 May 2019 - 13:10

Hoe zit die box aan de NAS aangesloten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 18 May 2019 - 13:12

Er is ook in OpenPli 4 een aanpassing van Samba geweest. De v1 is vervangen c.q. disabled. Wellicht dat je dat je NAS even duidelijk moet maken? Als die in de config nog samba_v1 enabled heeft staan, moet die naar een hoger niveau getild worden...

 

In OpenPLi 4? Daar zit nog Samba v3 is, die is geheel van voor de SMBv1 security discussie. Ik denk dat je bedoelt dat de client nog probeert een SMBv1 connectie te maken, terwijl dit op de NAS nu disabled staat. 

 

Dat zou zeker kunnen, maar dat verklaart dan niet waarom een simpel herstarten van het netwerk het probleem op lost.

 

Het lijkt me eerder dat op het moment van het willen maken van de mount er (nog) geen netwerk connectiviteit is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #5 henryland

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 18 May 2019 - 14:48

Hoe zit die box aan de NAS aangesloten?

hij zit met netwerkkabel op een switch en daar de NAS op.  Heb zelfde hier in NL en dat gaat goed



Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 18 May 2019 - 14:50

DHCP problematiek? Geef de box eens een vast IP (en daana de box herstarten om zeker te zijn dat de dhcp client niet meer draait)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #7 henryland

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2019 - 16:58

DHCP problematiek? Geef de box eens een vast IP (en daana de box herstarten om zeker te zijn dat de dhcp client niet meer draait)?

De Nas en VU+ hebben vast IP adres



Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 26 May 2019 - 18:16

Ik heb en VU+ solo2 met nog Pli4-4 en bij het herstarten krijg ik geen automatische verbinding meer met de nas. Ik moet dan handmatig netwerk herstarten in Netwerk/LAN en vaak nog netwerkbrouwser ook. Deze ontvanger staat in Spanje zodat ik er niet altijd bij kan. Het hier in NL heb ik een Duo2 op PLi6 en daar heb ik het probleem niet. Ligt dat aan "4" ? Heeft iemand een suggestie?

 

Heeft die NAS alle security patches geinstalleerd staan?

 

Dan heeft dit vast te maken met het feit dat OpenPLI 4 gebruikt maakt van SMBv1, en dit tegenwoordig overal uit staat, omdat het een security risico is. Je kunt dit testen voor aan de mount opties "vers=2.1" (zonder die ") toe te voegen. Opties scheiden door een komma, dus bv "rw,vers=2.1".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen verbinding met NAS na herstarten #9 henryland

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2019 - 17:48

Ik heb het IP adres van .8 veranderd in .12 De Nas is .18 e. de Zero4K 10 en nu meldt hij zich wel steeds aan na herstarten. Heb PLI op 4 Gehouden. Ooit ergens gelezen dan IP onder de 50 moest zijn. Nu dus alles tussen 10 en 18.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users