Jump to content


Photo

Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2019 - 07:59

Ik probeer als standaard gewoon Open Pli te gebruiken maar wil ook Open Atv gebruiken om wat te testen met de skin.Maar Hoe krijg ik OpenAtv als 2e image erop? OpenPli ondersteund geen multiboot in de image. Ik heb OpenMultiboot geprobeerd maar dat werkt niet, zodra ik voor OpenAtv kies herstart de box en blijft gewoon uit in de standby stand staan. Er gebeurd niks, ik kan dan de box ook niet meer aanzetten opnieuw flashen is de oplossing. Open ATV en dan OpenPli gaat wel maar dan staat OpenATV als eerste en dat wil ik niet.

Ik heb een Mutant HD51 met OpenPli 7.1rc erop.


Edited by Loui (PD1LOI), 3 June 2019 - 08:01.


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 June 2019 - 08:02

Een box met 4 image slots gebruiken...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2019 - 08:07

Een box met 4 image slots gebruiken...

Dat heeft de Mutant HD51 toch? maar in OpenPli kan men die keuze niet maken. alleen MultiBoot 1 of 12 maar dat is heel wat anders.



Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 June 2019 - 08:31

Je kunt toch openpli is slot 1 flashen en atv (via usb en een rename van de zip file) in slot 2 flashen???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2019 - 08:34

Je kan natuurlijk eerst Open Atv erop zetten en dan pas pli, ik heb dat ooit ook een keer geprobeert maar toen was er nog geen pli image ter beschikking nu misschien wel. Afgezien daarvan ik vind OpenAtv maar niks, wat een gedoe met al die instellingen.

Wat me daar het meest irriteert is het schakelen tussen zenders, dat werkt bij pli voortreffelijk, met de rechter/linker pijltoets de lijst openen en met pijl up/down door je lijst scrollen.

En op blauw drukken om door de boeketten te scrollen. Bij open atv lukt me dat niet, ook die beeldvullende menu's irriteren me mateloos, en dat er geen softcams standaard inzitten nog veel meer. Je moet een softcam panel installeren en daar staan verouderde Oscam binarys in, ik weet het het is een Duitse image waar dit niet in (mag) zit(ten) maar vervelend is het wel. Wat dat betreft kun je de moeite besparen om OpenAtv erop te zetten.


Edited by Sagitarius, 3 June 2019 - 08:35.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2019 - 08:57

Je kan natuurlijk eerst Open Atv erop zetten en dan pas pli, ik heb dat ooit ook een keer geprobeert maar toen was er nog geen pli image ter beschikking nu misschien wel. Afgezien daarvan ik vind OpenAtv maar niks, wat een gedoe met al die instellingen.

Wat me daar het meest irriteert is het schakelen tussen zenders, dat werkt bij pli voortreffelijk, met de rechter/linker pijltoets de lijst openen en met pijl up/down door je lijst scrollen.

En op blauw drukken om door de boeketten te scrollen. Bij open atv lukt me dat niet, ook die beeldvullende menu's irriteren me mateloos, en dat er geen softcams standaard inzitten nog veel meer. Je moet een softcam panel installeren en daar staan verouderde Oscam binarys in, ik weet het het is een Duitse image waar dit niet in (mag) zit(ten) maar vervelend is het wel. Wat dat betreft kun je de moeite besparen om OpenAtv erop te zetten.

Helemaal mee eens OpenAtv is voor mensen die graag moeilijk doen en makkelijk maar niks vinden. Maar ik wil OpenATV puur voor het testen van de skin die ik gemaakt heb voor Pli en ook gedeeltelijk voor OpenATV maar die is nog niet helemaal naar m'n zin. Open Pli is sowieso mijn favoriet.


Edited by Loui (PD1LOI), 3 June 2019 - 08:58.


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 June 2019 - 08:59

De zip van atv downloaden zorgen dat in de naam -hd51- staat (openatv moest er perse een andere naam aangeven dan de manufacturer zelf) en je kunt hem gewoon met online flash binnen openpli installeren!!!!!!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2019 - 09:25

De zip van atv downloaden zorgen dat in de naam -hd51- staat (openatv moest er perse een andere naam aangeven dan de manufacturer zelf) en je kunt hem gewoon met online flash binnen openpli installeren!!!!!!

Bedankt Littlesat dit gaat me wel lukken.



Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #9 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2019 - 10:01

De zip van atv downloaden zorgen dat in de naam -hd51- staat (openatv moest er perse een andere naam aangeven dan de manufacturer zelf) en je kunt hem gewoon met online flash binnen openpli installeren!!!!!!

Gelukt. Eigenlijk heel eenvoudig ook, je kan als het ware bij downloadimage de openatv image plaatsen en gewoon hernoemen naar OpenPli 7.x.xx.zip en dan gewoon flashen in de sector waar je deze wil hebben. 

Opgelost wat mij betreft.


Edited by Loui (PD1LOI), 3 June 2019 - 10:01.


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2019 - 10:14

Dat is nu weer het mooie bij de HD60 en de Zgemma multiboot, daar kun je naast pli nog 3 recente images online binnen halen zonder usb stick.


Edited by Sagitarius, 3 June 2019 - 10:16.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 June 2019 - 16:39

Openpli in de naam zetten is niet nodig... er hoeft alleen maar -hd51- in te staan. Oe-a vond het zo nodig af te wijken van de originele manufacturer ‘naam’

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 June 2019 - 17:07

 

Een box met 4 image slots gebruiken...

Dat heeft de Mutant HD51 toch? maar in OpenPli kan men die keuze niet maken. alleen MultiBoot 1 of 12 maar dat is heel wat anders.

BoxMode 1 of BoxMode 12. Staat helemaal lost van multiboot.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 June 2019 - 17:26

Moet nog eens 4 slots mode 1 dan 4 slots mode 12 van maken en niet alternating...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik OpePli als eerst image en OPen ATV als 2e image instaleren #14 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 9 June 2019 - 08:10

Bedankt mensen voor de uitleg hierboven. Ik zat al tijden soms te prutsen om dit voor erkaar te krijgen en om wat voor reden dan ook lukte het maar niet. Dankzij hierboven is het me nu eindelijk wel gelukt. Nu heb ik weer een heleboel speeltjes om uit teproberen. Nogmaals dank. Gr.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users