Jump to content


Photo

Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren.


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 7 June 2019 - 11:20

 

Heb hier nog 2 Zgemma's staan.

 

H9T  voor 60 euro met nog bijna 2 jaar garantie

H7C  2x C-tuner lus een S-Tuner voor 95 euro met bijna 2 jaar garantie

 

Verzendkosten voor de koper.. 

 

Is het niet een optie voor het forum om een hoekje te koop aangeboden/gevraagd te maken

Zou liever van leden hier wat kopen dan i.e. Marktplaats....waarom weet ik niet...gevoelsmatig

 

Dank je en het zou inderdaad handig zijn als en een onderdeel gevraagd/verkoop zou komen.

 

Zijn het beiden 4K ontvangers?

 

Stuur je wel even een PB

 

Kennelijk is het niet toegestaan om het via PB te bespreken en eventueel te verkopen. Althans een mod heeft de PB gesloten.

Goed recht, maar wel twijfelachtig


VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 June 2019 - 11:41

Wie heeft wat waar afgesloten? Geen beschuldigingen maken die nergens op slaan aub.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 June 2019 - 12:50

Geen enkele moderator heeft toegang tot PM, het heet niet voor niets Private Messages, van welk lid dan ook.
Vermoedelijk heeft jouw gesprekspartner het ‘gesprek’ verlaten of is er een andere reden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 7 June 2019 - 12:55

We kunnen inderdaad PM's niet lezen, het zou wat zijn als we dat gingen doen zeg, alleen de gedachte al.......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 June 2019 - 13:22

En om kompleet te zijn:

 

ik heb het even bij de de sys admin nagevraagd, en die meldt dat de forum software niet eens de optie heeft om PM van gebruikers te bekijken, benaderen, beheren of te configureren. Dat kan alleen de gebruiker doen (of tenzij de sys admin de database hackt wellicht ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #6 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 7 June 2019 - 16:29

Wie heeft wat waar afgesloten? Geen beschuldigingen maken die nergens op slaan aub.

Zie screenshots. De eerste gedachte is dan; Ey iemand heeft het gesloten. Kan natuurlijk zijn dat TS dat heeft gedaan zonder te melden, maar eerder denk je dan aan admins.

 

Niet zo gek toch die gedachte?!

Attached Files


VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 8 June 2019 - 08:39

Dat heeft degene waarmee je de conversatie hebt, die heeft het bericht gewist, dat staat er ook bij, degene die de laatste handeling heeft gedaan staat aan de rechterkant duidelijk vermeldt.

 

 

Niet zo gek toch die gedachte?!

Ik vind het eerlijk gezegd wel gek, we zijn niet dat andere board waar zulke zaken wel heel normaal waren en misschien nog wel zijn.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 June 2019 - 10:13

Breek me de bek niet los over dat forum en het meelezen door de systeembeheerder. Je maakt mij niet wijs dat hij die notabene het systeem zelf beheerd en onderhoud niet in een pm van leden mee zou kunnen lezen. Ik heb het zelf ondervonden dat ik eens iets plaatste in een pm en ik daar later indirect mee werd gefrondeerd, dat kon alleen maar de systeembeheerder zijn die kan meelezen, ondanks het ontkennen dat dit niet mogelijk is. :unsure:


73's

PE1AQZ


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 June 2019 - 10:23

Als wij dát soort praktijken er op na zouden houden dan zou ik daar ernstig bezwaar tegen hebben gemaakt. Dat een system admin in de database zou hacken en vervolgens zaken ‘zou kúnnen’ monitoren dat zal wellicht technisch wel mogelijk zijn, maar dat zou IMHO een kwalijke zaak zijn.

Maar goed, wij dwalen ‘enigzins’ af dus laten wij nu maar weer on topic gaan. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:11

Breek me de bek niet los over dat forum en het meelezen door de systeembeheerder. Je maakt mij niet wijs dat hij die notabene het systeem zelf beheerd en onderhoud niet in een pm van leden mee zou kunnen lezen. Ik heb het zelf ondervonden dat ik eens iets plaatste in een pm en ik daar later indirect mee werd gefrondeerd, dat kon alleen maar de systeembeheerder zijn die kan meelezen, ondanks het ontkennen dat dit niet mogelijk is. :unsure:

De board software staat dit niet toe, je zou wel de database kunnen dumpen en dan op zoek gaan naar berichten, dat gaat wel heel erg ver lijkt me.

 

Dus wat betreft de opmerking 'breek me de bek niet open' heb ik liever dat je zaken roept die ergens op gefundeerd zijn in plaats van gedachtenspinsels rond te lopen strooien, daar hebben we de Telegraaf al voor.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 June 2019 - 17:41

@Tech ik kan je de bewijzen zwart op wit leveren van dat forum, maar daar zal je vast niet in geïnteresseerd zijn denk ik, je moet wel heel naïef zijn dat pm niet te lezen zou zijn, misschien niet door een moderator maar door de systeembeheerder wel neem van mij maar aan dat pm simpel te lezen is door de forum/systeem beheerder, en roep nu niet dat kan niet en onzin is, dan ben je wel heel goed gelovig. Ik heb dat ook jaren gelooft, nu weet ik wel beter en schrijf nooit dingen in een pm die tegen me gebruikt zouden kunnen worden. Ik beweer niet dat het op dit forum ook zo gaat maar toch, in militaire dienst zeiden ze altijd Argus (  https://www.griekseg...logie/argus.php  ) luistert mee, ik laat het hier maar even bij.


73's

PE1AQZ


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:46

Ik denk dat ik wel weet over welk forum je het hebt, ik heb daar indertijd ook een gevalletje gehad maar los van dat....

Ik ben zelf één van de forum-admins (ook al staat er Forum moderator) en kan je meegeven dat het hier dus gewoon niet mogelijk is om PM berichten van anderen te lezen, het zou een enorme vertrouwensbreuk kunnen opleveren, los van dat zou je dat gewoon niet willen!!

Mogelijk dat ze bij dat andere forum de database dagelijks dumpen en filteren op gebruikersnaam, of dat ze een gehackte versie van de boardsoftware gebruiken.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 8 June 2019 - 18:38

Zou kunnen dat ze dit hebben draaien: https://invisioncomm...sn31-pm-viewer/

 

Voor de duidelijkheid: zoals Tech al zegt, wij doen daar ABSOLUUT niet aan. Net zoals we geen mensen bannen zoals op "dat" forum (ik heb daar ook een levenslange ban).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Lezen / beheren van PM communicatie door moderatoren. #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 June 2019 - 18:50

@Wanwizard.
Dat laatste is niet helemaal waar, maar dan betreft het over de jaren dat ons board bestaat slechts een handjevol leden of minder die niet meer te handhaven waren. Het beleid is om dat niet te doen maar een tijdelijke curatele komt weleens voor. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users