Springen naar inhoud


Foto

Oscam UPX


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 125 reacties in dit onderwerp

#1 HFX

  • Senior Member
  • 323 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 8 juni 2019 - 10:51

Kan iemand mij vertellen in welke ontvangers die oscam upx versies draaien ?

 

Bijvoorbeeld >    oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx  ....      daar staat dan de Solo 4K bij maar daar werkt die wel niet in

 

Wat ik dan vreemd vind is dat daar dan de satelliet ontvanger bij staat en die daar niet in werkt



Re: Oscam UPX #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 10:56

Wat is de toegevoegde waarde van een UPX packed binary?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam UPX #3 HFX

  • Senior Member
  • 323 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 8 juni 2019 - 11:00

Met dit antwoord kan ik niks WanWizard, geef mij eens aan waarom er die namen er in staan van die satelliet ontvangers en daar voor dan niet bedoeld zijn ?



Re: Oscam UPX #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 11:22

Dat snap ik. Wij bouwen geen upx binaries, dus die vraag moet je aan de bouwer stellen? Kun je gelijk mijn vraag doorspelen. ;)

 

Ik meen overigens ook begrepen te hebben dat gewone oscam binaries van andere bronnen niet op een OpenPLi image draaien, dus ik kan me voorstellen dat ze separaat, voor generic-arm, zijn gebouwd, en niet specifiek voor de ARM variant die in de box zit. Wat wij met OpenPLi wel doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam UPX #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 12:38

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het voordeel us van een upx versie van oscam? Zover ik kan zien is dat iets om Oscam kleiner te maken een soort zipper wat totaal onzinnig is omdat de box dat zelf ook doet Met de flash zover ik weet. Het zal alleen de boel langzamer maken met opstarten (2x uitpakken). Het geeft heel wat biostabiel dingetjes... net zoals cacheex en nog meer van die dingen....

Veranderd door littlesat, 8 juni 2019 - 12:41

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 12:48

Ik ken UPX alleen als packer voor executables en het gebruikt een data compressie alogeritme dat UCL heet. Deze data compressie, werd voor Windows voornamelijk gebruikt om te voorkomen dat de software werd gepatched (in de zin van cracks ;) ), dus om het moeilijker maken in de software rond te neuzen m.b.v. een debugger, cq. om software te decompileren, reverse engineren. UPX is een aantal jaren geleden naar Github gegaan en is er voor voor meerdere systemen https://en.wikipedia.org/wiki/UPX

 

Mijn vraag, waar komt deze UPX uitvoering vandaan?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam UPX #7 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 8 juni 2019 - 13:06

Dat snap ik. Wij bouwen geen upx binaries, dus die vraag moet je aan de bouwer stellen? Kun je gelijk mijn vraag doorspelen. ;)

 

Ik meen overigens ook begrepen te hebben dat gewone oscam binaries van andere bronnen niet op een OpenPLi image draaien, dus ik kan me voorstellen dat ze separaat, voor generic-arm, zijn gebouwd, en niet specifiek voor de ARM variant die in de box zit. Wat wij met OpenPLi wel doen.

 

 

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het voordeel us van een upx versie van oscam? Zover ik kan zien is dat iets om Oscam kleiner te maken een soort zipper wat totaal onzinnig is omdat de box dat zelf ook doet Met de flash zover ik weet. Het zal alleen de boel langzamer maken met opstarten (2x uitpakken). Het geeft heel wat biostabiel dingetjes... net zoals cacheex en nog meer van die dingen....

 

Wat hanteren jullie toch een grote duim :wub:  maakt mijn pinkster-weekend weer leuk ;)   ..............  Biostabiel dingetjes … net zoals cacheex en nog meer van die onzin. 

Op sommige zaken blijven jullie een tikkeltje "vastgeroest" te zitten, jammer. Afijn, je kunt niet alles bijhouden.

 

Voor @HFX, hanteer even de volgende regels//symlinks ;

 

 
ln -s libssl.so.1.0.2 /usr/lib/libssl.so.1.0.0

ln -s libcrypto.so.1.0.2 /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0

ln -s libssl.so.1.0.2 /lib/libssl.so.1.0.0

ln -s libcrypto.so.1.0.2 /lib/libcrypto.so.1.0.0



Re: Oscam UPX #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 14:32

Wat hanteren jullie toch een grote duim :wub:  maakt mijn pinkster-weekend weer leuk ;)   ..............  Biostabiel dingetjes … net zoals cacheex en nog meer van die onzin. 
Op sommige zaken blijven jullie een tikkeltje "vastgeroest" te zitten, jammer. Afijn, je kunt niet alles bijhouden.


Wat blijft het voor jou toch vreselijk moeilijk om eens een keer normaal antwoord te geven?

UPX is een binary compressor, zoals 40H3X hierboven al opmerkt. @littlesat, UPX werkt niet vertragend, decompressie in memory is sneller dan meer bytes lezen van disk. Maar niet relevant ten aanzien van de vraag.
 

Voor @HFX, hanteer even de volgende regels//symlinks ;

 

ln -s libssl.so.1.0.2 /usr/lib/libssl.so.1.0.0

ln -s libcrypto.so.1.0.2 /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0

ln -s libssl.so.1.0.2 /lib/libssl.so.1.0.0

ln -s libcrypto.so.1.0.2 /lib/libcrypto.so.1.0.0

 

Als dat al nodig mocht zijn, dan doe je

opkg install libcrypto-compat

in plaats van allerlei handmatig gedoe.

 

De vraag is of dat zo is, gegeven de afwezigheid van elke foutmelding bij de "hij werkt niet" melding.

 

En als het wel zo is, dan klopt mijn opmerking dat de bouwomgeving van die oscam upx binary afwijkt van de OpenPLi bouwomgeving, en slaat je snerende opmerking nog veel minder ergens op...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam UPX #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 14:38

Met vertraging bedoelde ik eigenlijk dat het toch uitgepakt moet worden en als het medium waar het op staat ook al gecomprimeerd is dan maakt het geen zin om het nogmaals te comprimeren...
ondertussen tussen begrijp ik nog steeds het doel van die upx op oscam hier niet en ook niet het voordeel van cacheex... want dat is er gewoon niet! Simpel klaar af! Ik vraag me af wie hier vastgeroest zit. Cacheex heeft geen enkel voordeel behalve dan bandbreedte en CPU en daarmee dus energie verstoken. Er is mij nog nooit uitgelegd welk voordeel het echt biedt buiten het eens een paar dagen te testen... niets concreets wat het doet... zo is dat ook met Tienekes biostabiel.
Het blijkt dat je die upx versies van het streamboard kunt downloaden. Ik hoop niet dat het doel van die upx niet iets is wat het daglicht eigenlijk niet kan verdragen...

Veranderd door littlesat, 8 juni 2019 - 14:43

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 14:46

Even geen discussies door elkaar halen aub.

 

Zolang wij oscam gewoon van source kunnen bouwen kan het mij weinig boeien wat anderen allemaal doen. Iedereen moet voor zich weten waar 'ie zijn binary vandaan haalt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam UPX #11 HFX

  • Senior Member
  • 323 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 8 juni 2019 - 14:58

oscam upx for which sat receiver is it used?

There are oscam bin files posted for various sat receivers but those upx versions don't work there can anyone tell me what those oscam upx bin files are for?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/UPX

 

You can download upx from:
https://github.com/upx/upx/releases
unpack it
and run from cmd (windows version) or terminal (linux version)
upx -d compesssed_oscam_upx

 

Dit antwoord kreeg ik van het streamboard forum



Re: Oscam UPX #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 8 juni 2019 - 15:05

 

De vraag is of dat zo is, gegeven de afwezigheid van elke foutmelding bij de "hij werkt niet" melding.

 

En als het wel zo is, dan klopt mijn opmerking dat de bouwomgeving van die oscam upx binary afwijkt van de OpenPLi bouwomgeving, en slaat je snerende opmerking nog veel minder ergens op...

 

 

Je kwam met een wedervraag over toegevoegde waarde !

 

Je had zelf ook normaal kunnen antwoorden, als developer van OpenPli wist je vooraf best waar de "kneep" lag :rolleyes:

 

opkg install libcrypto-compat



Re: Oscam UPX #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 15:08

Je kwam met een wedervraag over toegevoegde waarde !

 

Ja, en die zie ik nog steeds niet.
 

Je had zelf ook normaal kunnen antwoorden, als developer van OpenPli wist je vooraf best waar de "kneep" lag :rolleyes:

opkg install libcrypto-compat

 

Dat is jou assumptie, waarschijnlijk als justificatie voor je vage opmerking.

 

Bovenstaande is echter gewoon een reactie op jou post, niet meer en niet minder. Ik heb geen benul of je uberhaupt gelijk hebt, ik gebruik geen oscam van elders, en de TS heeft nog niet geantwoord.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam UPX #14 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 8 juni 2019 - 15:17

 

Dat is jou assumptie, waarschijnlijk als justificatie voor je vage opmerking.

 

Eerst gekenmerkt als snerend, nu weer als een vage opmerking.

 

Het is toch gewoon gezellig en leuk als ik vandaag wat pret heb gehad over de diverse opmerkingen van de developers. En nu helemaal nu blijkt dat je/jullie je aangesproken/aangevallen voelen.

 

Wat hanteren jullie toch een grote duim :wub:  maakt mijn pinkster-weekend weer leuk ;)   ..............  Biostabiel dingetjes … net zoals cacheex en nog meer van die onzin. 

Op sommige zaken blijven jullie een tikkeltje "vastgeroest" te zitten, jammer. Afijn, je kunt niet alles bijhouden.


Veranderd door HPPli, 8 juni 2019 - 15:18


Re: Oscam UPX #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 15:35

oscam upx for which sat receiver is it used?

There are oscam bin files posted for various sat receivers but those upx versions don't work there can anyone tell me what those oscam upx bin files are for?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/UPX

 

You can download upx from:
https://github.com/upx/upx/releases
unpack it
and run from cmd (windows version) or terminal (linux version)
upx -d compesssed_oscam_upx

 

Dit antwoord kreeg ik van het streamboard forum

 

Ik had gehoopt dat mijn opmerking...

 

 

Ik ken UPX alleen als packer voor executables en het gebruikt een data compressie alogeritme dat UCL heet. Deze data compressie, werd voor Windows voornamelijk gebruikt om te voorkomen dat de software werd gepatched (in de zin van cracks ;) ), dus om het moeilijker maken in de software rond te neuzen m.b.v. een debugger, cq. om software te decompileren, reverse engineren. UPX is een aantal jaren geleden naar Github gegaan en is er voor voor meerdere systemen https://en.wikipedia.org/wiki/UPX

 

Mijn vraag, waar komt deze UPX uitvoering vandaan?

 

....iets meer helderheid gaf. Oke, UPX is een tool om programma's "in te pakken/kleiner te maken", zeg maar, net als een gezipte file, dus de vermelding in de filenaam "  oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx" geeft aan dat tijdens het maken van de OScam file (compilatie), UPX is gebruikt om OScam in te pakken.

 

De reden om een programma in te pakken (comprimeren) is om het "kleiner" te maken, zodat het minder geheugen gebruikt. Dit is iets, wat mijns inziens in een "normale" OScam niet echt heel veel nut heeft, al helemaal niet met de hoeveelheid geheugen in ontvangers van vandaag de dag.

 

Daarom mijn vraag, waar je deze file, "oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx",  van gaat/wilt downloaden, dat zegt misschien iets over het hoe en waarom OScam is gecomprimeerd (ingepakt) met UPX.


Veranderd door 40H3X, 8 juni 2019 - 15:38

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam UPX #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 15:40

Mogelijk is die gecomprimeerd om ook op ontvangers te kunnen draaien die wat minder bedeeld zijn met ruimte in de flash, een andere reden kan ik niet bedenken om dit te gaan gebruiken.

 

In elk geval krijg je er geen extra mooi opgepoetst beeld van als je deze versie gebruikt dus vraag ik me af wat de meerwaarde van deze versie(s) is....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam UPX #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 15:48

Juist minder bedeelde boxen doen het image all gecomprimeren... dan maakt het toch echt niets meer uit?!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #18 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 8 juni 2019 - 16:03

Juist minder bedeelde boxen doen het image all gecomprimeren... dan maakt het toch echt niets meer uit?!

 

Ging het allemaal niet over, de vraag was enkel "in welke ontvangers die oscam upx versies draaien"  en waarom deze UPX-binaries niet in de Vu+Solo4K werken ondanks dat er toch staat "oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx  ...."  ====> Simpel, er ontbreekt "iets" in de OpenPli firmware !

 

Ofwel de vraag ging dus niet over of het wel of niet comprimeren van de oscam binary zelf iets uitmaakt binnen OpenPli. !!


Veranderd door HPPli, 8 juni 2019 - 16:05


Re: Oscam UPX #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 16:12

Er ontbreekt niks in de OpenPLi image.

 

Deze opmerking is als een caravan aanschaffen, en dan de fabrikant van je auto verwijten dat er geen trekhaak aan zit.

 

Dat is de omgekeerde wereld, je probeert iets te installeren dat (blijkbaar, want nog steeds niet bevestigd) tegen een nog veel oudere OE versie dan die van ons is gecrosscompileerd. Dank je de koekoek dat er dan dingen niet werken. Mensen moeten eens een keer ophouden met maar om het even wat van het internet te plukken, en denken dat het dan zomaar werken gaat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam UPX #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2019 - 16:23

Precies, en dan blijft mijn vraag, waar is deze met UPX gecomprimeerde te dowloaden, de bron zegt misschien iets over de reden!

Veranderd door 40H3X, 8 juni 2019 - 16:23

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers