Springen naar inhoud


Foto

OpenPLi 6.1 Update vraagje

Update Versie

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 GI30065

  • Member
  • 23 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2019 - 14:42

Hallo iedereen,

 

Ik heb de zoek functie gebruikt maar kom helaas niet verder, ook Wiki bekeken en ook ge-Googled.

Heb het wel voor elkaar gekregen (Wiki, Google) een BackUp te maken, zowel met de standaard Backup als met de Plugin Backupsuite.

Ik heb een VU+ Solo 4K met hierop OpenPLi 6.1 dewelke ik zou willen updaten.

 

Mijn vraag, wanneer ik "Software Update" kies op mijn box welke versie bekom ik dan 6.2 of 7.0 of 7.1 en wordt mijn box dan geflashed?

Ook, heel belangrijk voor mij, daar ik een newbie ben met OpenPLi, verlies ik hierbij mijn instellingen, files, plugins?

 

Alle hulp is van harte welkom!

 

VELE DANK voor Uw reacties, Marc.

 

 



Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 juni 2019 - 14:49

Software update doet alleen een update van de geinstalleerde versie.

 

Daarmee kun je niet overstappen naar een andere versie, daarvoor moet je een nieuwe versie installeren (flashen). Dat kan via de traditionele manier, via een USB stick, of via het Flash image menu (ik weet niet of 6.1 die al had).

 

In beide gevallen geld, als je een standaard backup (via de autobackup optie) hebt op USB of op disk, je na de flash al je instellingen en plugins weer terug hebt (je wordt na de flash gevraagd of je de backup terug wilt zetten).

 

Wat er niet in de autobackup zit:

  • plugins die je handmatig hebt geinstalleerd (bv een ipk die je zelf ergens hebt gedownload), die zul je na de flash opnieuw moeten installeren
  • eventuele bestanden die plugins die je hebt geinstalleerd aanmaken, en die niet op de juiste plek worden neergezet (in /etc/enigma2)

De flash procedure met de USB stick vind je hier: https://wiki.openpli...Vu.2B_Ultimo_4K (dit gaat over de Ultimo 4K, maar voor de Solo 4K werkt het hetzelfde).

 

Aangesloten opslag, zoals een interne of externe disk, of een USB stick, blijven gewoon beschikbaar, daar doet een flash niks mee. Je verliest dus geen opnames of zo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #3 GI30065

  • Member
  • 23 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2019 - 15:10

VELE DANK  :D  voor het snelle, duidelijke antwoord WanWizard!

Versie 6.1 heeft nog niet de functie om te flash via de box menu.

 

Groetjes, Marc.



Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 juni 2019 - 15:12

Dat wordt het flashen met een USB stick. Hoe ouder, hoe beter, en hoe kleiner, hoe beter.

 

De meeste boxen hebben een hele krappe timeout voor detectie van de stick (om het opstarten niet te veel te vertragen), moderne sticks met veel ruimte worden vaak niet gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 juni 2019 - 15:13

Ik dacht overigens dat 6.2. wel de flash optie in het menu had, dus ik zou eerst eens een software update proberen (je kunt dus wel updaten van x.0 -> x.1 -> x.2, maar niet van versie x naar versie y) .


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #6 GI30065

  • Member
  • 23 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2019 - 15:37

Whaauuuwww WanWizard, wat een hulp TOPPIE!!!!

Oh zo vele dank.

Inderdaad 6.2 heeft deze flash optie wel, heb ik toch gelezen.

Dus even updaten naar 6.2, dan flash menu gebruiken en klaar is kees.

 

Groetjes, Marc.

 

Oh ja, CITAAT ""je wordt na de flash gevraagd of je de backup terug wilt zetten""

Dit vraag hij dus ENKEL maar na het flashen en niet na een update?

Ik neem aan dat hij deze files niet aanraakt tijdens het update, enkel maar tijden het flashen? Correct?



Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 juni 2019 - 16:27

Correct. Bij een update is dat niet nodig, vergelijk dat met een Windows update, daarbij verlies je geen gegevens.

 

Bij een Flash echter wordt de systeem disk volledig gewist, en aangezien je configuratie op die disk staat raak je dan wel je configuratie kwijt. Vergelijk dat met het formatteren en opnieuw installeren van Windows.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.1 Update vraagje #8 GI30065

  • Member
  • 23 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2019 - 19:30

Vele Dank voor alles WanWizard, alles is nu héél duidelijk.

Groetjes, Marc.





Also tagged with one or more of these keywords: Update, Versie

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers