Jump to content


Photo

Opname / Zap problemen


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 14:47

ik heb (zoals vandaag al eerder gemeld) een nieuwe VU+DUO 4K met openPLI 7 vanwege opnameproblemen op onze oude Gigablue Quad+ met open ATV

de decoder is uitgerust met 2 twintuners en een HD van 2TB en ik heb een CD abbo familie HD (en woon in Frankrijk, voor zover van belang)

2kabels aangesloten op tuner A

 

Na wat opstartperikelen draait dat ding en ben ik mijtertjes gaan draaien vanwege de Quad opnameproblemen.

 

Wat schetst mijn. verbazing:

1. bij het zappen krijg ik regelmatig "Afstemming mislukt" maar na een paar seconden toch beeld -> hier zag ik op het forum een mogelijke oplossing voor)

2. en als ik zap als ik wat opneem krijg ik dezelfde melding maar blackscreen. sommige zenders doen het dan wel

Bijv zojuist RTL 7 2 tijdstippen achter elkaar ingeprogrammeerd. na het starten van de eerste opname gezapped naar npo1 en dat lukte, terug naar 7 -> Black, terug naar 1 -> beeld, naar NPO2 -> black

uiteindelijk bleek de opname gestopt op het moment dat ik ging switchen

 

Op de Quad is het probleem vergelijkbaar , echter daar bevat de opname 0 minuten

 

ik heb van alles geprobeerd en snap er geen bal van. 2 verschillende machines, verschillende software.... 

 

Kan het wellicht met de kaart van CD te maken hebben, of de Schotelkop die al wat ouder is

De vraag ligt ook bij de leverancier die ook al hard bezig is buiten zijn werktijd (waarvoor dank) maar ik dacht, hoe meer zielen er mee kunnen denken. hoe beter :)

 

Bedankt vast Jan

ps. ik mag omdat ik mij vandaag heb aangemeld nog maar 1 bericht schrijven dus ben spaarzaam :)


Edited by Havejan, 10 June 2019 - 14:47.


Re: Opname / Zap problemen #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 June 2019 - 14:50

Gebruik je een module met daarin een kaart, of maak je gebruik van een SoftCam?

 

Indien je een CI gebruikt kan je opnemen en kijken van kanalen welke op verschillende transponders zitten, vergeten, met een SoftCam kan dat wel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opname / Zap problemen #3 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 14:52

ik gebruik de kaart direct in de decoder, dus zonder CI Module. ik heb er wel 1 in de la, maar zoals ik jouw begrijp ligt die daar prima :)



Re: Opname / Zap problemen #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 10 June 2019 - 15:10

Twee kabels naar tuner A? Ik neem aan via een switch. Om optimaal te kunnen opnemen en zappen zullen beide tuners voorzien moeten worden van hun eigen satellietsignaal.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Opname / Zap problemen #5 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 15:21

Twee kabels naar tuner A? Ik neem aan via een switch. Om optimaal te kunnen opnemen en zappen zullen beide tuners voorzien moeten worden van hun eigen satellietsignaal.

beide kabels komen direct van de schotelkop naar de decoder 

ik heb er 2 twin tuners in laten zetten omdat ik 4 signalen van de schotel krijg



Re: Opname / Zap problemen #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 June 2019 - 15:40

De Duo4k heeft standaard al twee FBC tuners aan boord, die zitten op het moederboard en zijn dus niet te plaatsen, heb je daarbuiten nog twee twin-tuners laten monteren??

In totaal heb je dan dus 4 tuners.

 

Dan moet je, mits de zaak correct is ingesteld, geen enkel probleem hebben om meerdere dingen gelijktijdig op te kunnen nemen/kijken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opname / Zap problemen #7 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 16:18

De Duo4k heeft standaard al twee FBC tuners aan boord, die zitten op het moederboard en zijn dus niet te plaatsen, heb je daarbuiten nog twee twin-tuners laten monteren??

In totaal heb je dan dus 4 tuners.

 

Dan moet je, mits de zaak correct is ingesteld, geen enkel probleem hebben om meerdere dingen gelijktijdig op te kunnen nemen/kijken.

ik zie 4 coax aansluiting op de achterkant, 2 zijn er als reserve omdat ik anders dan 2 kabels dwars door de kamer heb liggen

ik heb dus 2 kabels die direct van de kop komen en achter de tv uit de muur aangesloten op de A-tuner van de decoder.

zodra ik een opname heb gestart doet ie dus moeilijk ondanks dat ik dus zou moeten kunnen zappen

 

om zeker te zijn dat ik signaal heb heb ik ook de 2 aansluitingen aan de andere kant van de woning geprobeerd en die geven dezelfde problematiek



Re: Opname / Zap problemen #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 June 2019 - 16:22

De A tuner kan maar één kabel op, hoe heb je die twee kabels dan op één aansluiting gekregen?

 

[edit]

Dit antwoord klopt niet, de Duo4k heeft twee FBC sloten, dus kan op de eerste tuner wel degelijk twee kabels worden geprikt.


Edited by Tech, 10 June 2019 - 18:40.
mijn antwoord was gebaseerd op de Solo4k.....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opname / Zap problemen #9 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 10 June 2019 - 16:43

De Duo4k heeft standaard al twee FBC tuners aan boord, die zitten op het moederboard en zijn dus niet te plaatsen,

 

Echt niet,  Heb er sinds een maand zelf 1.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Opname / Zap problemen #10 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 17:07

De A tuner kan maar één kabel op, hoe heb je die twee kabels dan op één aansluiting gekregen?

heb een foto gemaakt, maar de site accepteert geen imgur helaas 

er zitten echt 4 coax aansluitingen op 2 tunersets



Re: Opname / Zap problemen #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 June 2019 - 18:30

Fff in het midden onder het window waar je een text toevoegt op 'Use Full Editor"klikken en dan heb je de mogelijkheid van alles te uploaden... Ook plaatjes...


Edited by littlesat, 10 June 2019 - 18:31.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Opname / Zap problemen #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 June 2019 - 18:31

Dat was bij Edit.... bij een nieuw bericht vind je links onder 'More Reply Options'....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Opname / Zap problemen #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 June 2019 - 18:33

 

De Duo4k heeft standaard al twee FBC tuners aan boord, die zitten op het moederboard en zijn dus niet te plaatsen,

 

Echt niet,  Heb er sinds een maand zelf 1.

 

Je hebt helemaal gelijk, ik was ff abuis met de Solo4k, vergeet mijn opmerking over de on board FBC tuners.

 

Er passen inderdaad twee FBC steektuners in, en die hebben beide weer twee aansluitingen, in totaal dus vier als je twee sloten hebt gevuld.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opname / Zap problemen #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 June 2019 - 20:40

1 FBC module = 2 inputs = 2 root tuners + 6 leaf tuners.

 

Een Duo 4K heeft standaard 1 FBC module aan boord, plus een vrij slot voor een tweede (of een normale tuner).

 

In het geval van niet-unicable setup (direct aangesloten standaard LNB of een DiseqC switch) moet je de 2 root tuners (die heten A en B voor de eerste module, en I en J voor de tweede) aansluiten en configureren zoals een gewone twin/dual tuner, en de leaf tuners op automatic laten staan.

 

En vooral niet de fout maken dat je ze definieerd als doorgelust, want dat geeft ook het gedrag wat je beschrijft (de box denkt dan dat alle tuners aan dezelfde kabel hangen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname / Zap problemen #15 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 20:47

met de leverancier parallel verder gediscussieerd en we komen tot een mogelijke conclusie

 

Daar het probleem bij zowel de Quad als de DUO4K voorkomt moet er een gemeenschappelijke "stoorzender" zijn.

 

we hebben een idee wat dat is, maar wil dat niet openlijk online zetten. 

voor diegene die het willen weten kunnen mij PM sturen


Edited by Havejan, 10 June 2019 - 20:48.


Re: Opname / Zap problemen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 June 2019 - 21:03

Dan heb ik al wel een redelijk donkerbruin vermoeden.

 

Er is maar 1 ding waar niet publiek over gesproken wordt, en dat is illegaal kijken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname / Zap problemen #17 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 21:30

Dan heb ik al wel een redelijk donkerbruin vermoeden.

 

Er is maar 1 ding waar niet publiek over gesproken wordt, en dat is illegaal kijken.

ik kijk niet illegaal, heb een officieel abbo.

maar providers zijn niet blij met apparaten als de quad/dreambox/VU+ omdat met die apparaten iets meer kan dan zij willen....



Re: Opname / Zap problemen #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 June 2019 - 21:41

Sommige niet nee. Maar M7 heeft er tot nu toe weinig problemen over gemaakt, TV Vlaanderen ondersteunt ze zelfs gewoon openlijk.

 

Ze hebben meer een probleem met het illegaal sharen dat velen doen, en geef ze eens ongelijk?

 

We hebben niet voor niks een vreselijke hekel aan illegaal kijken, het dwingt providers tot maatregelen als CI+ of verplicht eigen decoders, wat onze hobby om zeep helpt en het verpest voor zij die wel gewoon netjes betalen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname / Zap problemen #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 June 2019 - 09:35

Het is mij nog niet duidelijk of TS één ( A B ) of twee FBC ( A B I J ) tuner sets heeft. En wat voor LNB's en eventueel switches (niet merk en type, maar soort).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Opname / Zap problemen #20 Havejan

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 13 June 2019 - 06:27

sorry, was en ben ook heel erg druk op mijn werk. we hebben de oude kaart laten heractiveren onze problemen zijn opgelost. blijkbaar zit er een verschil in de kaarten, ondanks dat het abbo hetzelfde was

 

heb ook nog even een foto van de achterkant van de decoder gemaakt zodat je kunt zien dat hij 4 konnektoren heeft.

Attached Files


Edited by Havejan, 13 June 2019 - 06:28.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users