←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

oscam ziet ci-module niet.

's foto Beasty Boy 12 jun 2019

Hallo,

 

Ik heb een ET10K met een (oudere) originele CD ci-module + kaart en deze word in oscam readers niet gezien.

Upper en Lower card ziet ie wel maar daar werkt de kaart niet (meer) in.

 

Kan iemand me vertellen hoe ik deze ci-module in de lijst van de readers kan zetten en activeren?

 

Roy

 

Bijgevoegde Bestanden

  • Bijlage  CI.jpg   52,06K   6 Aantal bijlagen
Citeren

's foto mrbeam 12 jun 2019

Oscam werkt niet met geen enkele CI module.

Citeren

's foto Tech 13 jun 2019

Hallo,

 

Upper en Lower card ziet ie wel maar daar werkt de kaart niet (meer) in.

 

Wat zie je in de log van oscam voorbijkomen als je de kaart erin steekt?

Citeren

's foto Beasty Boy 13 jun 2019

 

Hallo,

 

Upper en Lower card ziet ie wel maar daar werkt de kaart niet (meer) in.

 

Wat zie je in de log van oscam voorbijkomen als je de kaart erin steekt?

 

Helemaal niets helaas... 

Citeren

's foto Tech 13 jun 2019

De reader moet natuurlijk wel enabled zijn, en de chip van de kaart moet er op de juiste manier in, ik kan me niet voorstellen dat er niets voorbijkomt in de (live)log van oscam.

Citeren

's foto cobus 13 jun 2019

En zeker niet met de standaard isntellingen van Oscam op Openpli.

Citeren

's foto Beasty Boy 13 jun 2019

De reader moet natuurlijk wel enabled zijn

Dat bedoelde ik met mijn eerste vraag... hoe, wat en welke reader moet ik kiezen.

Idem met een eventuele USB (smargo). Als ik refereer naar de oscam wiki dan snap ik het nog niet  :huh:

Citeren

's foto WanWizard 13 jun 2019

Je schrijft dat je in Oscam de upper- en lowercard readers wel ziet.

 

Dus moet je in de log iets zien als je de kaart er in steekt. Dat kan maar op 2 manieren: chip naar boven, of naar beneden, en in beide gevallen met de chip eerst.

 

Als je helemaal niets ziet, is of de kaart kapot, of de reader. En als de kaart kapot is, dan zou dat ook verklaren waarom je geen beeld krijgt met de CI module...

Citeren

's foto Erik Slagter 14 jun 2019

En vooral: de kaart uit de CI module halen en in een card reader stoppen. Anders zal oscam 'm sowieso nooit zien.

Citeren

's foto Tech 14 jun 2019

En zeker niet met de standaard isntellingen van Oscam op Openpli.

Dat heeft niets met instellingen te maken, de CI(+) zit niet in de 'signaalweg' van oscam dat is technisch niet mogelijk.

Citeren

's foto cobus 14 jun 2019

Ik had het over de instellingen van oscam zelf niet in smaenwerking van de CI want dat werkt uiteraard niet.

Citeren

's foto Tech 14 jun 2019

Ik had het over de instellingen van oscam zelf niet in smaenwerking van de CI want dat werkt uiteraard niet.

Ik werd al bang ;)

Citeren

's foto cobus 14 jun 2019

Dat zou ik maar doen bang worden B) 

 

Ik hoop dat de ts het voor elkaar krijgt.

Citeren

's foto mimisiku 14 jun 2019

Was er geen issue met de ET10K dat de kaartlezers soms staakten? Apparaat 10 minuten van de stroom en weer inschakelen..
Citeren

's foto Tech 15 jun 2019

Was er geen issue met de ET10K dat de kaartlezers soms staakten? Apparaat 10 minuten van de stroom en weer inschakelen..

Daar is mij, eerlijk gezegd, niets van bekend, ik heb indertijd wel de lezers van de ET10k benut maar nooit last van haperende lezers gehad maar dat waren andere drivers dan nu gebruikt worden...

Citeren

's foto Erik Slagter 15 jun 2019

Ik heb nog steeds geen antwoord van de TS waar de kaart eigenlijk in gaat ;)

Citeren

's foto Beasty Boy 19 jun 2019

Je schrijft dat je in Oscam de upper- en lowercard readers wel ziet.

 

Dus moet je in de log iets zien als je de kaart er in steekt. Dat kan maar op 2 manieren: chip naar boven, of naar beneden, en in beide gevallen met de chip eerst.

 

Als je helemaal niets ziet, is of de kaart kapot, of de reader. En als de kaart kapot is, dan zou dat ook verklaren waarom je geen beeld krijgt met de CI module...

De ET10k herkent de kaart wel maar loopt na een tijdje vast en dan moet ik de box nieuws opstarten.

Ik dacht dat het aan de reader zou kunnen liggen, geld voor beide readers.

Citeren

's foto WanWizard 19 jun 2019

Als de box "vast loopt", kun je dan nog wel inloggen? Zo ja, wat is de output (laatste 40 regels of zo) van het commando "dmesg"? 

Citeren