Springen naar inhoud


Foto

Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams.


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 51 reacties in dit onderwerp

#1 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 juni 2019 - 08:43

Bij het afspelen van de meeste streams uit Hans-settings wordt het netwerk na een tijdje uitgeschakeld. Het moet opnieuw worden opgestart om het terug werkend te krijgen. Iemand een oplossing? Dank bij voorbaat.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #2 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 juni 2019 - 08:44

Hopelijk wordt het nu geplaatst.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 14 juni 2019 - 09:05

Was al gelukt kennelijk ;)

 

Draadloos netwerk toevallig?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #4 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 14 juni 2019 - 21:27

Het is inderdaad wifi. Het is echter alleen bij de hd51 met Openpli dat het wordt uitgeschakeld. Het moet manueel worden heropgestart. Dit lijkt verre van normaal.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 15 juni 2019 - 09:10

Wat ik eerder denk is dat niet "het netwerk" wordt uitgeschakeld, maar dat de firmware van de WLAN dongle crasht en restart. Hoe goedkoper de dongle, hoe meer kans. Vooral die Realtek dingen (met rtl81.. chips) zijn berucht.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #6 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 15 juni 2019 - 22:31

Ik bezit meerdere dongles. Op pc werken ze feilloos, alleen op open-pli treedt het probleem op. Ik heb de indruk dat het aan de Softcams ligt.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #7 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 15 juni 2019 - 22:43

Misschien kan dit nuttig zijn, wanneer ik alle Softcams verwijder blijft het optreden.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 15 juni 2019 - 22:54

Dat verbaast ons niks. ;)

 

En dat ze met Windows wel werken, zegt helaas vrij weinig. Voor Windows willen dit soort fabrikanten wel inspanningen doen om fatsoenlijke drivers te maken en te ondersteunen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 09:25

Ik bezit meerdere dongles. Op pc werken ze feilloos, alleen op open-pli treedt het probleem op. Ik heb de indruk dat het aan de Softcams ligt.

Het heeft niets met softcams te maken, die doet helemaal niets met streams.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #10 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 juni 2019 - 11:27

Wat mij vooral opvalt op jullie forum is dat er geen concrete oplossingen worden voorgesteld, men draait rond de pot en Open-pli is perfect. Dit doet me een beetje denken aan Boeing, alles was perfect maar ze lagen wel in de grond. Programmeurs zouden moeten leren om nederig te zijn. Het twijfelen aan eigen kunnen kan soms problemen oplossen, nog beter soms zware gevolgen voorkomen. M.A.W. wanneer een probleem wordt gemeld is het minste wat men kan doen: uittesten of het zou kunnen kloppen.
Dank bij voorbaat.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 11:38

Het antwoord is al (door Erik) gegeven. Maar het is blijkbaar niet iets wat je wilt horen.

 

Koop een dongle met Linux kernel driver support.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 12:04

Het is jammer dat je op deze manier reageert, het heeft helemaal niets met arrogantie, of wat dan ook te maken, de antwoorden die worden gegeven zijn gebaseerd op ervaring, je bent echt niet de eerste die een probleem met wifi meldt, het antwoord erop is ook al meerdere malen op dit forum gegeven, vandaar de misschien wat, in jouw ogen, botte manier van antwoorden.

 

Programmeurs moeten, in jouw optiek, proberen nederig te zijn, en vervolgens alle shit gewoon over zich heen laten komen, terwijl ze voor 100% zeker weten dat het niet aan de software maar hardware ligt.....probeer je eens te verplaatsen in zo'n situatie....

 

Ikzelf heb alle wifi verbindingen allang vervangen voor bekabelde oplossingen, sindsdien heb ik geen enkel probleem gehad.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #13 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 juni 2019 - 12:37

Ik breng geen shit aan, alleen een geconstateerd probleem. Blijkbaar ben je het met mij eens, namelijk dat wifi in open pli niet goed werkt. Je gebruiukt alleen bekabelde verbindingen.

Wanneer alle door mij gebruikte dongles hetzelfde probleem geven is het wel duidelijk dat de wifi in open pli problemen heeft. Remediëring nihil, gebruik kabel.

Dus ons probleem is wel degelijk reêl. Uw oplossing is van dezelfde aard als van Boeing, namelijk: Schakel systeem uit(want het deugd niet).

Hoogachtend en dank bij voorbaat.



Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 12:47

Ik bezit meerdere dongles. Op pc werken ze feilloos, alleen op open-pli treedt het probleem op. Ik heb de indruk dat het aan de Softcams ligt.

 

Wat voor PC cq. besturingssysteem??


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 13:08

Laat me raden: Windows.

 

De TS wenst het niet te willen begrijpen. Wij maken geen wifi drivers, dat doet de fabrikant van de wifi hardware.

 

Fatsoenlijke fabrikanten leveren drivers met OS support voor zowel Windows, Mac als Linux. Realtek doet dat niet, die houdt zich alleen bezig met Windows, en flikkert de rest over de muur. Het enige wat wij kunnen doen is kijken of dat compileert, en als dat zo is, het ook over de muur flikkeren. We hebben zo nog een paar Realtek drivers in de image, de meeste zijn er al uitgevallen omdat ze niet meer werken. En met linux kernel 5 gaan er weer een aantal.

 

Vandaar dus ook de boodschap dat je een device moet komen waarvoor Linux kernel ondersteuning aanwezig is. Dus zoek uit welk chipset je beoogde dongle heeft, dan zoek in de kernel driver database (https://cateee.net/lkddb/web-lkddb/) of daar een driver voor is, en zo ja, of die er is voor de kernel versie waarop je box draait. Als dat zo is, kun je ons vragen of de betreffende kernel driver gebouwd kan worden als dat nog niet zo is. En daarna kun je die dongle met een gerust hart kopen.

 

Pak bijvoorbeeld twee veel gebruikte realtek chipsets, de RTL8192CU en de RTL8192EU.

 

Voor de eerste is een kernel driver aanwezig: https://cateee.net/l.../RTL8192CU.html, blijkbaar al vanaf kernel versie 2.6.39.

Voor de tweede is er geen kernel driver. Die bouwen we van wat we op het internet kunnen vinden (https://github.com/O...ek/rtl8192eu.bb) met garantie tot de deurmat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #16 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 juni 2019 - 13:12

Mijn PC draait Windows 10 evenals Ubuntu. Bij geen van beide problemen.



Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #17 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 juni 2019 - 13:13

Eén dongle is inderdaad realtec, de andere moet ik checken.



Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 13:29

Zoals WanWizard hierboven al uitgelegd heeft is de kernel versie belangrijk. De kernel versie is soms per box verschillend en hangt samen met de dvb drivers, deze zijn closed source en wordt alleen door de fabrikant van je box hier aangeleverd. Daarmee bepaald dus de fabrikant van je box mede of een chipset van bv. je WiFi device wordt ondersteund.

 

Hou ook in gedachten dat Realtek niet echt een kwaliteitsmerk is, als het om snelheid en betrouwbaarheid gaat, ze zijn wel lekker goedkoop. Dit kwaliteitsverschil heeft te maken met het feit dat veel "arbeid" niet door de chip wordt gedaan, maar door de drivers van Realtek, kortom hardare doet niet al het werk (zoals wel bij bevoorbeeld bij een Intel Pro) , maar de software.


Veranderd door 40H3X, 16 juni 2019 - 13:29

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 13:56

Eén dongle is inderdaad realtec, de andere moet ik checken.

 

Voor beide is het belangrijk welk chipset ze gebruiken. Als je Ubuntu hebt draaien, dan kun je daar wel kijken welke drivers er geladen worden.

 

En inderdaad, over welke STB we het hier hebben, zodat we weten over welke kernel het gaat.

 

Ik heb in de box van mijn ouders een antieke Belkin stick zitten met een r8712u chipset (die in de kernel zit), en die stick is zo stabiel als een huis.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #20 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 17 juni 2019 - 04:45

Eén dongle is inderdaad realtec, de andere moet ik checken.


Probeer es andere software in je box en je zult zien dat het euvel nog steeds optreedt.
Dit geeft aan dat het geen openpli gerelateerd euvel is.


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers