Springen naar inhoud


Foto

Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders

Joyne Scan

  • Please log in to reply
Er zijn 22 reacties in dit onderwerp

#1 hobby11fun

  • Member
  • 2 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 15 juni 2019 - 19:44

Is het mogelijk dat er een Satelliet bij gevoegd kan worden

Als je toner config instellen wild dat daar dan niet de 

9.0E KU-bant eutelsat 9B gevonden wordt

Moet je deze altijd instel per hand

Is het mogelijk dat deze ook automatisch word gevonden

Zo als de 13.0 19.2 23.5 28.2 er zijn nog meer maar deze weet ik niet

 

En dan is het ook mogelijk dat je een Joyne scan kunt in voeren

Zo dat de zenders kunt scannen in de volgorde van Joyne

 

Gr hobby11fun

 

 



Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 15 juni 2019 - 23:29

Abm plugin?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 16 juni 2019 - 09:24

Abm plugin?

Vertaling:

 

AutoBouquetMaker.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #4 Henk1201

  • Senior Member
  • 33 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 21 maart 2020 - 10:07

In open atv en VTI heb je inmiddels een plugin voor Joyne Joyne scan kun je die in open PLI zetten wordt er nu ook mee verkocht maar zet nu de lijst van hans erin

 



Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 21 maart 2020 - 10:13

Als je de lijst van Hans erin hebt, dan heb je joyne scan niet echt nodig. Zover ik weet hebben wij dit wel al in develop..(niet publiek)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 21 maart 2020 - 11:04

Hmm, jammer dat er weer lieden zijn die met de primeur aan de haal gaan met iets wat wij al een tijdje onder de radar hebben proberen te houden.....tja, dat is opensource.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 21 maart 2020 - 11:07

Als je de lijst van Hans erin hebt, dan heb je joyne scan niet echt nodig. Zover ik weet hebben wij dit wel al in develop..(niet publiek)

Klopt maar mensen die onderweg zijn hebben weinig aan de Hans lijsten, er komt teveel 'bagger' mee, begrijp me niet verkeerd maar die groep mensen is alleen gebaat bij het inscannen van de Joyne kanalen, de rest kunnen ze toch niet zien.

 

Overigens is de Joynescan nog niet helemaal af, er wordt nog op verschillende satellieten gescanned terwijl uiteindelijk alleen een scan op 9E gewenst is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #8 fenzo

  • Senior Member
  • 225 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 21 maart 2020 - 11:18

Hopelijk komt het dan snel in onze favoriete image OpenPLI, vaste schotel op eutelsat 9 enkel voor joyne heeft de hans lijst niet veel zin



Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 21 maart 2020 - 11:32

Ik kan me persoonlijk goed voorstellen dat mensen een FastScan willen hebben voor de provider waar je een abo op hebt. Handig en snel temeer omdat de provider de kanalen in reclame en info keurig aangeeft welk kanaalnummer de zender heeft...
Als ik dan lees hoe die arme Duitsers zitten te zweten als Sky weer eens wat heeft gewijzigd. DreamBoxEdit, ge-etter met de satellite.xml die na een reload niet klopt.. Nee dan is FastScan echt ideaal..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 17 september 2020 - 09:27

De joyne scan zet nu hier twee transponders op de verkeerde symbol rate...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 17 september 2020 - 10:25

Er komen ook kanalen mee waarvan je je af moet vragen waarom ze meekomen, ik denk dat men gebaat is bij een kanalenscan alleen op 9oost.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 17 september 2020 - 12:44

@Tech.

Daarmee ben ik het persoonlijk niet helemaal eens. Aangezien hun eerste doelgroep de mobiele gebruikers waren die problemen hadden met de ontvangst van CD in Zuid West en Zuid Oost Europa, en die dan doorgaans ook nog vaak een (semi) automatisch systeem bezaten, zou ik mij kunnen voorstellen dat deze gebruikersgroep ook (meer dan) incidenteel gebruik zou willen maken van de Duitse en Engelse FTA zenders als ARD das erste, ZDF, BBC etc. etc. 
Op de kennismakingsdagen van Joyne was het één van mijn vragen of zij daar ooit over hadden nagedacht. Het antwoord van één van de aanwezigen, overigens niet de minste qua technische kennis en ervaring, reageerde toen dat die mensen dat maar zelf moesten oplossen. Ik deelde hun mening niet want de gemiddelde camperaar weet, behoudens hoe de TV en schotel aan moet, van ‘God nog zure peren’ waar het betreft het toevoegen / indelen van nieuwe zenders. ;) :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 19 september 2020 - 13:28

In feite zou je dan moeten denken aan een applicatie waar je ten eerste de satellieten binnen je bereik aanvinkt, daarna enkele vragen omtrend je encoderpakket en tenslotte enkele vragen over de voorkeur binnen de settinglijst. Waarna er een complete lijst voor je samengesteld wordt.

Phoe, dat zal niet meevallen.

Er is zo'n site die voor jou een prio lijst kan genereren, daar zit ook vergelijkbaar veel intelligentie in. Jij geeft aan welke paketten en providers je hebt, en welke satellieten je ontvangt en met een druk op de knop genereerd het een prio file. Zoiets?

Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68307 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 19 september 2020 - 13:44

Doet de autobouquetmaker (ABM) plugin al niet zoiets?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 19 september 2020 - 13:46

Er is een gestripte ABM plugin die alleen Joyne doet...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #16 LienenSil

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 23 september 2020 - 15:00

Er is een gestripte ABM plugin die alleen Joyne doet...

 

Hallo, ik ben nieuw hier en echt een groentje.
Wij hebben sinds enige tijd een abonnement bij Joyne en ik zou graag willen weten waar ik een zenderlijst of bouquet kan downloaden.
Ik lees hier dat dat er dus eigenlijk nog niet is, maar kan ik ook zo'n 'gestripte ABM plugin" ergens dowloaden?
Onze VUplusSoloSE is helaas niet met internet verbonden dus ik zal het via een usb stick moeten laden.

Ik heb vandaag trouwens al wel de openpli 7.3 ingeladen in de hoop dat daar een fastscan van Joyne op zou staan maar helaas.....



Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 23 september 2020 - 16:12

Je kunt heel simpel de joynescan downloaden via menu - applicaties - systemplugins de Joynescan installeren.

Uiteraard mits die box op internet aangesloten is.

 

Edit: Helaas blijkt jouw box niet op internet. Dan moet het anders.

Op kingofsat kan je eenvoudig de drie transponders van Joyne vinden. Deze één voor één scannen en handmatig op de juiste volgorde zetten. Kind kan de was doen. https://nl.kingofsat.../pack-joyne.php


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #18 LienenSil

  • New Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 september 2020 - 13:00

Je kunt heel simpel de joynescan downloaden via menu - applicaties - systemplugins de Joynescan installeren.

Uiteraard mits die box op internet aangesloten is.

 

Edit: Helaas blijkt jouw box niet op internet. Dan moet het anders.

Op kingofsat kan je eenvoudig de drie transponders van Joyne vinden. Deze één voor één scannen en handmatig op de juiste volgorde zetten. Kind kan de was doen.

Ik hoop dat dit kind ook de was kan doen hahahaha, dank je wel voor de 'gebruiksaanwijzing'



Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 14 oktober 2020 - 20:21

Vandaag op mijn schotelconfiguratie de switches gewijzigd. Was 2 x 4.1 en nu 2 x 8.1. Hierdoor kon ik de 9°E nu permanent toevoegen zonder steeds een kabel los te trekken. Heb de JoyneScan geladen. Werkt op zich prima, maar zie dat hij ook een deel 19.2° meepakt. RTL UHD en een deel 13° NASA TV UHD, FTV HD, TravelXP HD.... Is dit bekend? Op mijn oude DM500HD is me dat niet opgevallen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne Scan: functie voor het automatisch instellen van de JOYNE-zenders #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 14 oktober 2020 - 20:50

De ontwikkeling van de Joynescan is op enig moment stopgezet door de ontwikkelaar van de plugin in afwachting van de bij Joyne gevraagde informatie waardoor deze veel sneller en accurater zou gaan werken. Echter is daar nooit meer opvolging op verkregen ondanks meerdere verzoeken daartoe. Vooralsnog functioneert de scan voor veel gebruikers voldoende. Wie weet of dit ooit nog opgepakt wordt. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers